Dagens Glädjeämne 5/3

Ja visst är det härligt!!
Jag håller på att planera min första tjej fest (är bara 31år;), men nu så;)) den blir nog liten och väldigt städad! Men kul ska det bli!
Så håll i hatten nu ska det städas, har ingen kvast, dammsugaren får duga….
MVH Isnornin

#1 ja du är väl en modern häxa..*S*…har testat magi på städningen här hemma…men magin är tydligen lika lat som jag…*S*
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Här skiner solen också, snart har den tagit sig en bit på himlen och sträcker sina strålar genom träden mot mitt fönster. Jag och min katt sitter och tittar ut genom fönstret, lyssnar på fåglarna och tittar på allt som rör sig nedanför.
.. Jag skulle hemskt gärna också vilja titta på din presentation BranDuir..

#2 haha, ja här med… men katten far som en dammvippa runt fönsterbrädorna;))
MVH Isnornin

#1.. en städad tjejfest? *ler hemligt* det hörs att det är din första. Blir aldrig mer ostädat prat och dansande berurade tjejer på golvet som på en tjejfest. Men det är en hemlig.. killarna ska egentligen inte veta vad som händer på en tjejfest ;)

Vilken fin bild Sofielunsen!
Glädjer mig nå oerhört till att sätta mig på tåget mot Borlänge imorgon kväll för att ha kurs. Det är väl inte just själva kursen jag ser fram emot, det är ju ett jobb, men människorna!!
Gamla kära återseenden och nya spännande möten - med en kändis härifrån t.o.m! :D Vacker natur och ett landskap jag aldrig mött. Vilka rådare råder där, vilka vindar blåser där, hur kommer elden sjunga i dom markerna!?
Spännande - glädjande!

Jag möttes av den vackraste soluppgång i morse när jag var ut med hundarna. Sunna, sunna, sol……..
Vad roligt med din tjejfest Isnornin! Och du vet ju vad de säger, bättre sent än aldrig!
Jag gläds åt att när jag var och sprang imorse att jag återigen kunde konstatera att yogan verkligen ger resultat för min lungkapacitet. Sedan åt jag frukost och tittade på hur solen lös allt starkare bland träden.
Det verkar som Sunna besöker oss alla idag eller??
Jajamen, hon är här också, varm och stark över den blåskimrande snön som nästan lyser guld i hennes glans.
Jag såg tom gubben i månen på rasten. Det är alltid skönt, som barn av jod, att bägge "föräldrarna" vakar över en och leker med en om dagen.
…det får mig att själv vilja hem till min son och fru :(
Att se månen på dagen är för mig nästan mer magiskt än att betrakta den på natthimlen..

Strålande sol!! Ljuvligt!
Idag känns det som livet ler mot mig, kan inte annat än att le tillbaka. :)

Mysigt med "Dagens glädjeämne", tack BranDuir! Det skadar verkligen inte att plocka fram de små godbitarna som händer omkring en. Träning ger färdighet, och till slut kanske man blir en hejjare på att ta vara på vardagens ljusglimtar!
Idag är förstås den ljuvliga solen ett glädjeämne! Nu ska jag ta en promenad med min hund. Jag har just satt in ett långpannebröd i ugnen som ska stå i över en timme, så om jag går ut en halvtimme möts jag nog av ljuvlig doft i dörren när jag kommer hem! :-)
/Marie

ååhh….kan nästan känna doften här….mys!

Jag var ute på promenad nyss, skulle ta kort på offerkällan, men var så inne i lördagens planer att jag glömde att ta fram kameran;)
Solen var så varm och skön!
MVH Isnornin

sunna, visar sig här.
Och jag skall be om hjälp med en sak idag, stora framsteg från kvinnan, som försöker klara ALLT själv
, att hitta sin balans, var ordet, för dagen.
Måste tillägga: jag har skator och kråkor utanför mitt fönster, det blir jag verkligen glad av att titta på. Speciellt skatorna, de är nog mina favoriter, de är så lustiga och får mig alltid full i skratt. Små retstickor och besserwissrar är vad de är - och vackra!

Detta var verkligen en bra idé BranDuir! Har haft så bra dagar när jag tagit mig tid från vardagsstressen och läst om allt bra :)
#17 Jag älskar också skator :) Men min mamma tycker så synd om småfåglarna när skatorna jagar bort dom, hehe.
Mitt glädjeämne för dagen är att jag ska ha sånglektion, det har gått så bra de sista gångerna, så jag ser verkligen fram emot onsdagarna nu!
Solen skiner för fullt här, och jag älskar att man verkligen kan känna att den värmer nu.
Innan man vet ordet av så är det sommar ;)
Ha en bra dag allesammans, nu ska jag till skolan!

i detta Nu sitter jag ute. Den yngsta sover i vagnen. Luften är kall men solen värmer. Min man kommer nu ut med en kopp the. Inte vilken som.. utan brygden jag lagade igår. :P
Min äldsta hjälpte mig och byggde ett utomhus altare på husets baksida som nu invigs med sin första rökelse. Tyvärr kan jag inte sitta och njuta va det.. men jag njuter av att det sker.. händelsen i
sig
Tackar vet jag trådlöst internet! :D Näe.. jag skall faktist inte spendera all tid ute med datorn.. jag skall faktist arbeta
lite medialt med. Men ville passa på att läsa lite innan.

-Hedemorahönsen har börjat värpa ägg! Hurra!:D

åhhh…det är en så mysig känsla att hålla ett nylagt ägg i handen…
kan ju lägga till ett glädjeämne till nu…fem nya föreläsningsdagar inbokade under hösten….*S*
[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=askfisen&&BinaryId=98dd1847-e881-4b26-816d-27200d707a3c', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1')) Vårvintern är här.kaffet är intaget på trappa med denna vy….skönt med solen.
Vandra i Ljus å Skönhet

Kom på ett glädjeämne till… Idag fick jag bilder på de snuttiga små guldklimpar som jag har väntat på i över ett år! (Lång historia som innefattar holländska importer, sjukdomar, väntan, dödsfall, besviklese och bortkastade pengar) Snackar om gula kaninungar, av en ras och färg som ännu är extremt ovanlig i Sverige. Jag ägde tills för nån vecka sedan landets enda reggade hane, men nu är han såld till en som även har en hona och som tack får jag en eller ett par ungar ur den här första kullen. Guldklimpar och små smörbullar är var de är!!

Åh, gudinna så söta. Ägg och kaniner samma dag, helt underbart.
Vandra i Ljus å Skönhet

Vi närmar oss Ostara :-) Ägg och kaniner.

Men Iram vad goa dem är, jag kommer förbi o tar en titt när du får din unge:)
MVH Isnornin

Ja gör det! Vi kallar dem pälskycklingar… De är liksom allt-i-ett!

#23 - Men så söta de är! Man blir varm om hjärtat 

#27 Vad är det för ras? Vad kallas färgen? Blir de också gigantiska som dina belgiska bjässar?

#23 Dom var ju fruktansvärt söta! Jag är också väldigt sugen på att veta vad det kan tänkas vara för ras? 
#30 Iram födde upp belgiska jättar så jag gissar att det är sådana på bilden.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax