Ny pendel...
Hej!
Jag har köpt en ny pendel och jag försöker lära mig dens utslag och få den så personlig som möjligt.
Därför vill jag vill bära den med mig . Men asken den ligger i är inte snygg eller praktsik och den är lite för stor för att ha i fickan…
Så ni kanske kan skriva några sätt som jag kan förvara den på (=
Jag vill fråga er som har pendlar också, har ni med er pendeln hela tiden i fickan eller har ni den hemma i någon ask eller påse ?
Välldigt tacksam för svar
Ha det bra
Jag har min "hemmagjorda" pendel hemma i en liten grön tygpåse. Ibland känner jag bara för att bära den med mig och då stoppar jag ner påsen i jackfickan eller väskan 

Jag har min i en ask hemma.. jag vet inte varför men jag ha som en känsla av att den inte tycker om mig. hehe det kanske är löjligt. Jag fick den i födelsedagspresent för nåt år sedan av min lillasyster. Jag har inte pendlat så mycket.
#2 Kanske ska du rena den då? Eller ge bort den? Känns ju onödigt att ha en grej som du inte känner hör till dig.

okej tack för svaren =)
Intresant att höra hur ni förvarar era pendlar :)
Jag har min i en liten sammetspåse som man fick den i… det funkar jättebra!

okej =) då borde jag nog fixa en påse eller en ask som jag kan ha det i

#3 Ja nånting ska jag göra.. men har inte bestämt mig än :)

Jag har mina i små sammets eller "siden" påsar och tycker att det fungerar jätte bra.
Jag har flera - för jag är lite av en samlare av dom. Men använder bara 1 st av dom när jag pendlar.

Jag har också funderat på att börja samla på dom. Det är ju fantastiskt vacka verktyg !
Jag har 2 st en i rosenkvarts och en i metal… men den i kristall fungerar inte riktigt på samma sätt. så jag ska använda min nya istället…

Jag har min penel på en spik på väggen.. det funkar.. använder den ofta och är då lätttillgänglig..
Jag har ju fått den stora äran att ärva min pendel av en annan Häxa..
Den är underbar att jobba med!! och väldigt lätt att avläsa..

Okej =D
Det värkar ju ganska praktisgt det med :D
Intresangt att du har fått ärva din pendel!
Ha det bra alla

#9 Ja det finns så många varianter att jag inte kan låta blir att köpa dom när jag hittar någon ny fin…

Okej =D
Men dom är ju ganska dyra jag har kollat på (sök och finn) men där kostar dom mellan 120-200 och på nätet är dom ganska dyra också… Så jag kan inte köpa så monga.
Men det är ju grymt kul att du kan köpa sådana vakra och praktiska redskap :D
Det är kul att du samlar på dom också för dom är otroligt dekorativa också.
HA det bra

Titta på tradera - där kan man ha tur o hitta pendlar från 20 kr o upp till ca 100 kr och dom kan kosta en bra bit över 100 kr att köpa på annat sätt…
Måste nog starta en tråd *ler* där man kan visa upp sina pendlar …
Tycker att det var kul att höra att det fanns någon mer som tycker att dom är så dekorativa o speciella att man vill samla på dom *Ler*

ja! Tradera är bra där har jag handlat mycket… finns en massa kristall pendlar uppe nu har jag sett *ler* Men det vore kul om folk ville visa upp sina pendlar och kanske skriva lite om den/dom
Ja det e kul för mig med att se att andra (samlar) på Pendlar, Det är ju ett intresangt och kraftfullt redskap …
Ha det bra allihopa =)

Nu till en början ställer jag lite frågor till den.
Men det kommer väll mer får jag hoppas.
Nu till en annan fråga om det går bra….?
vi kan ju ha det första frågan som bas fråga men men… =P
Jag funderar på att köpa Lilla Pendelboken också… För jag försöker få så mycket info om pendling som möjligt nu i början.
Så har någon av er läst Lilla Pendelboken? om ni har det så kanske ni kan skriva lite om vad ni tyckte om den m.m =)
Det hade varit till stor hjälp .

Jag har min pendel i en liten skinnpåse. Den kan man även ha som halsband, om man skulle känna för det. Oftast ligger den i min väska.

det e bra ju =)

Jg säljer mycket av denna bok och den är populär.
Själv använder jag ingen bok och har itne gjort det heller. Har mer fått till mig vad jag ska göra. Sen har jag plockat in tips som jag har fått och använder det som känns rätt för mig!
Mycket beror på vad du är ute efter. Om det är jordstrålningsområdet, leta efter naturväsen, frågor, andar m.m.
Skriv gärna vad du undrar över, så kan jag försöka svara!
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

just nu är jag mäst ute efter frågor.. Men jag är öppen för allt! =)
jag tycker att det är kul att få reda på all info om pendling i det stora hela liksom. Efter som jag precis har börgat så kan jag liksom inte inrikta mig till en speciell kategori…
Trevlig att höra om det med boken att folk vill ha den (kan ju betyda att det inte är skit..?)
HA det bra TACK för alla svar hitils iaf hoppas att det blir fler:)

jag har märkt att min pendel har en ganska kort kedja
ca (13,5 cm). Så om jag gämför med min andra pendel så är den mycket längre (jag har inte tagit måten på den.)
Så går det att byta kedja på den (NYA) ?…. för jag har märkt att den ger inte alls stora utslag. Det kan bero på att den e ny eller så är kedjan för kort ?
Skriv gärna! ha det bra //Axel
NI kanske bli lite förvirrade med alla den och den.. hela tiden… emn jag försöker ju..=P