Att acceptera
Vill ha lite hjälp från er här inne.
Igår i en meditation så stod det en stor spegel som jag gick fram och tittade på. Det var inte mitt ansikte jag såg utan det var en häxas ansikte och gamla kläder från 1800-talet.
Jag har levt som häxa flera gånger i mina tidigare liv, har sett det i meditationer.
Jag har så svårt att acceptera att jag är en häxa, förstår inte varför.
Har ni några tips eller råd att ge mig, hur jag ska kunna acceptera och få ett lugn inom mig över att det bor även idag en häxa inom mig.
Min spontana tanke är att du kanske ska fokusera på att försöka förstå varför du känner så? Vilka tankar har du ex. när du såg dig i spegeln som i drömmen. Kan det vara minnen från tidigare liv som sitter i och stör. Häxor har ju sällan eller aldrig varit accepterade historiskt sett sen kyrkan gjorde intåg. Tankar från en som ofta läser men inte är så aktiv här inne.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Känslan var overkligt, det är inte jag.
Just nu känner jag att det är en häxjakt (pågått i några veckor) på mig från en arbetskollega och helt plötsligt så kommer känslor från tidigare liv upp när jag var jagad av andra pga att jag var häxa.
Var du häxa eller blev du bara utpekad som en?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag var en.
Ett sätt är att vända på frågeställningen:
Vad vill du vara i stället för häxa, och varför vill du det?

Släpp henne. Hon må vara en del av dina tidigare liv, men om du inte vill ha henne i ditt nuvarande så meditera och ta farväl.
Jag håller delvis med #6, men tycker ändå att det kan vara värt att fundera över varför du känner som du gör. Är det ordet som du förknippar med något negativt, eller är står det för något du inte känner samhörighet med? Och, är du en häxa idag?
Om inte annat så kanske du lär dig lite om dig själv medan du funderar, men om du sedan ändå känner att du inte gillar det du får veta, fokusera på den du är nu och skapa din omvärld som du själv vill ha den.
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus