Hur ska man börja?
Hur ska man veta vad man vill praktisera?
Ska man praktisera det som ses gott/ont eller hur?
Bara fråga två är värd en uppsats i sig; "gott" och "ont" är kulturbetingat och i vissa kulturer/religioner anser man att det finns något absolut värde på vad som är gott respektive ont. Andra anser att det snarare handlar om en samhällsgemensam överenskommelse om vad som är gott och ont, en överenskommelse som dessutom hela tiden är stadd i förändring.
Jag skulle råda dig att läsa om massor av olika religioner, filosofier, myter, magiska system osv. för att själv bilda dig en uppfattning om dem och hur du ställer dig till dem.
Jag har skrivit utförligare om det hela i en artikel här på HiF: "Att hitta sin väg och våga hålla fast vid den".
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Du skriver att man ska läsa det man tycker är intressant.
Jag gillar sånt som andra häxor inte gillar…ska jag ändå fördjupa mig i sånt?
#2 Nyhäxor är en så blandad och definitionslös grupp att jag undrar vad det är för gemensamma värderingar du lyckats uppfatta?
Sedan tycker jag inte du ska välja en benämning och sedan försöka klämma in dig i den, utan sök först och kom fram till vad du är sedan.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
faktiskt.. :)