Har ni mött era kraftdjur?
När jag var på en "shamankurs" för många herrans år sedan fick vi göra flera trumresor, och i en av dem gick vi ner i den undre världen och mötte våra kraftdjur.
Jag minns att jag stod länge i ett ödsligt landskap och väntade på att något skulle dyka upp. Jag hade tänkt mig en vacker häst eller kanske en tiger eller något annat kraftfullt djur, så lite snopen blev jag allt när en liten kanin plötsligt kom skuttande. Men hur det än var så kände jag att den kaninen hörde dit, och att den var djuret jag väntade på.
Kanske därför jag gått och blivit kaninuppfödare på gamla dar?
Vilka är era kraftdjur? Hur kom de till er? Kan man ha flera stycken?

jo man har ju det ju :) ler

Jag vet inte hur jag ska göra för att få möta mitt/mina kraftdjur. För man kan väl ha flera?
Jag har mött ett kraftdjur jag behövde just då under en trumresa när jag gick häxkursen i augusti 2005, det var en gorilla, skulle b la lära mig att vara bestämd.
Och jag har mött ett annat både IRL när jag mest behövde det, under meditation och på andra vis, inte så svårt att gissa vad det var för djur.
Jag tror man kan ha flera olika efter vad man behöver just då men även ett eller två som man har med sig hela tiden.
Kan man bara träffa sitt kraftdjur under en trumresa? Jag har alltid dragits till vargen, vargen är mycket speciell för mig. Mötte en för några år sedan, dock satt jag i bilen. Men det var en otrolig känsla.

# 4 Jag tror att man kan möta sitt kraftdjur på olika sätt. Du vet att vargen är ditt kraftdjur eller hur? Då har du ju också mött ditt djur. Trumresan gör bara att om man inte vet eller vet sitt kraftdjur kan det öka kontakten och känsligheten att uppfatta det.
En tid i mitt liv när jag var väldigt sårbar dök en elefant upp tre gånger på samma dag. Först på en pärmsida, sedan i en tavla jag fick av en föredragshållare och senare på kvällen i en textrad.
Jag fick veta att jag borde ta efter elefanthuden, att inte låta allt gå in i mig på ett så smärtsamt sätt. Då fungerade elefanten som ett kraftdjur för mig. Den gav mig styrka och av sina egenskaper för att stärka mig. Så jag tror att jag inte alltid har samma kraftdjur hela mitt liv!

Drömde massor om vargar förut för några år sen! Bla en så vacker dröm, som jag nog aldrig glömmer! Jag hade en varg till följeslagare, som en hund, han var stor och ståtlig. Hans päls var vit, men som kristall som skimrade i alla regnbågens-färger! Han var så otroligt vacker, går inte att beskriva! Och så utstrålade han världens lugn & kraft! Och han gick vid min sida, lämnade mig inte alls.. oj vilken dröm det var.. Den vargen finns inom mig, i mitt hjärta för alltid!

jag ser månen som mitt, ELLER INTE

#6 Ja den vargen måste ha varit väldigt mäktig både till utseende,kraft och energi.
Imponerande att få ha ett sådant speciellt djur till följeslagare!

#8; Ja, han var mäktig, min drömvarg! =)
På nåt vis så tror jag att vargar/hunddjur är mina kraftdjur, för dom har alltid funnits så nära mig i livet. Och hundar kan jag helt enkelt inte leva utan, så dom ger mig kraft verkligen! =) På alla sätt och vis!!! 

Jag kan se din varg framför mig- jag gillade din beskrivning av pälsen -som skimrande av kristall. Hoppas att fler får kraft i från djur när de behöver!
För ett par år sedan chattade jag med en kille på internet. Han gav mig rådet att gå ut i skogen om jag var ledsen eller upprörd, söka upp en punkt som kändes bra och ställa mig och "känna in" omgivningen. Då skulle man få en bild i sitt inre av ett djur som just vid det tillfället skulle hjälpa en. (Det kan tänkas att jag glömt något av det han sa till mig men i stora drag var det så som jag skrev här ovan) Jag provade detta vid ett tillfälle strax efter och den bild som kom för mig var att jag hade massor med ekorrar runt om mig. Så det kanske är mitt kraftdjur då?! Eller åtminstone ett av dem om det nu är så att man kan ha flera. Annars är nog katt ganska nära till hands för mig, de har alltid betytt väldigt mycket för mig i olika sammanhang och har förekommit i många drömmar.

