Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 7456 ggr
siddelina
0

Hur använder man en pendel?

Hej!

Har fått min allra första pendel. Den är i trä.

Hur arbetar man med pendlar? Någon som har tips?

trampolin
0

Jag tycker det är svårt med pendel.. det gäller att slappa av ordentligt så att man inte omedvetet styr pendeln själv.. om man inte vill fråga sig själv förstås, annars ska man bli nollställd och ta emot andra energier som svarar genom pendeln.

Sen är det olika vad rörelserna betyder.. man kan fråga först frågor som man vet svaret på och lära sig vad rörelserna betyder. Det kan tex vara medsols som betyder ja och motsols nej.

TottsiGirl
0

Jag har också lite svårt för min pendel, vet inte om det är riktigt rätt "instrumet" för mig så har jag inte haft så mycket tid ännu heller.. Däremot finns det en bra bok som heter ja hmm lilla pendelboken av Pehr Trollsveden den handlar bara om hur man använder pendeln..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

freja70
0

Man ska hålla pendeln i vänster hand för att spå och o höger för att meditera med den… Man ska oxå se till att rena pendlar i naturmaterial.. Och där finns det en uppsjö av olika metoder… Gräva ner dem, lägga dem i havssalt osv….. Du kan ju bara fråga ja och nej frågor…. Börja alltid med att be pendeln att ge dig ett ja, sedan ett nej… Då får du fram hur den beter sig vid svaren…. Därfetr ställer du några frågor som du vet svaren på, innan du sätter igång med att ställa resetn av frågorna…. Jag har således fått för mig att pendeln är personlig, låt ingen annan röra den. Men du kan spå andra.. Min stämde så väl, ända tills gud och vet varenda en skulle börja pilla på den…. Själv föredrar jag metall pendlar, istället för de i naturmaterial….

Lycka till nu… Och så fort jag hittar igen min pendel bok, så kan jag skriva mer.. Men jag har förlagt den just nu :S

siddelina
0

Tack, jag har testat lite löst med pendeln. Frågade vid ett tillfälle om något jag vill veta och kände hur pendeln blev tung och det vibrerade ut i handen när gav svaret ja. Så det är spännande att se hur den reagerar! Glad

freja70
0

Hoppas det går bra… Det ska finnas cheman man kan köpa för att tyda svaren mer…. Men jag har klarat mig bra utan dem.. Vet inte om de är till för mer avancerade frågor :)

AnneN
0

Man kan annars göra ett eget "schema", man skriver ja, nej, kan ej svara mm och drar sreck utifrån mitten till svaren och håller pendeln över mittpunkten

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

siddelina
0

Det ska jag testa! Tack för tipsen!

LottaU
0

Här kommer lite osm jag har kopierat från min hemsida!

Du kan använda vilken pendel som helst, huvudsaken att den känns rätt för dig! Det finns pendlar i Bergskristall, Ametist, Mässing m.m. Kom ihåg att om pendlen är i sten/kristall så ska du rena den precis som du brukar rena dina stenar & kristaller!

Håll Pendeln mellan tummen och pekfingret utan knutar och öglor på tråden/kedjan.

Innan du börjar att ställa frågor, måste du lära dig Pendelns språk.

Du kan endast fråga Ja och Nej frågor.

T ex.

• Är jag en kvinna?

• Har jag en hund?

• Ställ några frågor till Pendeln som du redan vet svaret på. Så får du reda hur Pendeln rör sig när det är ett Ja och likadant för Nej.

Ofta så är ett Ja när pendeln rör sig medsols i en cirkel och Nej när den rör sig fram och tillbaka i sidled. Men det behöver inte alls vara så med din pendel.

När du har kommit så här långt, fråga pendlen om att den ska visa sina positiva energier, sen visa ditt ja och till sist visa ditt nej.

Ibland ställer man såna frågor som det inte finns något riktigt svar på och då kanske den kan visa om det är positiva energier istället.

Sen när du vet Pendlens språk så är det bara att börja pendla. Ett tips är att fråga gärna samma fråga två gånger, men oformulera frågan så att du får ett "rätt" svar.

Om du vill fråga om en speciell person, så använd gärna ett fotografi på personen. Låt Pendeln röra sig över fotot, så att den får känna av det. När Pendeln har slutat att Pendla så kan du börja och ställa frågorna.

Försök att ha lugn och ro omkring dig när du pendlar!

Man kan även använda Pendeln till annat oxå. Pendelhealing, Chakrabalansering och även leta efter borttappad saker.

Lycka till!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

freja70
0

Vad gör man då den svarar både ja och nej på samma fråga??? Det kan driva mig till vansinne.. Och hur mycket påverkar man egentligen svaren då man spår sig själv??? Skit oxå att jag inte hittar igen boken…. *suck*

Jaja.. Vi får väl se om kvällens frågor blir rätt eller fel….. Skrattande

CarolineO
0

Någon sóm vet hur man använder den till healing??

AnneN
0

om den svarar ja och nej på samma fråga kan det kanske bero på att det inte finns ett 100% säkert svar på just den frågan.

_**/Mvh Anne

freja70
0

Frågan som jag ställde var om min pojkvän (eller x) numera var otrogen då han var i Thailand…. Och då får jag både ett ja och nej till svar.. Sedan omformulera jag frågan, då svarar den bara nej…. Det är därför jag funderar på hur mycket man kan påverka utgången av en fråga, då man spår sig själv… Om den ger det svar man önskar eller om den svarar oberoende på vad jag tänker…. Jag förösker focusera fullt ut på frågan jag ställer, men det grumlas ändå lite av andra tankar då det gäller de frågorna.. Enligt pendel boken jag har (förlagt), så ska man ju hålla den i vänster hand, för i höger så använder man den för att meditera och du kan även styra resultatet då du håller i höger hand.. Så då får man ju uppfattningen att man inte kan styra då man håller den i vänster….

Jag hoppas dock att den har rätt.. men ryktena säger annorlunda.. Och de otaliga antal tarot linjer som jag ringt tidigare (där inte alla haft rätt, men många).. Säger alla samma sak, de ser inga andra kvinnor bland korten (så även de som inte varit så prick säkra i övrigt, har inte sett några kvinnor)… Dock har jag väl inte att göra med det längre, men då det inträffade (om det gjorde det) så var vi trots allt tillsammans och det kanske kunde ge mig en anledning att "hata" honom istället, så man kan släppa å gå vidare….

AnneN
0

Om du upprepar frågan som ett mantara helatiden just innan du använder pendeln och tills du fått ett ordentligt svar av den så bör den ge dej det rätta svaret.

Detta har hittills alltid funkat för mej.

_**/Mvh Anne

freja70
0

Oki… Får testa det oxå…

[Caroline92]
0

#12 I min pendelbok står det att när man har frågat frågan så ska man tänka "Jag undrar vad svaret blir, Jag undrar vad svaret blir…" tills man får ett svar.
Appropå det med vilken hand man ska ha pendeln i så står det i min bok att det inte spelar nån roll, man ska ha den i den hand som man började pendla med, den som känns rätt helt enkelt.

Sen vet jag ju inte om min bok har rätt :P Men det är så jag gör iaf :)

Pendlan
0