Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 2707 ggr
[Ackinna]
0

Toxiska Kristallerl?

Hej jag tänkte fråger er en sak. Jag har nämligen blivit lite osäker.

När jag använder kristaller. Jag använder de mest fyskiskt.. Alltså jag använder de inte till att göra elixir (kristallelixir) Inte för att jag inte kan. Jag vet hur man gör och så, men jag har inte känt att jag har behövt eller varit aktuellt. Så jag har inte gjort det pga av okunskap.

Men nu har jag stött på ett litet fundering.

Som guide för att fräsha upp minnet kring kristaller ibland så använder jag "Boken om kristaller" av Judy Hall. Jag tycker den boken är bra. Jag tycker dock att hon är otydlig med vad och vilka stenar soom är toxisk. Eller är det jag som har missat något i boken?

Det är faktiskt lite utav den anledningen till att jag inte gör så många kristallelixir eftersom det kanske inte är så hälsosamt om man råkar använda toxiska kristeller? Det finns ju än dock så att man kan lägga den kristallen i en glasskål som sedan läggs ner i glasskålen med vatten. En ganska säker metod. Men det är kanske onödigt att göra det med alla stenar pga om man är osäker?

Kan ni rekommendera någon sida eller bok där man kan hålla lättare koll på genom att fräsha upp minnet vilka stenar/kristaller som är toxisk? Eller sås om jag har börjat funderat på det. Kan alla bli toxisk beroende på hur de har blivit behandlade? Alltså vid "Tillverkning"?

Bappho
0

På wikipedia så kan du snabbt se vad olika mineraler innehåller.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
0

Hittade denna artikel på en annan Fokus-sajt:

http://insidan.ifokus.se/articles/4d715f06b9cb46224406db13-dina-stenar-och-kristaller

Jette Holm skriver om det är en giftigt sten/kristall och på vilket sätt.