Häxor iFokus

Häxor

Etikett: huskurer-brygder-och-recept
Läst 3721 ggr
snöblomma
0

knallröd, varm näsa, HJÄLP!?

Hej ! Jag och min näsa är inte precis bästa vänner just nu, så tänkte höra om någon här har något litet tips. Den blir väldigt röd och känns Varm när jag blir varm, eller vid temperaturskillnader, tex när jag kommer in från en promenad eller liknande, och den blir uppvärme. Inte alltid, som tur är, men ofta, också när det är kallt. Känns som att allt näsan blir en kokhet punkt mitt i ansiktet, där allt blod samlas. Finns det någon som har något tips, magisk bryggd, HUSKUR eller liknande till min lilla näsa?? :) (kanske något lugnande, avkylande, svalkande…) väldigt tacksam för ALLA svar !! Känns verkligen jobbigt med detta.. Helst inga kemikalier, smink eller liknande,

LinaLj
1

Knepigt problem. Det enda jag kan komma på på rak arm så här är att du kanske kan prova en kräm med koffein i. Koffein drar ihop blodkärl och eftersom din näsa blir röd och varm så antar jag att det beror på att blodet rusar ut dit.

Nu finns det inga näskrämer med koffein ;) men det finns däremot krämer för påsar under ögonen med koffein i. Kan vara värt att prova.

Vill man göra en själv antar jag att man kan prova att lägga en ljummen tepåse på näsan (det ska dock vara ett svart te som innehåller koffein) eller kanske kleta lite kaffe sump på. Detta är bara ideer som jag sprutar ut i ett halvt om halvt sovande tillstånd så ta mig inte på allt för stort alvar ;)

Ganna
0

Det låter som du kan ha Rosacea, men eftersom ett forum på Internet aldrig är rätt ställe att ställa en diagnos, är mitt råd att du söker upp vårdcentralen för att få en remiss till hudläkare.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

lightseeker
0

rosacea och en del andra sjukdomar, har röd näsa som symtom.

Råder dig också att kolla med en hud/allmänläkare, för att ta blodprover osv.

snöblomma
0

#1. Tack för ditt långa svar! Tror ni att det kan vara bra att börja dricka svart te också? Bara en tanke..:) #2&3. Jo, ni har rätt. Borde nog göra det…känns bara lite långt bort just nu:(