Ja varför inte ekorrar- de är vackra, pigga och vakna och de samlar nötter till sämre tider. Var det de du behövde samla på dig till kallare tider?
eller vad är det som djuret har i gåva till dig. En egenskap som de har som du behöver mer av ?
Det var nog mycket det här med att vara glad och pigg, leva i nuet men samtidigt ändå inte glömma morgondagen. Och att man inte måste vara störst och bäst utan att många små tillsammans också är starka! Det var ju inte bara en ekorre, utan jag var omgiven av massor så jag är inte ensam.

Ekorrar låter härligt! =) Det är underbart söta djur! Träffade på 2 en gång i skogen, dom hade världens uppvisning för mig! Hoppade runt i grenarna, jag stod som förtrollad och tittade på! Det var ett möte som består! /Som sagt, kraftdjur behöver ju inte vara stora, starka djur! Även små djur har mycket kraft i sig! =) Lägger in en söt bild på en albino-ekorre! ;)
mosterMimmi; Tack så mycket!!

Det var så lite så…….
God Jul på er alla!

#15; hehe cool ren! =) Tack detsamma!!! =)
#11 Ja ekorren kan vara ditt kraftdjur, något vill den säga dig.
I "Djurens språk" står det:" Ekorre - Ut med det gamla och in med det nya. Min gåva till dig är upptäckarglädje."
Gör dig av med det gamla och skapa därigenom nya möjligheter.
För någon månad sen när jag var ute i skogen mötte jag två ekorrar (inte samtidigt) den först kom nerrusande och tjattrade åt mig sen gick jag vidare då kom det en till nerspringande från ett träd och tjattrade åt mig och avslutade med att kasta en kotte på mig :) Ja jag var lite halvdeppig när jag gick ut i skogen men jag bubblade av skratt när jag gick hem igen.

Är det någon här som vet något mer om kaniner som kraftdjur?
Jag vet att de ofta får stå för fruktbarhet, men finns det någon mer betydelse? Jag mötte som sagt en kanin i den undrevärlden på en trumresa, och jag ser dem faktiskt som kraftdjur. varje gång jag tillbringat tid ute i min kaningård känner jag mig styrkt och pigg. Jag älskar mina rabbittar!
/Marie

Kaniner är starka överlevnadskonstnärer. Hur mycket vi än stoppar in dem i burar, så krävs det bara en liten, liten öppen väg till friheten, så återgår de blixtsnabbt till det vilda och ursprungliga.
http://www.geocities.com/rainforest/4076/index1.html Här är en bra länk om vad kraftdjur står för och betyder. Dock är sidan på Engelska men använd er av ett Lexikon om ni inte förstår :)

#20 den var super så jag länka ifrån min blog ju
tack för ditt super inlägg ju bara ler ju :)
Häst och räv är mina..
Har sett en hel del rävar här, bl.a. första gången jag gich ut efter att jag flyttat hit. (träffade även två rådjur, en rävhona med ungar, en hare och en älg på den promenaden…) och hästar… tja, det är något jag bara vet.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Hästar är en självklarhet för mig också. Hästar är min glädje. Vargen är min styrka.

