Formel mot oro?
Hej!
Nu är det såhär att jag för tillfället känner mig konstant orolig, jag har nyligen gått igenom en behandling mot drogmissbruk och varit drogfri i 8 månader.
Har även ADHD så kanske det också spelar in, men jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av någon ritual eller formel som lindrar oro och den där klumpen i magen.
Eventuellt om det finns några bra örter som man kan låta dra som té?
Blessed be!
First off, GRATTIS till dina månader! En dag i taget bara, kör på.
Oro är ngt av en ärkefiende till mig; eller HAR varit för jag lever mer i nuet nu än förr.
För det är det det handar om, oro, att man vill fundera ut och styra framtiden. Men det kan man inte.
Försök övertala dig detta - fake it till you make it - var i nuet, och gör BRA VAL i nuet, så kommer framtiden inte vara ngt att oroa sig för.
---
Hitta en plats där du finner kraft och sinnesro; dom finns överallt om du bara hittar dom.
Andas. Andningsövningar hjälper mot klumpen i magen, löser spänningar i kroppen och får dig att fokusera lättare på nuet som är så viktigt.
---
Om jag ställer mig och balanserar på shaman-foten för en stund skulle jag kunna beskriva det som så: du har KRAFT i kroppen, den kraften skall du använda i nuet på bra val och på att må bra och klara verkligheten drogfri.
Då du oroar dig sänder du iväg kraft rätt ut framåt i tiden, ut i intet. Samma med ånger och grubblerier, som skickar kraften BAKÅT i tiden, också lika verkningslöst.
Behåll kraften NU, så du är kraft-full hela tiden!
Oro är en idiot som inte leder ngn vart. Sparka Oron i skrevet och gå vidare i livet.
Oroa dig inte, det går åt helvete i alla fall ;)
Säger precis som Trumman ett stort grattis till dina fria 8 månader!
Oron i magen kan lindras med exempelvis andningsövningar, bara att man andas med magstödet brukar kännas välgörande.
Örter kan också vara bra, precis som du skriver. Kamomill har en lenande inverkan på magen. Friggs har ett örtte som heter Kvällsro, som också kan kännas skönt.
Att promenera, eller för all del jogga/löpa, var bra för mej när jag slutade röka.
Men försök framför allt att njuta av den frihet det innebär att inte vara bunden av en drog.
DU ÄR STARK - DU ÄR FRI - ANDAS DJUPT IN DEN FRISKA LUFTEN!