Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 703 ggr
dummamage
0

Behöver hjälp

Jag måste för 99999999 gången försöka gå ner i vikt, finns det någon vänlig häxa som kan ge mig nåt tips om nåt som för tur med sig eller nån som kan hjälpa mig på ett eller annat vis? det vore roligt att hålla kontakten ett tag och se om det funkar. är tacksam för all hjälp jag kan få.

Praefatio
1

Det enda sätt att gå ner i vikt är att göra av med mer energi än man får i sig varje dag. Det finns inga genvägar, det är självdisciplin som gäller och det har ingenting med tur att göra.

dennas
1

En av trenderna nu är att man fortsätter äta sin vanliga, om den nu inte är osedvanligt onyttig, mat. MEN ATT MAN ÄTER LÅNGSAMT, så att kroppen hinner känna sej mätt. Låter vettigt, tycker jag.

Dessutom är det viktigt att INTE STRESSA, eftersom det stänger av matsmältningen.

Man måste också SOVA ORDENTLIGT.

Sen förstår jag på dej att detta är ett återkommande tema. Försök att älska din kropp oavsett hur den ser ut. Ta hand om kroppen och låt den komma ut och röra på sej. En liten promenad varje dag gör kroppen gla´och knoppen bra.

Kanske att det skulle hjälpa dej att byta fokus? Varför inrikta sej på att gå ner i vikt? Ställ in dej på att trivas i/med din kropp.

Varför måste du gå ner i vikt?

För övrigt håller jag med föregående talare. Enkel matematik!