Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 4806 ggr
Gaia
1

Bra affärer???

Hej, jag undrar om någon i Skåne kunde tipsa mig om bra affärer att handla i. Seriösa affärer som säljer saker som tilltalar häxor tex Sök & Finn i Malmö, Vita Örnen i Lund och Mandala i Trelleborg. Vore tacksam för svar. Är ny här och ser fram emot att få många svar eller meddelande på min sida. Var rädda om er! Gaia

Skirr
0

Ett tips är Schultz antikvariat på Amiralsgatan i Malmö, de har begagnade och nya böcker om wicca och häxkonst och lite annat smått o gott.. En mycket bra affär är "Det Ukendte" i Köpenhamn, de har mycket av varje, böcker, rökelse, rituella redskap osv.

KirkeMandragora
0

Perfekt! En tråd om shopping i min närhet!

Jag söker också butiker att botanisera i men kan tipsa om Ashram på Amiralsgatan 6 i Malmö. Det är egentligen ingen butik, utan ett må bra center kan man säga, och de säljer mycket fina saker.

skogsgubben
0

De bästa butikerna för häxor och annat löst hednafolk finns på nätet. Böcker kan man köpa på amazon eller bokus. Prylar finns bl.a. på http://starchild-international.com/ eller http://www.abaxion.com/index.htm

KirkeMandragora
0

Jo nätet är ju bäst faktiskt! Men i så fall vill jag handla från svenska sidor. Några rekommendationer (andra än de som finns under länkar här på sidan)?

isnornin
0

Jag håller med KirkeMandragora, men jag tycker att det är roligast att vara på plats i butiken så man får känna sig fram vad man vill köpa, jag saknar en bra butik här i krokarna!

MVH Isnornin

fairytindra
0

När jag är i Helsingborg brukar jag besöka 6:e sinnet. Det tycker jag är en liten trevlig affär som säljer böcker,stenar ,rökelse och mycket mer. Den är inte så stor som sök och finn men där finns en del trevliga saker kram tindra

Mariposa2
0

En bra nätbutik  är www.amuletten.net. Själva butiken ligger annars i Sundsvall.

Gaia
0

Tack Skirr, undrar var Det ukendte ligger i Köpenhamn?

Tack så mycket för tipset!

Gaia
0

Ashram var ett bra tips, nära och bra. Ska besöka det senare, tack för tipseT KirkeMandragora. Gaia

Gaia
0

Tack skogsgubben. Ska kolla på webben. Gaia

Gaia
0

Jo jag håller med dig isnornin jag vill gärna ta på sakerna och känna ifall de är rätt för mig. Ger mig rätt känsla, att de passar just mig. Gaia

Gaia
0

Hej fairytindra, har du en adress till 6:e sinnet? Skulle vilja besöka den? MVH Gaia

Gaia
0

Tack för tipset Mariposa2, ska kolla webben. Gaia

KirkeMandragora
0

6:e sinnet finns på Kungsgatan 18 i Helsingborg.

zeretki
0

Bra affärer i Göteborg? Tips?

fairytindra
0

Jag var i göteborg i helgen och då besökte jag  regnbågens böcker och smycken som ligger i Haga. Det är den affär i göteborg som jag vet om som har allt man kan önska sig nästan. Det ska även finnas en affär som heter kråkan men den har jag aldrig besökt och jag vet inte riktgt vilken sorts saker som säljs där ..eller om den fortfarande existerar. Hittade även en annan liten affär som hette indigo som oxå låg i haga..nära järntorget men de hade inte lika många intressanta saker som regnbågen…kram tindra

CarolineO
0

Böcker och Ting i Kristianstad…de har lite allt möjligt, finns även i Malmö

Skirr
0

Hej igen Gaia, Det Ukendte ligger på Løvstræde 8 (det är en gata som går parallellt med Ströget). Hoppas du hittar dit!

mosterMimmi
0

Källan i Hässleholm är helt suveräna. De har väldigt mycket och tar hem ännu mer till humana priser. De förmedlar tarotläggningar, healing och didgeridoo-meditation/healing. De är verkligen värda att besök, när man har varit där inne är det som om man orkar allt. Det ger en sådan energipåfyllning bara att besöka affären!

Gaia
0

Jag är så tacksam för alla svar. Var rädda om er.

Gaia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var i Köpenhamn igår och passade på att besöka "Det Ukendtes" på Lövstäde 8 efter att Skirr tipsat mig om det.     Och det var verkligen en mysig affär med mycket saker och böcker i. Köpte en hållare till rökelse, se bild av den. Är ni i Köpenhamn gå gärna dit och titta, det är det värt. Tack igen Skirr för ett bra tips som jag gärna skickar vidare.

Skirr
0

Hej Gaia, kul att du gillade "Det Ukendte", det är en av mina favoritaffärer i Kbh. Jag brukar alltid hitta något där!

Hennum
0

det var bra med några fler tips om affärer i skåne… det finns en i ystad oxå… irriterande nog minns jag inte vad den heter för tillfället… men den är trevlig.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Gaia
0

Jag känner inte till affären i Ystad. Är den ny? Hoppas att du kan ta reda på lite mer om den Hennum!! Det är kul med tips om affärer man aldrig hört talas om.

Gaia
0

Där var så mycket i "Det ukendte" att jag inte hann titta på allt, ska stanna där längre nästa gång. Känns som om jag missade mycket.

Gaia
0

Vill bara säga att Vita örnen i Lund stänger den 31/5. De har 30% rabatt på kvarvarande saker. De har öppet: mån-fre 10-18 lör 12-16. Jag var där idag, jag ville ha en ny bok att försjunka i men tyvärr var där inga böcker kvar. Hittade bara en fin ask med vackra kort med älvor i. Sen ska deras affärer ligga på Södra Förstadsg. 68 i Malmö och Österg. 21 i Trelleborg.