Häxor iFokus

Häxor

Etikettwicca
Läst 1755 ggr
Hugoo
0

Hjälp!

Hjesanhejsan är väldigt ny inom detta med wicca och energier och sådant men tror starkt på det och vill bli mer involverad i det iallafall ska komma till saken nu! jag ska snart flytta och vill bara vet lite om energier hur man kan påverka energierna villken sten till vad tex? rökelser? barn rum ? ja så mycket som möjligt om vad man kan göra i hemmet för att hjälpa till att påverka energierna =)

Bappho
0

Vad exakt menar du med energier och varför vill du påverka dem? Är det något i det nya hemmet som inte känns bra?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Hugoo
0

Lägenheten känns jätte bra, är väldig känslig med energier just i hemmet fast det är väl ganska vanligt men jag är en person som tar åt mig väldigt väldigt mycket av andras energier vill ha lite tips om hur man kan hjälpa till med positiva energier i hemmet behöver lite hjälp på traven känner att jag med enbart egen tanke räcker just nu … någon sten man kan läga i lägenhetet tror jag jag har läst något om och någon rökelse som renar rummet ? och så har jag ett barn så något man kan göra i barn rummet. Vet att det är mycket ens egna tankar men det håller jag på att jobba med så lite hjälp på traven i hemmat hade inte varit fel =)

[stass]
0

Det finns ju en tråd "skydda ditt barn" där det presenteras och diskuteras bl à positivt främjande hjälpmedel. Sök runt på sajten lite så finner du säkert många trådar ;)

Hugoo
0

jo men blir så mycket för huvet glömmer vad jag läst och sådant så hade gärna fått lite tips här , vill ha harmoni i hemmet , och jag och mitt ´barn mår väldigt bra så det är inte något sånt men har min diagnos adhd touretts så stress är väldig vanligt i min vardag och kaos så känner jag behöver lite andra tips för saker man kan göra i hemmet =)

Hugoo
0

nytt hem en ny star vill att det ska börja med bra energier som lite hjälp på traven plus att jag tycker det är roligt med stenar och rökelser och vill lära mig egenskaperna i hemmet och energierna =)

Bappho
2

Om allt känns bra så är det väl onödigt med rening och allt det där andra.

Om du bara tycker att det är roligt så skulle jag använda mig av rökelse som doftar gott och välja stenar som är vackra.

Det är svårt att ge ett bra svar när frågan är så luddig, man orkar inte riktigt skriva ner varje sten som finns och alla de tusen saker de skulle kunna tänkas vara bra för, likaså örter till rökelse Skrattande

Hugoo
0

Ber om ursäkt att jag är så otydlig! Ska försöka vara mer tydlig nu : jag är en person med adha touretts liden av kaos i huvudet dagligen och stress jobbar självklart med det också! en sten som är bra mot stress och rökelse som lugnar. ett anat problem jag också har är att jag lyckas få med mig andras energier hem både negativa som positiva samma där någon sten som kan hjälpa och rökelse? Självklart förstår jag att det krävs av mig också att inte bar en sten och rökelse löser allt ! hoppas jag var mer tydlig nu det är så svårt att försöka förklara genom datan !=)

Coturnix
1

Upprätta, och söka upprätthålla systematisk "ordning"…vilket jag själv söker göra hela tiden…och när jag korta stunder lyckas…Ja då uppstår faktiskt "harmoni"…

För mig var det bästa "tipset" från min Mamma; "Tänk dig allt du måste göra, och lägg var sak på en hylla, som i en bokhylla,  och ta sen tag i en hylla i taget"…jag vet inte, men det hjälper iaf mig att tänka så. Att man kan lägga saker och ting i ordning på en hylla, och  sedan beta av en "hylla" i taget.

Hugoo
0

Låter som ett jätte bra tips! tack så mycket =)

Knäckehäxan
0

Hej Hugoo, jag skulle tänka lite "vad får mig att må bra".

Jag personligen finner lugn o harmoni av färska snittblommor i en vas. Vanliga gråa stenar jag hittar ute…kottar, att man "tar in naturen"

De kristaller jag upplever som lugnande/harmonierande är bergskristall, rosenkvarts o ametist.

Bland rökelser lavendel, salvia o jasmin.

Men det här är ju som sagt mina personliga uppfattningar, du kanske tycker något annat funkar bättre, men vet du inte vart du ska börja med så är ju detta en början! Glad

Lycka till!

Bappho
0

Personligen väljer jag sandelträ till rökelse om jag behöver ro och lugn. Jag kan också ta ett bad med den eteriska oljan. Drick te av lavendel och pepparmynta. Stenar, ametist och rosenkvarts och vid oro äkta citrin.

Det finns många beskyddande rötter och växter du skulle kunna bära i en påse. T ex rot av angelica/kvanne, vinruta, rot av ängsvädd, rot av nejlikrot, lök, citron osv osv Varje växt har ju sitt eget sätt att fungera så det är bra att ha lite grundkunskaper och sedan beror det ju helt på vad det är du drar med dig hem, så det kan ju variera vilken motmedicin man ska välja.

Hugoo
0

Tack så jätte  mycket! behöver någon stans att börja håller på att hitta mig själv och känna va verkligen jag mår bra av och helt enkelt komma i kontakt med den som verkligen är  jag nu vet jag vad jag kan börja så nu ska jag bara vara i lägenheten och helt enkelt känna och prova mig fram tack så mycket =)