Att bli av med negativitet
Sedan en tid tillbaka "surrar" det något negativt i mitt hus. Jag har fått svårt att koncentrera mig, negativa tankar mer eller mindre tränger sig in hos familjen och jag blir bara av med det kortare stunder genom äggrening eller ljusrening.
Tänkte testa nejlike- och kanel-kok, men tänkte kolla här om någon har andra verksamma tips?
Jag tänkte hänga upp en häxknut, men det är för tidigt på våren och björkarna har inte producerat någon än…
Jag tar tacksamt emot idéer av alla seriösa utövare…
Fridens ljus
Fridens ljus
Jag har en vän som håller på väldigt mycket med stenar och kristaller, och jag hade själv negativa energier i ett rum tidigare. Hon gav mig då några stenar, bla en opal i gåva som jag placerade ut i rummet och rummet och energierna känns mycket renare och positiva nu. Så jag har köpt fler stenar, bergskristall, tigeröga, ameteist osv… Alla stenar har olika funktion och fungerar på olika sätt. För mig var opalen verkligen klockren!
Så det kan jag verkligen rekommendera!
Häxknutar växer väl året runt?
Om inte vanlig rening hjälper, kan du tänka dig att vända dig till något väsen (vet inte vilken tro du tillhör)?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#8 se tipset i #7

Bränn Salvia apiana, det brukar fungera…
Endast döda fiskar flyter med strömmen
Tack alla för tips. Ska testa dem alla tror jag. Hör inte till någon speciell tro men vänder mig ofta till antikens gudaväsen. Jag har också min skyddsande, eller skyddsängel om man föredrar den benämningen, men dåliga vibrationer försämrar kommunikationen. Visste inte att häxknut växer året runt. Jag har inte ens tittat efter det under höst- och vinterhalvåret. Tack alla än en gång. Fridens ljus
Fridens ljus
Finns många sätt att rena ett rum om det är det du är ute efter. Salvia apiana går att bränna, jag använder en gammal kråkvinge för att sprida ut det i rummet, men jag använder helst inte salvia om jag inte behöver.
Miljövänligare är att stänka saltvatten i rummet och att ringa med en liten klocka. Var extra noga i hörnen, precis som dammet som blir till dammråttor i hörnen så stagnerar gärna kassa energier där och blir sega och svårare att bli av med.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tack för tips.
Alla bidrag är värdefulla..
Har ställt ut små skålar med saltvatten men det kanske inte räcker.
Fridens ljus
Fridens ljus
Jag går hellre runt och stänker saltvattnet än att ställa skålar, det blir betydligt effektivare om man gör det till en ritual istället för att bara ställa ut skålar med saltvatten hipp som happ.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag har haft ett återkommande problem som visserligen försvann med mina vanliga renings och försvarsmetoder men som sedan återkom igen och igen och igen.
Jag valde då att ta hjälp av St Michael som jag aldrig hade vänt mig till tidigare och det hjälpte i alla fall i över ett halvår. Nu är det visserligen tillbaka igen då förstås..
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Salt, ÄR effektivt! Salt av den sorten som är/bildar synliga kristaller, i samtliga hörn. Absolut! Eventuellt måste proceduren göras om, efter tid. Men den är lika effektiv…igen. (ej vetenskapligt belagt, endast egen erfarenhet)
Diagnosticera vad problemet är. Det är det man har spådom och instinkter till. "Allmän negativitet" är lätt att få väck med salvia eller salt men är man känslig, har en svärmor som är en stark tänkare och inte den mest positiva i syjuntan eller än värre - har en person, eller ande som aktivt ogillar en så fungerar ingen magisk "Alvedon". Vissa grejer dämpar svärmor medan en sur ande kräva hel andra medel.
#7 Återkommande problem kräver förstås diagnos. Det an bero på platsen, envisheten hos en fiende eller annan "som vill väl men gör illa" och som reser sig igen med jämna mellanrum, astrofaser, olösta känlsosaker inombords mm. Kommunikation - inte alltid tvåvägs - fungerar om man vet om deras val - eller naturliga källa - av auktoritet.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
#Praefatio Jag har inte ställt ut skålar "hipp som happ" och inte utan ritual heller. Men tack för din omtanke.
Fridens ljus

Ooopss!
Ber om ursäkt för mitt malplacerade inlägg som nummer 3… Vet inte vart det skulle bo i för tråd egentligen…
#13 Haha.. ingen fara. Jag funderade på vad det betydde men kom aldrig på det. 
Fridens ljus