Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 4788 ggr
[stass]
0

Rening med ägg - efter divination

Jag har stött på några olika förklaringar på vad som anses vara orsaken till ett problem man har renat sig ifrån. Gul ägg hinna=en död, Rödsprängda ådror= förbannelse, svart fläck i gulan= en förbannelse. Problemet kommer när förklaringarna går in i varann och är olika från sida till sida och när sidorna dessutom verkar opålitliga/ofullständiga.

Så jag undrar, för jag renade med ägg för ett tag sedan och när jag kläckte det mot insidan av toalettstolen brukar jag ta en titt på hur ägget ser ut. I detta ägg var det en svart fläck i navelsträngen (strängen som går från gulan). Har inte sett det förut.

(och nej, toalettstolen var ren =)

Har ni någon inputt?

[trumman]
0

O_O

therootdoctor
0

Jag brukar skilja på rening och spådom med ägg enligt principen -"Det lönar sig sällan att stoppa näsan i blöt om vattnet är skitigt".

[stass]
2

Så innerligt går jag inte in i det när jag lutar mig över holken att jag kan påstå att jag uppdagar mysterier. Men jag brukar ändå lägga märke till det jag slänger. Kanske faller det inte under "termen" divination på det viset.

Jag tycker ändå att det bör ge någon indikation på vad som har lämnat än. Jag verkar onekligen tro fel här.

#1 känner du att du vill utveckla dig lite?

therootdoctor
1

#3 Det är inte alls fel tro. Att göra en läsning efter en Limpia är lika vanligt som tarot på vissa ställen. En del har dessutom bemästrat konsten att stoppa in blod, ödlor och annat gött i äggen som de visar upp för klienterna och ber dem betala dyra pengar för att få bort "förbannelsen". Visst kan man ta tydor från äggen efteråt. Men att göra det kan också stärka tydor du helst vill bli av med.

[stass]
0

Jag kan tänka mig att det finns pengar att tjäna i förbannelser överlag. Tråkigt. Reningen var av en mkt konflikttrogen 3 åring som har en högst händelserik utvecklings fas just nu. Så jag antar att det svarta speglar det. Men jag antar bara för jag vet ju inte så värst mkt. Hade inte sett detta förut.

fridelfina
0

Rena med ägg var nytt, hur gör du? Och vad är Limpia? Kan ju googla förstås, men läser gärna era svar!

therootdoctor
3

#6 "Limpia" är vad en rening med ägg oftast kallas i spansktalande länder, där den också är mest populär.

Principen är enkel - Ägg drar till sig. Bön över ägg innan rening stärker dess effekt. Ägget dras sedan i räta linjer från huvudet ner till tårna om och om igen tills man täckt hela kroppen. Vissa kör cirkelrörelser osv. Man kan också köra det enbart "lokalt", dvs över den drabbade kroppsdelen. Därefter kastas ägget/äggen vid korsväg, mot träd, på kyrkogård eller krossas mot toalettens insida vid latmans-rening.

Ägg kan också placeras ut i hörnen av ett rum och låta stå där en vecka för att rena rummet. Därefter kastas de som ovan. Mycket enkel, effektiv och smidig metod om man vet vad man gör och kan sin sak.

Testa.

Att använda ägg är inte ovanligt i Trolldomstraditionen heller. I Danmark och Norge tycks det ha varit vanligare än Sverige dock.

fridelfina
0

Å, då ska jag planera en rening för hela vår lägenhet under våren!

Coturnix
3

Min tanke, efter att ha läst det här. Den tanken lät jag sjunka undan. Men den dök upp igen. Om nu ett ägg kan "rena"….och jag inte alls "knäcker" det. Utan i stället efter "rening"…lägger det under en höna och låter det ruvas och kläckas! Vad blir det för slags kyckling?

Coturnix
5

fridelfina
2

Skrattande

Vad ska det bliva av den fågelungen när den blir stor?

Kuutar
0

#10 Vilken sötnos ;-)

Zoraye
0

Kalkonunge?

Bappho
0

Duvor brukar vara rysligt fula/söta som små :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax