Häxor iFokus

Häxor

Etikettwicca
Läst 1724 ggr
Cocoscream
0

Nykomling

Hejsan! Ny på den här sidan, hållt mig mest aktiv på ÖN, iller och hund. När jag var ca 13 år var jag väldigt vilsen med vad jag trodde på, halva familjen är djupt religiösa kristna och skickade mig till gudstjänster o söndagsskola m.m. Hela min uppväxt men köpte aldrig riktigt kyrkans tro.. Så började söka på egen hand, det var min lillasyster som då sa att har du kollat vad wicca innebär? Hade aldrig ens hört ordet och satte mig o började spåna, kände mig helt hemma i deras koncept och tro och allt lät logiskt för mig. Jag har alltid trott mer på naturen och djuren än att det skulle sitta en gubbe i himlen och trolla fram allt, det är mer komplext än så. Började studera den mer, skaffade en BoS och utövade några lättare besvärjelser. Men fortfarande väldigt mycket nybörjare. Träffade en kille 2005 då 17 år gammal, som tyckte att allt sånt va löjligt. Han drog långsamt ner mitt självförtroende och självkänsla. Jag slutade helt med min ridning och allt om wicca.. När han lämnade mig gick jag ner i en djup depperision som varade 4 år.. Än idag jobbar jag fortfarande på min självsäkerhet men blivit bättre. Saknar allt men känner att jag inte vet vilken ände jag ska börja i:/ då jag som sagt även då var nybörjare, kanske lättast att börja från början igen? Söker mest tips och kanske någon att bolla idéer med:)

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

thinkerbell
1

Jag känner igen mig i mycket av det du skriver och jag tror att vi skulle kunna hjälpa varann lite. Jag är dock också nybörjare inom Wicca, har inte "satt igång" än, utan läser och suger åt mig som en svamp och väntar på dagen då jag känner mig redo att verkligen göra igång. Jag känner mig otroligt hemma i det här och har börjat se världen med helt andra ögon sen jag började läsa och intressera mig för det. Även jag har rätt så dåligt självkänsla och självförtroende men av någon anledning känner jag att Wicca-tron hjälper mig. Jag känner mig starkare nu än jag gjort på väldigt länge. Kanske är det för att jag äntligen hittat hem?

Iallafall, jag vill gärna följas åt och bolla tankar/idéer och åsikter så du får jättegärna skicka mig ett PM om du vill :).

[Baubo]
0

#0 Välkommen! Att börja om från början är bra tycker jag, man ska ha en bra grund i allt man bygger annars blir det ju ett ganska skrangligt bygge. Även när man utövat länge så är det bra att gå tillbaka till grunderna då och då, påminna sig om vad det egentligen är man gör.

Bappho
0

Välkommen! :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Cocoscream
0

Tack så mycket! Thinkerbell har gärna kontakt o bollar tankar o idéer :)

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com