Mitt kraftdjur är hästen :) Men tigrar känner jag också en viss dragning till ^^

Jag tycker mycket om delfiner, kanske det kan vara mitt kraftdjur.
Jag har mågna teorier om mina kraftdjur….
Hästarna, självklart… Men också kattdjuren fachinerar mig, och vargars blick (ur foton o på naturdokumentärer) får mig alltid att längta iväg, bort långtiväg….
Ska nog åka på trumresan vid ales stenar, och se om ajg akn möta mi/na/tt kraftdjur.
Faktistk skulle det inte förvåna mig om jag har något mycekt litet djur… en överlevare och envis som synden…. Men vi får helt enkelt se. ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hallå! Jag är ny här men kastar mig rakt in i diskussionerna. 
Jag var på en jättebra trumresa med Elisabeth Vanarot för några år sedan. Jag (och många med mig lät det som) fick väldigt starka, kraftfulla upplevelser. Jag mötte alla mina tre kraftdjur, men mest fokus var det på ormen den gången. Jag slungades mellan två scener.
Den första scenen var i Egypten och jag var en rituellt klädd prästinna som dansade utanför en pyramid med en lång stav. En dans till ormen var det och jag gjorde många konstiga, invecklade rörelser som såg lite "ormiga" ut.
Då såg jag mig objektivt, men i den andra scenen såg jag ur mina "egna ögon". Då var jag i en nordisk urskog och hade ganska små, svarta ormar i händerna. Jag satt bland grönska, långt gräs och stora blad, i en skog. I bakgrunden var en grotta med ett mycket primitivt altare längst in.
Sedan satt jag uppflugen på ryggen på en stor, brun, björn och jag kände mig alldeles trygg medan hon bar mig genom skogen. Ovanför oss flög korpen…
Det var en väldigt speciell upplevelse.
LinaN: Menar du att det hålls trumresor vid Ale stenar?! Det låter ju fantastiskt, det är en sådan kraftfull plats!
Ceriadwen, jo det ska hållas trumresa därnere nu den 22e, ska alldels strax til lo kolla min mail eftersom Kluve inte uppdaterat sin hemsida om tider o dyl sist ajg kollade (dvs igårkväll)
Han håller även resor litet nu och då, även på "beställning" så att säga.
Ser verklgien fram emot at tkunna vara med.

vid ales stenar! :O men de e ju nära mej! :O något som händer nästan där ja bor. OTROLIGT!!! hihi..
vart kan man få veta mer om den där trumresan?
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Hennum, det finns info på www.sejdman.eu men jag fick ett mail av honom innan idag att det blivit inställt pga dödsfall i familjen. :/
Jag har också fler kraftdjur, de har dykt upp i olika perioder av mitt liv. Är dock inte säker på om den ena har avlöst den andra eller om de finns kvar…
Först var det björnen, när jag hade behov av styrka och klara av att gå min egen väg. Den är också den som har känts mest självklar. Jag visste varför. Sen var det ekorren, som jag funderade länge över vad den egentligen hade att ge mig, men incas (#17) ord var intressanta. Själv tolkade jag det till slut som kommunikation (tänker på Ratatosk i Yggdrasil, som sprang längs livsträdets stam med bud fram och tillbaka). På sistone har det istället handlat om en fågel, tror att det är en hök. Jag behövde (behöver) nog upp från gruset och se mig själv och mitt liv ur ett högre perspektiv.
Björnen känns inte så närvarande längre, men kanske är det att jag har lärt mig det han hade att ge mig. Fast jag saknar honom…
#31 Jag tänkte också på Ratatosk efter mötet när jag gick i skogen :)
Jag mötte en gorilla på min första guidade trumresa, läste sen i "Djurens språk" och det stämde mycket bra om vad jag behövde lära mig då :)
jag fick veta av min jobbarkompis att jag hade en apa och en delfin, och hon hade nån bok, minns ej vad den hette, men där fanns förklaringar till vad djuren betydde, och det stämde ju..
men apor och delfiner är ju inte dom djuren jag tycker mest om, det är ju häst, hund och katt, men kanske passade dom mig bättre ändå..
#33 Jag kan även tipsa dig om denna hemsidan (Dock är sidan på Engelska) för betydelse av just ditt/dina kraftdjur - kan vara spännande att läsa :)
#34, tack ! :)
hittade ingen om just bara apa, men valde orangutang, och där stog det ju fina saker :)
haha, ja, det gjorde jag allt. ;P
hur många djur kan man ha egentligen ?
för jag läste på en annan sida att ens kraftdjur kan vara något djur man är speciellt faschinerad av osv, och den känslan har jag med många olika djur, och är det så att djuren kan bytas ut, precis som guiderna kan ?

Så länge jag kan minnas så har hästar kommit och burit mig bort i mina mardrömmar när det varit för otäckt för att hantera.
När jag var 23 träffade jag ett stort halvblod på ridskolan vid namn BigMac, det var kärlek vid första ögonkastet och vi funkade otroligt bra ihop. Efter det var det bara han som kom i mina drömmar, när jag var 25 skickade de honom till slakt…. och efter det kom det inga hästar längre.
Jag är så övertygad om att BigMac var mitt kraftdjur, att jag fått äran att träffa honom på riktigt. Har en enorm sorg över att jag inte kunde rädda honom, för han hjälpte mig så många gånger.
Nu är jag 32 och har så smått börjat drömma om hästar igen.
Annars är råttor ett djur som står mig väldigt nära och de är nog också ett kraftdjur för mig.
Kan man ha kraftdjur fast man inte är häxa?…..jag skulle vilja göra en trummresa, det låter oehört häftigt =) Hur gör man det? Vad händer när man gör det?
Jag vill tipsa om en till hemsida med kraftdjurens betydelse.
Jag har varg, drake, och björn som kraftdjur.
Björnen var ju den som kom fram först.
Och det är en björn hona..
Finns det något sätt man kan ta reda på vad man har för kraftdjur? Jag har flera djur som jag tycker om extra mycket, men vet inte om de är kraftdjur eftersom jag aldrig känt dem "tala" till mig eller så…
Svårt att veta när man inte är insatt eller vet hur man ska tolka drömmar och signaler… Jag är ju en hästtok så hästarna finns i mina drömmar nästan hela tiden.. Så det beror kanske på mitt hästintresse snarare än att de är mitt kraftdjur.. Men viss, jag är inte helt hel utan dem..
Sen så brukar ormar tycka hemskt mkt om mig…känns lite obehagligt då de flesta förknippar dem med ngt negativt.. Sist jag träffade en orm(tam) en stor nät eller tigerpytonpojke så la han sig brevid mig i soffan och tryckte sin nos i min handflata.. Han hade ett stort ärr på huvudet som jag satt och strök på med min tumme men när jag frågade vart han fått det ifrån så blev jag ngt skrämd..
Ägaren, ngt suspekt och höll på med reptiler skulle sälja en ödla och jag var där som spekulant.. Skrattade och tyckte att det var helfestligt för denna stora kille som låg hos mig var tydligen mkt mkt aggresiv och hade attackerat en man som skar honom för att få bort honom, därav ärret..
Så är det ngn som vet om det betyder ngt eller är det bara rena tillfälligheter?
Samt vad symboliserar ormen och hästen?
Ormen i kristen symbolik står för svek och ondska. Medan ormen i många andra kulturer står för uråldrig visdom (iom att ormen anses vara en ättling till drakarna)
Hästen är i fornnordisk mytologi den som kan passera mellan världarna. Därför brukar schamaners trummor ibland bli kallade för trum-hästar. Hästen står för andlig visdom.
Nu har jag sagt litet utan att säga förmycekt, för jag lägger in egna värderignar i tolknignarna…

jag har en mörk orange drake, en mås och en enhörning

jag har en mörk orange drake, en mås och en enhörning
#44 hmmm…. jag brukar se mig själv som en rätt snäll person… så jag hoppas att den kristna symboliken inte stämmer…:o)
Samt tack för din förklaring!
Faktiskt var jag också på en shamankurs med Mikael Hedlund för ca 10 år sedan och då fick jag möjlighet att träffa mitt kraftdjur som visade sig vara en korp. Några år senare var jag på en annan shamankurs med Jörgen I Eriksson och där fick jag återigen träffa mitt kraftdjur som var - en korp. Så verkar som om jag inte har något annat kraftdjur än korpen men det kanske växlar från person till persson?
Men man kan ha kraftdjur som är med en hela tiden och andra som går in och hjälper och vägleder en med det man behöver lära sig för tillfället.
Spännande att man kan ha flera kraftdjur!
Hur vet man vad ens kraftdjur är?
Kanske missat de :D
Men guida mig gärna.. hihi
Hej!
Läser igenom inläggen här om kraftdjur(mycket intressant läsning!) och undrar om det är det djuret som ofta dyker upp i ens drömmar men även som man ser i verkligheten?
Jag drömmer ofta om älgar, tyvärr argsinta som jagar mig, och ska inte sticka under stolen med att jag är livrädd att möta nån när jag är på promenad. Har blivit jagad av fjolårs kalvar men även älgko när jag var yngre. Är helt ny då det gäller kraftdjur.

