Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2708 ggr
black#1
0

Resultat av witch bottle

Hej,

Ni som har provat på att göra en witch bottle/häxflaska/häxburk - hur lång tid tog det innan ni märkte något resultat?

Bappho
0

I vilket syfte gjorde du den?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

black#1
0

Beskydd, hålla borta negativa energier och/eller skicka tillbaka dem dit de kom ifrån.

Jag hade inget vidare bra ställe att gräva ner den, men tog den till en gammal brunn (bor ute på landet), och så fort jag släppte ner den och hörde hur den träffade vattenytan var det som att omgivningen blev ljusare och en stor tyngd föll av mig. Det har varit en av de få nätter på snart två år som jag har sovit hyfsat och minns att jag har drömt något.

REnt allmänt känns det lite FÖR bra, för riktigt så fort brukar inte jag märka resultat av det jag gör. Någon annan som märkt något i den vägen eller ska man skylla på placeboeffekten?

therootdoctor
6

Om du inte vet vad placebo eller noncebo är så kan du knappast urskilja de från några andra verksamma delar av din spell, eller?

Placebo är inte inbillat resultat, det är VERKLIGT resultat av god inbillning. En ganska väsentlig skillnad.

Jag tycker det du gjort låter bra. "För bra" är när skyddet blir så starkt att ingen längre kommer på besök, hör av sig och posten slutar komma för brevbäraren hittar inte längre din brevlåda.

black#1
0

Tack för ett bra svar!

Placebodelen funkar ju abslout för den rent personliga upplevelsen, så där kan jag inte klaga, tvärtom.

Som du säger kan man säkert börja få noceboförväntningar efter en längre tids oflyt, men efter en jämn ström i nästan 12 år av de mest osannolika olyckor, sjukdomar, osv. börjar t. o. m. en gammal skeptiker som jag få svårt att hitta naturliga förklaringar.

Nästa stora fråga till er som har provat hur det har fungerat efteråt: om det yttre jäkelskapet ni drogs med lättade, och tog det lång tid innan det märktes?

therootdoctor
6

Det finns bara naturliga förklaringar. Att tro att man känner till allt om naturen är fåfänga och inbillning och förhindrar en massa trevliga upptäkter.

Om man har något på sig, om man aldrig har skyddat sig eller för den delen renat sig förr och om man är starkt påverkad av det, så är det klart att det gör stor skillnad och märks tydligt nör det tas bort eller effekten förhindras. Har man inte det så märker man ingenting. Det betyder inte att skyddet eller reningen är mindre användbar för det.

Med andra ord:

Om du inte är täppt i näsan och tar nässpray så märker du ingen skillnad. Om du är förkyld och täppt märker du en ordentlig skillnad. Medicinen är inte verkningslös bara för du inte märker något. Det betyder bara att du inte är förkyld.

black#1
0

OK, då hänger jag med. Tack för hjälpen! Skrattande

[Ravenna]
0

#5 Gillar ditt inlägg! :-)

JenniferFahlander
0

hur gör man en sådan? Ja skulle nog behöva de för just nu har ja mycket som snurrar runt inne i skallen. :D

Bappho
1

Jag vet inte om en witchbottle är verksam mot för mycket tankar i huvudet utan de brukar göras som ett beskydd.

Fyll burken med allehanda vassa saker. Det kan vara trasigt glas, gamla rostiga vassa spikar, ja allt vasst du kan hitta. Det finns också varianter med massvis med restgarn från yllegarn. Sedan urinerar den som är under attack i burken.

Vanligast är att gräva ner den, men gör man det "the old way" så ska man sätta burken på elden när den ondsinta häxans hug är i burken och vänta tills den exploderar och på så sätt få häxan ur världen :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

JenniferFahlander
0

#9 Jaha okej :) Coolt tack! :D

Elena-Maria
0

Man kan göra en "torr" version av den som inte behöver grävas ner. Tycker personligen inte om tanken att gräva ner glas fullt med vassa ting ute ifall den går sönder (inte bra för djur och natur). En torr witchbottle kan du gömma hemma, gärna nära ingången.

Fred och god växt!

[trollskogen]
0

Är en torr witchbottle lika verksam? O hur gör du en sån?

Elena-Maria
0

Klart den är :) och miljövänlig ;)

kika här:

http://kaaos.org/faerie/witchbottles.html

där finns massa info.

Fred och god växt!