Hjälp?
Hej! Nu är det så att till och från, har jag varit sjuk från februari 2011 till just nu idag. Jag har varit hos doktorn x antal gånger. Jag har till och med bytt vårdcentral. De får inte fram något. Eftersom jag är dansare så är detta väldigt frustrerande då jag inte får upp någon bra grundfysik då jag inte får träna då. Detta gör att jag mår dåligt psykiskt eftersom jag älskar att röra på mig och träna.
Jag undrar om det finns någon bra huskur för att kunna förebygga vad det nu är :)
Det skulle vara lättare att ge råd om du berättar på vilket sätt du varit sjuk.
Kosten är en grundläggande del i att förebygga sjukdom. Undvik alla konstiga tillsattsämnen som smakförstärkare etc.
Är delvis vegetarian, äter kyckling och fisk. Jag äter rätt bra då jag gått på idrott och hälsa grundskola och gymnasiet nu går jag estet dans. Mycket färska grönsaker och sånt:) Jag har feber väldigt ofta, får örinflammation och är förkyld nästan hela tiden.
Har du kollat att du inte har mögel i lägenheten/huset? Det uppger alla möjliga symptom bla. feber, ledvärk, trötthet, blir lätt irriterad, koncentrations-svårigheter, huvudvärk, allergier, luftvägs-inflammationer, astma osv.
vad är det de har kollat när de inte fått fram något? jag har väldigt dåliga erfarenheter av vårdcentraler. åtminstone där jag bor gör de så lite de över huvud taget kan komma undan med och man måste ligga på och poängtera att de måste reda ut saker och ting ordentligt istället för att bara kolla att man inte har vitaminbrist. har de kollat ditt immunförsvar, t ex?
det är väldigt svårt för oss här att ge tips i och med att vi för det första inte har någon medicinsk utbildning och för det andra vet väldigt lite om dina symtom. feber, ont i öronen och förkylning kan ju vara väldigt mycket. det finns massor av huskurer som kan lindra dessa symtom, men om de återkommer väldigt ofta under lång tid behöver du hitta och behandla orsaken istället för symtomen. det krävs det läkare för att göra.
#3 nej det har jag inte, kan mycket väl vara det, har jag inte tänkt på, tack!
#4 De har tagit blodprover på mig och kollat allt de kan kolla i blodet. De verkar inte ta mitt problem seriöst om man säger så. Så vet inte riktigt vart jag ska vända mig :/

RÅD: sök en privatläkare, om de inte tar dig på allvar, ev. en spec. på öron näsa hals