Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 853 ggr
lightseeker
0

ny här

Hej! Vet inte alls om jag hör hemma här. Men har varit med om så mycket skumt, i alla mina dagar.

En sak är en väldigt stark dröm, där jag "flyter fram", ca 4 cm, över golvet i lägenheten och är livrädd för att någon skall se mig och då komma på att jag är en häxa. Det är liksom litet mer än en dröm för alla känslorna är med en in i det vakna tillståndet.

Jag har fått ett väldigt fint svar på drömmen idag, men tänkte att det kanske finns någon också på denna sida, som har några tankar omkring detta.

nattblick
0

När man börjar känna sig hemma någonstans börjar man också begränsa sin tillvaro. Det kan gå fort - eller ske successivt, i små smygande steg. Det är inte alldeles galet att finna gemenskap någonstans, men man ska vara medveten om vad som sker då.

Jag är också ny här, och nyfiken på vilka som befolkar den här platsen. Och jag känner igen din situation, lightseeker, även om mina egna erfarenheter inte varit lika starka som dina.

Fundera över om det inns något syfte med det du upplever, om det säger dig någonting om dig själlv eler någon annan..-

lightseeker
0

Håller fullständigt med dig Nattblick, om att man riskerar att begränsa sin tillvaro, så fort som man börjar "identifiera" sig men andra/annan person. Men risken är också att man låter sin rädsla styra en från att våga leva fullt ut och också våga höra till/ihop med andra.

Hmmm, syftet med det jag upplever. Jo, det var väl därför jag skrev överhuvudtaget. Jag har bara upplevt massa mysko grejor och aldrig analyserat det direkt. Så genom att höra andra vinkla det kan jag få en distans till mig själv, se vad som stämmer för mig och förkasta det som inte "känns" rätt för mig.

Det är nu en mogen tidpunkt för mig att ta ytterligare ett steg. Det är att öppna mig för andra människor, som törhända, har egen erfarenhet av liknande upplevelser.

lightseeker
0

Hade aldrig tidigare funderat på om jag hade "onaturliga" upplevelser (har alltid trott att det var likadant för alla andra, och därför aldrig trott att det var något märkvärdigt med det)

Är det "anybody out there", som också har upplevt omskakande händelser, som fick dom att omvärdera sina tidigare liv, och upptäcka att dom kanske var något dom inte var medvetna om (typ häxor, eller vad man vill kalla det)?

Berätta hur det gick till för er.