Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1523 ggr
Lynxkissen
2012-05-09 13:23
0

Element?

Jag är lite nyfiken på det här med elementen…hur "hittade" ni era element, eller hur "fann" det er? På vilket sätt märkte ni av det?

Ursäkta om det är en "dum" fråga, men känns som jag är dragen mest till elden men vet inte riktigt hur man riktigt "vet"…

Praefatio
2012-05-09 15:38
1

Nu är alla element oerhört viktiga och det är dumt att favorisera alldeles för mycket i det magiska arbetet. Balans är viktigt. Däremot är det inte helt ovanligt att man, som du, har ett element som man liksom "känner igen sig" i och som man dras till. Jag vågar påstå att elden är det i särklass vanligaste favoritelementet eftersom det är så uppenbart kraftfullt.

Mitt är luft om vi förutsätter att vi har fyra element (jag jobbar med fem). Jag tror att jag känner samhörighet med luft eftersom jag är rastlös och har svårt att vara kvar på samma plats länge, både mentalt och fysiskt. Jag tänker väldigt mycket och är intellektuell. Samtidigt är jag lite undflyende, lite svår att få grepp om, har svårt med relationer.

Minst samhörighet känner jag med jord, det är för statiskt för mig som har ADHD och jämt är ute och fladdrar. Just därför så skulle jag förmodligen må väldigt bra av att försöka stärka min relation till elementet jord.

Lynxkissen
2012-05-09 16:05
0

#1 Mycket intressant svar… och tänkvärt.. jag är väldigt faschierad av just elden, men samtidigt har jag stor respekt för den med. Men jag gillar vatten väldigt mycket med, men som sagt, känns det mest dragning mot eld Glad Tack, tycker det är mycket intressant.. :)

Zoraye
2012-05-09 21:38
0

#1 Dina inlägg är, i mitt tycke, bland de klokare på detta forum, tycker inte alls att du är "ute och fladdrar", snarare tvärtom.

Praefatio
2012-05-09 21:45
0

# Oj, vilken komplimang! Skäms Jag tackar ödmjukast!

scheindel
2012-05-11 09:10
0

jag har aldrig riktigt förstått konceptet med att man ska ha ett eget element. antar att det är som #1 säger: att det handlar om vad man känner igen sig själv i mest. det tror jag dock inte alltid är statiskt genom livet utan kan variera i takt med att man utvecklas och i takt med att ens livssituation förändras. det måste inte heller vara så att det finns ett element som man känner igen sig själv i mer än andra.

som #1 också säger är det viktigt med balans, så om man känner att man har ett element som dominerar, så tycker jag det verkar klokare att försöka få in mer av de andra elementen i sin tillvaro. undantaget kan väl möjligen vara om man befinner sig i en situation där mycket av just det elementet faktiskt är till stor hjälp, men det skulle jag se som en tillfällig lösning snarare än något att eftersträva permanent. på lång sikt är balans sundare.