Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 3950 ggr
[Ackinna]
1

Låset till min skuggbok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla häxor eller trollkunniga. Jag tänkte att jag skulle via upp mitt lås till min skuggbok. Jag började i går…

Dessutom så blev det ett lyckat arbeta och mitt lås blev bättre än vad jag först hade haft i tanken.

När jag köpte kedjan och bindöglorna så hade jag i tanken att jag skulle häckta i bingöglorna i kedjan, med ett visst mellanrum mellan öglorna. Då så klart ändarna slutar med varsin ögla. Provade i butiken, så klart öglorna fick plats. Dessutom var de lite tjockare då det ger ett litet stadigare lås.

Jag hade planerat att kedjan skulle vara stickas in i det stora ringarna jag redan har fast på själva boken. Sedan bara slå kedjan på varsin sida och sedan bara sticka in hänglåset i de två bindöglorna. Ena öglan som då har trätts genom de två ringarna som sitter fast på boken och den andra som inte har dragits igenom ringarna. Volá boken är låst. Bra va?

Men den planen varade inte länge, för när jag hade kommit hem och skulle göra iorning låskedjan, så gick inte bindöglorna genom öglorna på kedjan. I ändarna går de ju in (det hade jag ju redan provat) men det har visat sig att öglorna vr för tjocka för att kunnda trä in mellan kedjornas öglor.

Men tidigt i morse kom jag ju på lösningen. Allt som behövdes var en avbitar tång. Jag löste problemet. Jag klipte och skarvade i bindöglorna. i själva kedjan. Detta resulterade i att kedja var inte hel genom de två stora ringarna som sitter i boken. Utan de blev två enskilda kedjor och kedjan hålls samman med bindögla som jag trädde på i de stora ringarna.

Måtten är 9 kedjeöglor, sedan en bindeögla. Sedan 10 kedjeöglor, sedan en bindeögla. Sedan återigen 9 kedjeöglor, sedan en bingeögla.. os.v. (alltså varannan)

Nu återstår det bara att hitta några snygga hängen att sätta i kedjan.

Så här blev resultatet….

[Ackinna]
0

Bild 2

[Ackinna]
0

Bild 3

[Ackinna]
1

Bild 4

[Lady-Oona]
0

Åh, det blev ju riktigt riktigt snyggt!!! Du kan vara stolt övere din uppfinnesrikedom och ditt skapande.Glad

[Ackinna]
0

tack. Jag är själv mycket nöjd med resultatet.

Har ni föresten några förslag på snygga hängen att pryda hänget så tar jag gärna emot era tips.Flört

[trumman]
7

New-Age scrapbooking! :D Jag tror du hittat ngt här asså.

Zoraye
0

Hahahaha, Trumman! Spot on!

[Ackinna]
2

Får väl ursäkta då att jag inte väljer att lägga ut hundra tals kronor på en tjock bunden bok. Eller slösar bort och köpa dessa små böcker som finns i butik och som då leder till att det går åt flera böcker. Ursäkta om jag försöker vara praktiskt då det lätt går att lösa med en pärm och sätta in papper i… utan att lägga ut stora summor!

"Kraften" sitter inte i boken utan den är runt omkring oss.

Zoraye
7

Ackinna, ha lite självdistans! Det är ingen som tycker att du bör lägga massa pengar på böcker.

Termen "New Age scrapbooking" är ju otroligt roligt, inte minst med tanke på hur mycket New Age-flum det är som florerar i forumet från gång till gång.

ThreeStars
1

Jag blev väldigt inspirerad av detta, och gjorde en kedja till en skrivbok som sa bli en ny BoS :)

Dina kedjor blev väldigt fina :)

magiskblomma
1

Vad kul att man kan inspirera anda.

Den kedjan blev bra. Så kan man ju också göra.. fint!

Elena-Maria
0

har också en ringpärm. väldigt "new age scrapbooking" =) har dock klätt in den med fuskskinn, är väldigt nöjd. vill att den ska vara lite "pysslig" eftersom jag tycker det är roligt och jag är en pysslig person, den ska ju spegla mej.

har dock inget lås på min. tror inte min sambo snokar i den, och gör han det går världen knappast under. (han kommer bara bli impad över mina fina kalligraferade sidor) ;)

Fred och god växt!

ThreeStars
0

#11 Tack!