#14. vacker ekorre!

Intressant det här med kraftdjur. Har själv bara mött olika vid olika tillfällen i livet.
Mitt första kraftdjur var en svart leopard som visade sig i en underbart häftig dröm i barndomen. Jag sprang naken på en väg, rädd och jagad. Vänder mig om och ser att det är en svart leopard, vet bara att det är just en svart sådan !?, och känner skräcken välla fram. Hjärtat bankar och spränger, flämtar. Plötsligt är den svarta leoparden i kapp. Den tar ett tag med sina tänder runt min arm men biter inte, utan håller bara löst och vänligt. Den ser mig djupt i ögonen. Med värme. Då försvinner all min rädsla och jag fortsätter att springa tillsammans framåt med leoparden. Stolt och orädd.
Den svarta leoparden var sedan med mig i många år.
Nästa kraftdjur jag fick jag lära känna på ett något märkligt sätt. Bodde för tillfället utomlands och hade där blivit lämnad av min kille. Var sliten och ledsen. Blev sjuk och fick bihåleinflammation. Åkte till mitt lilla torp i Sverige för att vila upp mig och kurera bihålorna. Vaknade där första morgonen och hörde ett märkligt surr inne i den gamla skorstensnocken till eldstaden. Ett dovt, tungt surrande. Gick ut i köket och hittade fullt med bin i köksfönstret, de var halvdöda och kravlade runt i hundratal. Lyckades tillsist få tag i en månskensbonde vars bin hade rymt över skogen. Han kom på kvällningen och samlade i stearinljusens sken (hade ingen el i stugan…) upp sina förrymda bin och stoppade ner dem i sina stora byxfickor. När väl bina var borta försvann också bihåleinflammationen… och kärlekssorgen…
Ett annat kraftdjur jag mött är älgen. Han visade sig varje gång jag blivit gravid och under hela graviditeterna dök han upp då och då. Nära bilen, vägrade flytta på sig, i skogen, vid fält jag passerade. Har nog aldrig sett så många älgar som under dessa två niomånadersperioder.
Nu ser jag aldrig älgar längre
och det är nog tur det…
// Virvelflicka
Härlig beskrivning virvelflickan "upp sina förrymda bin och stoppade ner dem i sina stora byxfickor."
Stoppade han verklgien dom i byxfickorna? hade vart rädd att bli stucken….
Hemliga kamrater nrä man var liten, kan dom räknas som kraftdjur? Jag ahde en känguru då… Som hette Skippy…
Och en kockosnöt som hette Kotte, jag var fulsltändigt övertygad om att dne här håriga kocksonöten var en igelkott.

Ja, han tog i bina med sina bara fingrar och stoppade dem i sina stora fickor på blåstället!
Det såg helt magiskt ut, hundratals bin. Han plockade säkert bin i en timma! I mitt mörka kök med stearinljus och sprakande vedspis.
//Virvelflicka
Mötte mitt kraftdjur när jag gick alternativlinjen på sverigefinska för några år sedan. vi hade en shaman som kom ett par gånger och gjorde trumresor med oss. jag fick välja mellan en panter och en varg. pantern hade iof varit med mig länge och är inte helt borta, tror de samarbetar ibland… men vargen blev mitt kraftdjur. har rest med honom i tiden oxo, ganska mäktigt :)

