Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 1406 ggr
dennas
0

Att hjälpa över till andra sidan

Är det nån mer än jag som har erfarenhet av att hjälpa människor över till andra sidan?

Min svärmor gick bort för inte alls länge sen, och jag gjorde på distans en ritual/bön där jag försökte ge henne massor av kärlek och trygghet inför döendet. Dessutom försökte jag även förmedla till henne att det var okej att släppa taget om oss och gå vidare, om hon inte ville/kunde/orkade leva.

Just i stunden kändes det så bra, men när hon ett par tre timmar senare gick bort, så var det svårt att inte också känna ett styng av dåligt samvete och en viss morbiditet. Hade jag dödat henne?

Nån som varit med om liknande? Hur kände och reagerade ni?

Jag har gjort ritualer och bett för djur, som jag blivit tvungen att avliva. Då har känts lite annorlunda, eftersom själva döden var planerad, om ni förstår hur jag menar…

ThreeStars
1

Var hon redan döende, har du verkligen inte dödat henne. Om något, har du bara förkortat hennes lidande, så ta ingen skuld på dig.

Du skrev själv att du förmedlade ett "förslag". Att det var okej att hon släppte taget om hon ville.

Jag har inte varit med om något som detta, men jag känner en som har. Tycker verkligen inte du ska ta någon skuld på dig.

Coturnix
1

Jag har också sagt, på frågan, att det var okej för mig. Att även om jag vill att du ska leva för alltid, så klarar jag av att Du faktiskt önskar dö. Och tänkte precis som Du, var mitt "försök" till absolution…det som ledde till att Du dog?:( Nej, har jag kommit fram till, så klart att det inte var. Jag svarade ju bara ärligt på Din fråga.Välj vad Du anser vara det enda möjliga, stanna inte kvar i ett lidande för min skull, var ju det enda svar jag kunde ge.

dennas
0

# 1

Tack för att din vänliga omtanke.

# 2

Förstår precis vad du menar. Tack!

Coturnix
0

Tack för att Du förstod,dennas, jag visste att mitt inlägg för de flesta skulle framstå som väldigt "kryptiskt", men att Du verkligen skulle förstå.<3