Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 907 ggr
Shamessa
2007-05-24 00:41
0

Runor

Det blev lite fel i mitt inlägg. Det ska naturligtvis stå dvd skivor

Att lära sig spå med runor genom att kunna följa med på tv:n/datan

Om något vet ifall det finns någon sådan skiva

Hennum
2007-05-25 03:14
0

jag har aldrig hört talas om de. men det kan säkert finnas.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

skogsgubben
2007-05-25 19:02
0

Om det finns en dvd om hur man spår i runor, tror faktiskt det finns det vid närmare eftertanke, så skulle jag alldrig någonsin rekomendera det.

När det gäller runor så finns det ingen färdig mall som lägger fram alla svaren. Alla försök som gjorts är för det mesta extremt ytliga. Det bästa försöket som gjorts med att beskriva runornas innebörd är Atrid Grimssons (Jörgen I Eriksson) bok Runmagi och shamanism. Likaså boken Runa av Bodvar Bjarke, men som är extremt svår att få tag i nu för tiden. Men de båda påpekar att det är omöjligt att ge en fullständig och klar mall kring runor. Runor är så mycket mer än något simpelt spåverktyg. Visst det går att spå i runor. Det går att spå i allt, även pizza har jag hört.

Den bästa kunskapen man kan få om runorna är att göra som alla andra seriösa shamaner och magiker har gjort genom årtusendena. Söka vägledning och svaren i andevärlden.

Hennum
2007-05-25 19:30
0

du ska göra allt så komplicerat hela tiden! :P förstår du inte att vi kanske inte vill ha det så komplicerat!!! det ska vara enkelt, effektivt och snabbt, som med allt annat nuförtiden, inte så gammeldags… höhöhö :P

jag brukar ta upp en runa varje morron och så läser ja lite om den i papper jag skrivit ut från nätet och så funderar ja lite över den under dagen och så. vet inte om det är något bra vis, men det är mysigt :) fast egentligen tror jag inte så jättemycket på spådomar. gör det mest för att det är kul och intressant.

zeretki
2007-05-25 20:32
0

#3 *skratt* Jaa, det verkar vara så med det mesta. :) tålamod och träning! :)

Gaia
2007-05-26 03:05
0

Jag tror att du ska gå mer på din egen känsla, kanske dra en runa om dagen och se vad som händer. En gång satt jag och en vän och drog var sin runa och när vi läste vad de stod för stämde det bra. Sen när jag skulle lägga ner mina runor i påsen tappade jag en runa på golvet. Och först tänkte jag bara lägga ner den, men fick en stark känsla att den runan var den viktigaste och läste vad den betydde och den stämde till 200%. Och det var skönt att min känsla hade väglett mig så väl. Lycka till!

Shamessa
2007-05-26 09:07
0

Det var inte så komplicerat:-) Jag mediterade och så kom innebörden i runa efter runa till mig.

Jag gjorde fel i början med att ställa in mig på att det var svårt.

Klart att den tanken blockerade mig. Nu är det mycket lättare.

Hennum
2007-05-28 21:54
0

jag har faktist aldrig ens försökt meditera över grejer på det viset. jag är totalt övertygad om att det är omöjligt för mej att göra det.. :P hahaha, så ja har aldrig ens försökt. borde kanske göra det ikväll.

Gaia
2007-05-28 23:30
0

Jag har tänkt meditera med runor flera gånger men aldrig gjort det. Jag måste pröva det.