Jag är fullkomligen övertygad om att marsvinet just nu är mitt främsta kraftdjur :P
Mycket pga att jag så tydligt "ser" vad jag har att lära :
Gentleness
Humane treatment of others
Love
Responsibility
Ovan listade "egenskaper" har jag kopierat från en sida på internet, återkommer med länk senare :/

http://www.linsdomain.com/totems.htm
Sådär ja :P
Vilken bra länk Flintflickan. fick en del o tänka på. Mitt ena kraftdjur, Pantern, kom till mig när jag separerade från de stora barnens pappa, Vargen kom flera år senare och jag är fortfarande ensam mamma …
Flintflikkan, jag har redan länkat den sidan längre upp :)
Jag tror man behövr hjälp med att hitta sitt kraftdjur. Försök hitta en kurs om shamanism. Både Mikael Hedlund och Jörgen I Eriksson brukar ge sådana med jämna mellanrum. Åtminstone Jörgen I Eriksson går att hitta på nätet som "Norr-shaman", likaså brukar Korpmor ge shamankurser. Hon går också att hitta på nätet! Lycka till!

Oops XD Såg inte det innan, Sorry…. :P
Hur vet man att ett visst djur är ens kraftdjur?
Jag har en känsla av att korpen kan vara mitt kraftdjur. Detta pga att jag alltid varit faschinerad av kråkor och korpar, ända sedan jag var liten och såg ett barnprogram och en Zigenarpojke som hette Zigge (Zigkorka tror jag det var egentligen) som tog hand om en skadad kråka uppe på en vind.
När jag var mindre fanns det även en tam jättestor kråka som åt ur handen på vissa barn på skolgården. Han/hon var helt fantastisk! Har ingen aning om vem som tämjt den, eller om den själv bara ville vara bland alla barnen. Jag kommer ihåg att det kändes sorgligt när han/hon slutade komma till skolan…
Nära mina föräldrars gamla sommarstuga har det alltid funnits korpar också, man hör dem ofta och ibland kan man se dem cirkla över trädtopparna. Då känner jag mig alltid lycklig och som om jag är en del av den mystiska naturen.
Men det allra häftigaste som hände var när jag åkte buss upp till Arjeplog från Östersund! Jag sitter i bussen och är jättetrött: Plötsligt ser jag ca 7 st enorma och enormt vackra korpar som kastar sig upp i luften från ett och samma träd bredvid vägen! Då började mitt hjärta slå hammarslag. Det var något av det häftigaste jag sett i vilda-djur-kategorin. Detta var några månader efter att min mamma gått bort i augusti 06.
Jag har länge tänkt också att om jag ska tatuera mig så ska det vara korpa i svart och blått… Jag vet inte, de tilltalar mig bara på något vis. men jag brukar inte direkt drömma om dem.
Vad tror ni? Kan korpar vara mitt kraftdur?
Såg en stor kråka/korp vid univeritetet igår också! Den flög och skrek över det hus jag skulle vara i och ha seminarie. Seminariet gick jättebra trots att jag var osäker på om det skulle göra det. detta tackar jag fågeln för.
Så himla lustigt att den kom när jag tänkt rätt mycket på korpar och kraftdjur den senaste tiden. Ett tecken?
Är alldeles övertygad att älgen är mitt kraftdjur, känt det länge, många år, finns djupt inne i min själ, men för ett par år sen så kom ett nytt djur in i mitt liv: hackspetten! var väldigt tydligt ett par år, men numera är det mindre tydligt. Vad betyder dessa djur? Och varför kom hackspetten, för att sen bli mindre betydelsefull? Älgen finns fortfarande kvar med full kraft. Vore intressant att veta vad de betyder, och vad ville hackspetten visa mig?

#47 jag har hört att ormen en gång var gudinnans första djur då den "födde" om sig själv (ömsade).
Jag har mött mina kraftdjur under en guidad meditation av Pehr Trollsveden… Konstigt nog verkar alla mina kraftdjur vara albinos… Jag mötte en liten albino iller, brevdid illern satt en albino kanin och sen kom det en STOR albino tiger.. Jag tillhör nog den skaran som byter kraftdjur, dom djuren jag behöver just nu är det djuret som visar sig….
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
putt

Hej
Jag har mött mina kraftdjur under meditationer. Jag tror att man har olika djur under olika perioder i livet då man behöver dess egenskaper. Men sen tror jag att man har ett som man "föds" med.
Jag har mött: Renen, uttern och fjärilen.
Jag känner speciellt för renen och tror att det kan vara kraftdjuret jag är född med.

en kvinna sa åt mig för ett antal år sedan att mitt kraftdjur var varg. TYvärr har jag aldrig själv mött mitt/mina kraftdjur.. iofs har jag aldrig försökt heller.

