Häxor iFokus

Häxor

Etikettnyheter
Läst 2550 ggr
[Ravenna]
7

Drumming for the Earth

Vill tipsa om en ny och bra sajt som heter "Drumming for the Earth". På sajten kan man bl a hitta nyheter och viktiga händelser i världen, som inte den gängse media tar upp.

Här är länken:

http://www.drummingfortheearth.org/

[Ravenna]
2

I morgon 7 februari är det dags för fullmåneceremoni genom
Drumming for the Earth!

Vi lever i en tid nu med mycket som sker i världen och inom människor. Därför är det viktigt med dessa ceremonier.

"By holding special ceremonies around every full moon we all share a common goal. All around the Earth, individually or in groups, people come together and celebrate the awakening inside us all while we drum for the Earth.[…]

We respectfully ask that you all remember to direct a special call to the Hearts of the World, asking the Earth to help awaken everyone around you and people where you live."

(Citat från Drumming for the Earth)

Alla är välkomna!

[trumman]
2

Och genom att sitta och trumma löser vi………?

Coturnix
6

2#

…upp "knutar" som förlamar vårt sinne, vilket kan förmå oss att ta initiativ och agera…?

[trumman]
5

#3 Knutar som förlamar vårt sinne!? Vad talar du om människa? :)

Ioma
2

Njut och tro, det kan förändra minst en persons liv, dig själv….

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

[Baubo]
5

Det hjälper ju liksom inte att tro att vi alla är separerade från varandra. Om man håller på med shamanism så skulle man ju tro att man har haft nån slags upplevelse av gemenskap och insikt i att man kan ändra världen bara genom att börja med sig själv och kanske ge upp såna saker som cynisimsm och nedsättande tal…

Känslan av gemenskap var enorm, vetskapen att samma rop av frihet gavs ut runt världen. Tack!

[trumman]
5

Jag är bara less på att det aldrig görs ngt riktigt för att hjälpa jorden.

Alla som satt och trummade och fick enorma känslor tar fortfarande bilen till jobbet en och en fast de bor på samma gata och jobbar i samma område eller bor på cykelavstånd; slösar ström; köper produkter som är packad i plast som är packad i plast som slängs i påsar av plast; använder kemikalier för att tvätta/färga/krulla/platta till håret eller fortsätter köpa sina kristaller ur stripminade gruvor i afrika där barn används som slavar för att New Age-affärerna ska kunna sälja magiska stenar osv osv.

Jag är lite less och grinig och cynisk just nu :)

[Baubo]
6

Du har rätt, om man bara sitter och trummar och inte gör nåt annat, så ändras inte världen. Tanken bakom detta är väl att med sin egen attityd så kan man faktiskt ändra också på andras… För vi är ju inte separerade, hur mycket vi än kanske vill tänka så.

Och när du säger att alla som satt o trummade gör dittan och datta, så har du ju fel. Jag själv har aldrig haft bil, har väldigt liten el-räkning, använder inte plastpåsar och köper verkligen inte produkter som är packade i plast, använder minimaliskt med kamikalier (och inga till häret) utan gör det mesta själv av naturprodukteroch har inga kristaller utan bara stenar som jag har plockat själv.Hurra för mig :D

Känslan av gemenskap är faktiskt inget att spotta på, jag tror att det är just det vi alla behöver mer av.

[Baubo]
0

Oj, vilka skrivfel, sorry :)

[trumman]
0

#9 Inga problem, jag läser Typo flytande. man kan använda Hantera-knappen för att rätta sånt.

----

Och om du tänker till så insert du givetvis att då jag använder "alla" är det ju en grov språklig generalisering som görs ;) jag menar givetvis inte att jag vet att Alla gör si eller så.

[Baubo]
3

Jo du, det vet jag nog. Men du inser säkert också att en grov generaliserin är ju precis vad det är. Såna är inte så verst hälsosamma, och så länge du tror dig veta vad andra är/gör så gör du det än svårare för dom att ändra på sig.

Äh, ta del i gemenskapen hördu, du kan ocksä behöva det, det märks :)

[trumman]
3

#11 Det är just alla mina år som del i "gemenskapen" som gör att jag slänger mig med den här typen av grova generaliseringar.

Meaima
2

Om man tar del av den här gemenskapen så borde det ju betyda att man faktiskt börjar tänka till… Börjar fundera på hur det egentligen står till med våran jord och därmed har ens tankesätt börjat ändras, förhoppningsvis till det bättre.

Så någon som är inne på säg New Age råkar se info om den här fullmånecermonin, tänker att det vore en kul grej, börjar förbereda sig, börjar tänka på syftet, och kanske inser hur mycket just den personen själv slösar på jordens resurser och förgiftar jorden. Börjar att ändra sig, talar med en vän om det, vännen börjar fundera osv.

Det tar tid att förändra tankesättet hos en hel art, då kan det behövas hjälp på traven ibland.

Vet inte om ni förstår vad jag menar, skriver ner tankarna som de kommer och jag är känd för att tänka på mitt eget lilla vis ;)

[Baubo]
1

#13 Jag förstår nog hur du menar, och hoppas att det kan va just så, att folk börjar tänka lite!

#12 Grinighet, cynisism och lessamhet tror jag inte världen behöver nåt mer av. Sorligt då att du tydligen hängt med folk som pratar mer än gör. Ge inte upp ändå!

[trumman]
0

#14 I min erfarenhet är new age-rörelsen till 99% fylld just av folk som inte gör ett skvatt.

Skönt att höra att du tycker dig (#8) tillhöra de 1% :)

[Ravenna]
3

#6 "Känslan av gemenskap var enorm, vetskapen att samma rop av frihet gavs ut runt världen. Tack!"

Ja, tack! Det var en fantastisk ceremoni och för mig lika fantastiskt att veta att människor på olika platser i världen engagerade sig under samma fullmåne. Otrolig kväll och natt var det, alldeles stjärnklart - och kallt! :-)

[Baubo]
2

#!5 Ja New Age… Blä! Jag e Old Age :D

[trumman]
3

Jag är Nu Age… och snygg.

Kuutar
6

Gemenskap äger ;-)

Jag har också varit cynisk, och är det fortfarande, men har märkt att det viktiga faktiskt är det gamla vanliga, lev som du lär, och skit i resten. Det inspirerar folk mer än tjat, konstigt nog ;-D

Och den där lilla procenten väger mer i vågen än alla resterande 99!