Börja
Jag är en nyfiken tjej som gärna skulle vilja ha ett tips på en bra första ritual? Har länge funderat och sökt men hittar tyvärr ingen som jag tycker verkar som en intressant första ritual. Så har ni nåågot bra tips?
Det är sällan man gör en ritual för själva ritualiserandets skull. Därför undrar jag, varför vill du göra en ritual? I vilket syfte? Då kanske jag kan hjälpa dig :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Syftet är att se om mina aningar till att jag har kontakt med elementet jord stämmer så det ska helst vara en ritual med anknytningar till jord. :)
Du kan börja med en meditation utomhus, gärna barfota och så lättklädd som möjligt (kanske en lång klänning med inget under) så att du kan sitta direkt på jorden. Tända en jord-rökelse som kan hjälpa dig att fokusera och komma i stämning och sedan skriva ner vad som kommer till dig.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Tack för hjälpen!
Att ha tråkigt är ett bra sätt att komma närmare elementet Jord för en nybörjare.
Ju närmare man kommer desto tråkigare brukar det upplevas. Jord är (bland annat) stabilitet och tröghet. Ingenting tycks hända. När du blir ett med Jord är det tråkiga inte längre tråkigt.
Stäng av alla elektriska apparater. Minimera allt som stimulerar ditt sinne. Städa, diska, titta på när ett grässtrå växer och se till att du inte smiter iväg i huvudet till mer stimulerande fantasier om "jord".
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
Tack för hjälpen!