Jag har haft drömmar om olika djur men är inte säker på något. SOm jag har läst så kan man ha olika djur vid olika tidpunkter i livet, beroende på vad man behöver.
Har försökt göra trumresor men inte lyckats än.

Jag gjorde en trummresa för runt 9 år sedan(den enda tyvärr)
Jag trodde inte riktigt på det utan trodde det var fantasi.
Men hade jag fantiserat så hade mitt kraftdjur varit mitt favoritdjur då- lodjuret!
Men jag såg flera djur, me det var en som följde mig hela tiden genom landskapet- en varg.
Landskapet påminde om tundra, det var kalt inga träd i närheten, berg man inte såg men visste att de var där och allt i ett rosa ljus som om solen skulle gå ner….
En varg som finns här i sverige(vad de nu kallas..ingen av de mindre)
Den var ljus i färgen, men inte grå utan mer ljust brun eller röd.
En liten hane…eller en hona…
Efter trumresan tänkte jag mycket på detta och kom fram till att jag sett ett till djur, fast jag hann aldrig "träffa det"
En korp….
Tyvärr har jag inte kunnat göra fler trumresor(hittar inga i närheten)
Så jag har inte kunnat lära mig något om mina "hjälpedjur"
Vet någon vad varg och korp står för?
Vargen är ju en visdomsväktare, väktare om familjen, trofasthet, lojalitet.
korpen, har jag itne så mycekt att gå på. inte emr än att hon är en svartfågel, bärare av visdom, vetande och att hon ser allt.

Ja, jag mötte en stor brunbjörn under min första trumresa på en shamanhelg med svetthydda och även frigörande andning…..
Jag mötte honom på en stig i skogen och blev inte alls rädd utan kramade om honom. Jag nådde bara upp lite ovanför midjan på honom om nu björnar har någon midja…Han stod på bakbenen..
Sen har jag gjort flera trumresor efter det och mött andra djur men den första resan var den som gjorde starkast intryck på mig
//anebit
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag blir mer och mer övertygad om att korpen är mitt kraftdjur. Jag har inte gjort någon trumresa eller annan anderesa, men korparna har varit underligt närvarande i mitt liv under den senaste tiden.
Senast i natt drömde jag en sån underlig dröm: En släkting (en f.d. ingift moster) till mig samlade på mynt (i drömmen alltså) och hade massvis med fina gamla silvermynt. Jag var på besök och fick då se ett alldeles speciellt mynt som var blankt och ovalt med ett hål så att man skulle kunna ha det som halsband. Och vad finns inte avbildat på myntet om än en korp!
Jag bönade och bad min släkting om att hon skulle ge mig myntet, men hon ville inte. Jag grät och grät och var så förtvivlad för att jag inte skulle få myntet. Men då (!) ändrade hon sig och sade att jag visst kunde få det… Men då skulle hon ha 12 000 kr för besväret idag, och sedan ytterligare 12 000 kr för myntet när jag kom hem! Jag var så fruktansvärt förstörd och grät floder för hon insåg inte vad myntet betydde för mig! Jag kände mig så fruktansvärt sorgsen och panikslagen över att myntet skulle vara i hennes ägo! Hon som inte hade någon som HELST känslomässig anknytning till det, medan myntet för mig var det enda jag ville ha.
Fiins det någon som är insatt i drömmar (eller kraftdjur) som kan ha någon aning om vad det här kan betyda?

