Love spell!
Hej! Jag undrar ifall det är någon som kan göra en kärleks förtrollningar för mig, eller hjälpa mig göra en. Tack på för hand!
Hej!
Mitt råd till dig är att inte göra den slags kärleks-magi som riktar sig mot en särskild person. Oftast handlar dom om att påverka en persons vilja, och då utövar du makt och inte kraft. Om man binder någon så blir resultatet oftast inte alls bra, ni kanske blir ihop men på ett olyckligt sätt. Gör hellre en besvärjelse som "höjer" eller "lyfter" (vet inte vilket ord jag ska använda på svenska) kärlek så att när den rätta kommer ser ni varandra och inte missar tillfället :)
#1 Hehe jo.. Några idéer på något sådant?

Det finns ingen "fri lunch" du vet. Så googla. Läs böcker. Informera dig.
Jag skulle nog rekommendera dig att läsa på och inte ha för bråttom. Det är inte alla gånger att rekommendera att låta andra göra ditt arbete, det blir mer känsla och riktning på formlen om du gör det själv.
#3 Ah det kära internettet, vad skulle vi göra utan det? Som du säkerkt vet så finns det mycket falskt skit rent ut sagt på internettet, så som att älvorna lärde mig göra magi, använd denna formeln så blir han din för alltid! - Anledningen att jag har vänt mig till HÄXOR IF är för att ni troligen har mer erfarenhet. Ni kanske har gjort en liknande besvärjelse eller vad det nu vill kallas. Ni kanske har något som ni vet ger resultat. Gjort ett par förtrollningar som jag har hittat på internettet som inte har någon riktig verkan.
#4 Hej, tack för ditt svar. Jag orkade faktiskt inte göra väl formullerat (inte nu heller för den delen) och fint inlägg, utan skrev bara rent ut, no fancy ord eller någoting. Men jag vet mycket väl om vad jag vill och om vad jag ber om, men tack för du bryr dig :) Och jag är lite mer konserativ av mig, jag tror att en häxa som har mer erfarenhet kan göra mer effektiva förhäxningar än mig själv.

Källkritik är a och o, oavsett var man hittar informationen, därför: läs, läs, läs. Jag menade inte att du skulle googla och göra första bästa formel du ramlar över, men det trodde jag var underförstått, utan att läsa OM sådana formler, vad som gör att de fungerar eller inte, vilka förutsättningarna för det är, etc.
Kolla gärna igenom trådarna under "Magi, formler och ritualer", kärleksformler har diskuterats flitigt tidigare. Om du läser inläggen där ser du vad de flesta har för inställning till sådana.
Baserat på bland annat det, har jag mycket svårt att tänka mig att någon av de mer erfarna och riktigt kunniga på forumet bara skulle skriva ut en formel sådär.
Ja, internet är inget jag rekommendera som källa.
Kanske detta hjälper: Tänk skönhet, vackra blommor, dans, glädje. Koriander tex är förknippat till kärlek. "Låt älskog brinna i denna kvinna, så den rätta ser, inte mindre, inte mer" :D eller nåt åt det hållet. Använd absolut egna ord!
Älskog är förreten ett kanske lite väl erotiskt ord…?
#2 Jag har gjort en amulett med bland annat lavendel och lite annat smått och gott som jag alltid bär på mig. Det är den enda kärleksmagi jag vågar hålla på mig. Att dra till mig kärlek så att säga :)
Jag har ingen formel att ge dej, eftersom jag oftast gör mina egna utifrån den situation jag befinner mej i. Dock tänker jag att om du vet vem du vill ha, så ska du koncentrera dej på den personen i ditt utförande. Annars blir det bara slöseri med tid och onödigt flum.
Är du säker på att vederbörande ska älska dej för evigt? Ha annars med i bakhuvudet att det ska finnas en väg ut ur relationen om den inte blir som ni vill.
Tänker att Baubos råd #7 att tänka ut vad som representerar kärlek för är ett gott råd. Hur vill du att kärleken ska vara? Het, ren, evig etc?
Tomater kallas kärleksäpplen, rosenkvarts är en sten att använda, rosor. Det finns böcker och internetsidor om detta, och jag tänker att du ska använda det som känns rätt för dej.
Det är lättare att ge dig tips och svar om frågan är mer detaljerad. Är det en speciell person? Har ni ett förflutet? Och om, hur länge var ni tillsammans och hur länge sedan tog det slut, etc etc..
Vi har ganska många gamla trådar i ämnet med bra tips också, så pröva att söka på kärleksmagi i sökfunktionen :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax