Pans Labyrint (känsliga bilder)
I söndags var sambon o jag på bio och såg en film som vi inte hört ett smack om. Pans Labyrint.

Det utspelar sig på 40 talet och en flicka läser mycket sagoböcker och har kommit över ne legend om en prinsessa i alvriket som kom till de dödligas. Men denna flickan blir tvungen att lämna staden för at thennes gravida mamma har gift om sig med en kallblodig general i den spanska armén.
Jag rekommenderar starkt den här filmen som har en hel del små anknytningar till det ockulta och historiska, samt är den väldigt skickligt gjord. Pan är precis så som jag föreställer mig att en faun är (och inte alls lika snäll som Tumnus i narnia)
Bör tilläggas att dne här filmen inte är en barnfilm. Jag som 22 år gammal hade bekymmer med att somna efter att ha sett den. Det är dne här killen som är litet creepy….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Har inte den haft premiär i sverige förräns nu!?
Det va väl nån månad sen jag såg den..
Jag är fortfarande rädd för han på nedre bilden & får spatt om gubben sätter händerna framför ögonen sådär
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jag tyckte filmen var skitbra.
Men den har väll i stort sett slutat gå på biograferna nu.

På ett sett tyckte jag filmen var realistisk. Naturväsen är inte alltid så vackra så som man kan tro och önska. Vissa väsen kan rent ut sagt se skrämmande ut fast de inte är onda eller farliga.

Ja det var en bra film. Jag nämnde den när jag efterfrågade filmtips i en tidigare tråd och jag letar fortarande efter fler filmer i den genren.

Jag ska se den när den kommit ut på dvd. Verkar vara riktigt bra, har bara hört bra saker om den.

Hej! TIll skogsgubben, -sa du naturväsen? Jo, dom kom bla. till mig på naturläger 2 år i rad nu. Det verkade som om dom bara väntade in att jag skulle gå till "sängs". Stod och tittade på mig och tog tag i mina armar, varenda gång jag höll på att slumra in så stod dom lutade över mig igen. Jag var livrädd att dom skulle gå till mitt barn. Men fast vi var flera där så verkade det som om dom (just då i alla fall) bara var intresserade av mig. Vet inte vad detta beror/berodde på.
Deras utseende: smala, kantiga, långa extremiteter, stora ögan, smala munnar. (faktiskt litet grand som aliens.) Men jag uppfattar det som om dom är bundna till sten, träd, kanske även vatten. Det är mina element som jag ända sedan barns-ben har kännt in väldigt lätt. (min morfar var en skum gubbe, som bla. kunde finna vatten).
Tror du att alla människor känner in/ser sådant här. Eller är det något specifikt med mig. Jag vet inte varför jag upplever sådant här. Kan det ha något syfte tro. Någon som kan svara på alla dessa "udda frågor"?

Förresten deras avsikter kanske inte var onda, men dom är annorlunda från djur och människor, och det som är okänt kan te sig skrämmande.

jag gillar den filmen skarpt! satt i min ensamhet här på mitt rum och kollade på den en kväll/natt och ja, snubben på bilden längst ner blev man ju lite hispig av! Men filmer är hur bra som helst :) härlig blandning av verklighet och "fantasivärld", som knyts ihop väldigt bra.
Jag vill också se den, vill, vill 

Jag gillade den filmen… den var lite otäck men bra :)

vi såg den för ett tag sedan..den var bra tyckte jag kram tindra

hmm. det skulle va kul o se den. men jag vet ärligt talat inte om jag vågar. jag är extremt mesig när det gäller läskiga saker. sånt som andra tycker är lite läskigt blir jag livrädd för och så sätter det sej i huvet o så kan jag inte vistas där det är mörkt tillslut.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Den här måste man ju bara se….:)
Hennum, se den tillsammans med DArk_Jester, Danyx o det gänget. så kan du vara säker p åatt du blir beskyddad om det händer läskigheter! :D
Men han ögonsnubben är så otroligt creepy.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.