Jag vill gärna tro att tigern är mitt kraft djur. Jag har alltid varit fashinerad av tigrar och känt en dragning till dom, om det är för att jag tycker dom är så otroligt maffiga och vackra eller om det är för att de är mitt kraft djur vet jag inte…men det skulle vara roligt att ta reda på.
Just nu är jag i en period då tigern förekommer ofta i både nattliga drömmar och i vaket tillstånd, dagligen.
Jag blir varm och lugn i kroppen men samtidigt lite otålig…precis som att jag väntar på nått.
Åh, vad jag inte skulle ge för att få klappa och krama en tiger!!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Hej! Jag har många gånger mött mitt kraftdjur som är korpen. Dem kommer (jag har nämligen två djur som alltid besöker mig, ett par) i drömmar och på många andra roliga sätt som på min balkong, på promenader följer dem mig, dem låter mig ofta veta att dem finns i närheten. Korpen har följt mig sen jag var mycket liten, som 2-åring hittade mamma mig på baksidan av huset lekandes med två korpar. I skolan satt dem på hustaket till det var dags att gå hem. Det bästa upplevelsen jag haft med mitt kraftdjur har hänt i en dröm som jag värdesätter högt. Dem tar med mig högt upp på ett berg någonstans i världen och jag sitter på en slags träbrygga med dem i knäna. Jag får chansen att tala om för mina egna skyddsjur vad jag värdesätter i dem, och en chans att tacka dem alltid följer och ser efter mig. Jag har aldrig någonsin kännt mig så väl i humöret efter en sån dröm. Ibland förstår jag deras budskap på en gång ibland måste jag forska lite! 15 korpar har jag mött samtidigt i verkligheten, dem kommer alltid när jag ropar på dem på svamp-plockning-turen. Det är underbart!
Ekorren har börjat dyka upp lite då och då sen min morfar gick bort. Jag skulle gissa att det är hans verk, ekorren var så speciell för honom när han levde. Även min kusin har fått besök av Talgoxen.

Ja, jag har mött ett kraftdjur i en dröm jag hade. Om det är mitt kan jag inte riktigt säga, det känns förmätet att "äga" det. Jag tror att det vill hjälpa mig… 
Har också fått ett genom en trumresa och det var speciellt också…fast inte på samma sätt.
Jag tycker fortfarande att skillnaden mellan kraftdjur och "vanliga djurandar" inte är helt enkel att se, men jag tar de upplevelser jag får och sen får jag väl se vad som händer med det…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
**Gråsparvarna och jag gillar varandra, har haft en groda på tomten i 3 år, men han/hon dog i bärnätet i somras, grät och trodde inte det var sant. Hermelin och givetvis Lynx Lynx gillar jag skarpt
**
Vandra i Ljus å Skönhet
Har spindel som kraftdjur, dom besöker mig ofta i drömmar och finns kvar när man är vaken som illusion. Vaknade en gång med en jättestor verklig spindel som satt helt lugnt precis vid mitt öga, inte så trevlig upplevese direkt :)
(hehe, jag börjar bara att tänka på Fight Club när huvudpersonen möter sitt kraftdjur… slide.
)
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray
Mina kraft djur är fladdermus, varg/ hunddjur, Huskatt/kattdjur och grävling =)
jag fick uppleva en trumresa på vår häxträff i eksjö som jag höll i och det var en stor upplevelse verkligen.
Jag känner inte att jag vill berätta det jag upplevde under trumresan fr mer än de inblandade. Det känns bara som att jag inte ska berätta om det.
Kan säga att jag träffade först delfiner som skulle leda mig till ett speciellt ställe så jag trodde först att det var delfinerna som var mitt kraftdjur men se det var de inte.
Det var lite snopet ändå *S* men jag förstod till fullo när jag träffade honom att det var mitt kraftdjur.
Så ha tålamod, kanske inte första djuret du möter på är ditt kraftdjur ;-)
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Jag satt och mediterade igår till lite avslappnande musik, i syfte att finna mitt kraftdjur. först kom jag till en djungel som var fylld av alla möjliga sorters djur, men så vände jag mig om och stod framför ett torrt fält med dött gräs. Efter en stud kom en kungsörn nedflygande, och jag trodde detta var mitt kraftdjur, då den tyckte om när jag försiktigt strök dess fjädrar på huvudet. Sen sträckte den fram en liten grå mus som den hade hållt i sina klor. Musen levde.
Förvirrade jag undrar vilken som kan vara mitt kraft djur? Tycker ni jag ska prova meditera igen och försöka ta reda på det? Vad tror ni?