Mojo?
Hej! Jag är både ny här och ganska ny för hela magi- och häxgrejen men har alltid tyckt att det är så intressant så nu tänker jag ta reda på information kring det (som jag märkt) väldigt stora ämnet!
Det jag undrar över handlar om mojo bag/hand, är det samma sak - mojo bag och mojo hand?
Jag har förstått att det är en påse man blandar olika örter osv. i men funderade på - måste man köpa en sådan påse eller kan man tillverka den själv? (Menar själva påsen man lägger sakerna i sen) Och hur tillverkar man en sådan, på något speciellt vis?
Jag kanske har fått allt om mojo om bakfoten eller ni kanske tycker det är en jätte löjlig fråga som ni tycker är självklar men är jätte tacksam för svar :)
Kram cahk
Jag är också ny till det här med magi o.s.v men efter vad jag förstått så handlar det alltid om vad man själv känner sig bekväm med. Vill du göra en egen så borde du självklart göra det, och hur du gör det väljer du själv.
Jag känner det som så att man ska adrig vara tvungen att köpa saker för att utöva någon magi utan tillverka efter vad du kan.
Jag känner att sakerna jag tillverkar själv har kraftigare energi.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Så man borde kunna tillverka sådana med vilket tyg som helst och hur man vill men är lika 'effektiva' som de 'bästa' (eller vad man ska kalla de) ?
Jaaa du kan använda vad du känner du vill använda. effektiviteten beror på din energi när du tillverkar den.
Jag mediterar alltid en stund och lite under tiden jag tillverkar sakerna och fokuserar min energi till saken jag tillverkar.
Du kommer märka efter hand du lär dig mer att du inte behöver massa komersiella prylar.
Mvh
Marika "Ioma"
#4 Okej, tack så mycket!
Du får gärna tipsa om olika meditations övningar man kan göra. Enkla/lättare då jag är ny på det hela men vill så gärna börja och meditation lär ju vara en bra början så man kan känna olika energier osv?
Ja du jag vet inte riktigt hur jag gör faktiskt. jag bara koncentrerar mig och fokuserar. Kan inte riktigt förklara det.
Men det finns massa meditationsövningar på nätet som du kan prova.
Mvh
Marika "Ioma"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Hejsan! En mojo, är som du redan sagt, det samma som en mojo hand. Inom afroamerikansk folkmagi ( hoodoo) fungerar en mojo som en personlig talisman. Beroende av vilka örter, rötter m.m. man blandar i den kan det tillverkas för olika syften. Traditionellt sätt görs den av rödt flanellstyg och kan innehålla magiska rötter, hårstrån från en själv, en lapp med mojon's magiska "arbetsuppgift" och syfte samt andra olika föremål och det man kan kalla "Curios" ( kuriosa )
Jag vet inte vilka sidor eller böcker du har läst om detta, men här kommer en länk som kanske kan vara rolig att läsa eftersom den förankrar det hela i historiskt och kulturellt perspektiv.