Hoodoo Spirit Box?
(Jag är fortfarande noob på allt möjligt, men därför frågar jag så mycket jag kan ;D )
Tack vare min underbara religions-lärare har jag fått lära mig hur mycket som helst som intresserar mig, bl.a vodou som vi håller på med nu, vilket ledde mig in på Hoodoo.
Hittade en utsökt söt s.k "spirit box" på deviantart som en filur hade gjort. Försökte söka på google efter vad en sån används till, men ja, google gillar ju inte mig :(
Någon som har någon aning?
Ch Ch Cherry Bomb!
Hej! När du kallar på en ande, så har den lättare att komma och stanna kvar om du har ngt den kan komma till. Du kallar alltså anden till spirit-boxen så ni kan kommunicera. Sedan släpper du lös den. I voodoo använder man lådor och burkar av olika slag på altaret dit man kallar olika gudomar och förfädersandar. Men ta det lungt om du börjar experimentera ;)
Aha,då förstår jag. Tack så mycket!
Nja, det lär nog ta tid innan jag använder en sån :P skulle vara kul dock
Ch Ch Cherry Bomb!
Att dessa "spirit boxar" skulle vara nära förknippade med Hoodootraditionen är mer en marknadsföringsgrej än ett traditionellt faktum.
Ta en titt på hemmaplan istället. I vår nordiska historia går de oftast under namnet "spiritus".
Nordiska muséet visar en hel del sådana här
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.