Svart magi
Av ren nyfikenhet, är det ingen som provat med "svart magi".
Vi människor är i många fall själviska även om vi är goda och hjälpsamma så kommer det stunder då man vill "skada" någon som skadat en själv eller såra någon för att man själv blivit sårad. âr det ingen som provat det elle som tänkt tanken?
Bara undrar eftersom jag läst "så länge du inte skadar någon…"
Men har tanken aldrig funnits där?
Ska tillägga att jag inte planerar att skada någon men i vissa stunder så tänker man tanken även om man inte gör något åt det.. Eller?
Nej. Men jag har aldrig varit en person som varit driven av hämnd. Om någon sårat mig eller gjort mig illa så bryter jag alltid all kontakt och går. Det har passat mig bättre för jag är ganska långsint och har svårt att förlåta ;-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
För mig beror det helt på situationen. Alltså, först vill man kanske hämnas, men det är ju bara ilska. När man sen tänker efter kanske det bästa är att bara låta personen vara. Ett exempel:
En före detta kompis svek mig för två år sedan, och jag ville inget annat än hämnas. Som tur är så valde jag att istället ignorera henne tills jag hade återhämtat mig. Nu är jag glad att jag gjorde det, eftersom nu är det hyfsat okej mellan oss.
Slutsats: Visst har jag tänkt tanken, men jag har lärt mig själv att hämnd bara skadar fler än vad det var avsett att göra. Så jag intalar mig själv att bara låta det vara. Man kan ju i så fall syssla med positiv magi för att gynna tillvaron för en själv
Det är säkert jätterörigt och luddigt, men jag hoppas du förstår vad jag menar
edit: #1 Jag har blivit så de senaste åren, och det funkar rätt bra ^^
//NeonNea
Jag har pysslat med "svart magi" vid olika tillfällen i mitt liv och än har jag inte ångrat mig, men jag har aldrig gjort något när jag har varit arg utan väntat tills jag har kunnat tänka klart.
Och snälla dömm mig inte utav det ^_^;
För 17 år sen lade jag i ilska en förbannelse över en kille. Det var en av de första grejerna inom magi som gav riktigt bra resultat; han låg på sjukhus i tre veckor o mobbade mig inte längre efter det (inte för att han visste vad jag gjort). Och jag, jag blev ju skitskraj vare sig det var min förbannese som funkade eller ej, var bara så arg och tänkte inte riktigt…
"Svart" och "vit" magi, de är inte så lätt definierade. Vissa ser tex att kärleksbindning är vit , lite härligt rosafärgad magi. Vad kan det vara för fel på att locka till sig sin älskade så att ni kan leva lyckliga ihop livet ut? I verkligheten så är det ju inte verst "vitt" att påverka en annan persons vilja och känslor. Och svart sen, vad är det? Förbannelse, eld o svavel? En del ser ju allt förutom healing och örter som svart magi.
Jag själv utför varken svart eller vit, jag är en röd häxa :) Röd som blod, livsmod och styrka. Däremot ser jag ingen nytta i hämnd, det tar livet hand om så jag kan spara min energi till något annat.
Först och främst. Magin i sig själv är inte god eller ond, det är en urkraft
Magin bryr sig inte om gott eller ont. Det är upp till oss
Citerar Yoda i stjärnornas krig..
“Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.”
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv
Sot och bot, ja.
Utan sot är det svårt att bli bra på bot, var det ngn som sa.
"Luminous beings are we. Not this crude matter." -Yoda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
När du överväger något är det bra att veta vad det är. Det här är "svart magi".
#7 Nej, nej… det där är inte magi. Det är helt vanlig trångsynthet. Trångsynthet brukar resultera i en inskränkt tillvaro, men det kan tyvärr inte den trångsynte se. :-)
Det var någon som sa en gång:
"Vad du än gör kommer det tillbaka X3. Det spelar ingen roll om det är för "onda" eller "goda" ting."
Så använd kraften i positiv mening, för gör du något ont så kommer det tillbaka…
// Yrya
Det där om allt kommer tillbaka X3 vet jag inte riktigt, för allt jag har gjort har inget kommit tillbaka, någonsin.
/ Night

#0 Det finns massor med gamla trådar om det, ämnet har diskuterats ett antal gånger förr.
#9 Det där är upp till var och en. Vi är många här som varken tror eller lever efter det.
#10. #11.
Så det spelar ingen roll vad jag gör, det kommer inte tillbaka till mig?

# 11 Snälla någon, du kan väl tänka själv och fatta egna beslut? Om inte kanske det inte är någon idé att du håller på med vad du nu än gör tills du är mogen nog.
#12 Om man påstår att allting kommer tillbaka x1, x3 eller x? så är det antingen någonting man själv tycker sig ha observerat eller annars helt enkelt en fråga om vad man vill tro på.
Själv har jag aldrig kunnat se något mönster i hur saker och ting skulle komma tillbaka till oss. Däremot att det ibland kan bli konsekvenser som man inte riktigt hade räknat med. Min tro är att allting i världen hänger ihop på olika sätt på olika nivåer av det vi kallar verkligheten. Om man därför på någon nivå ändrar någonting så kan det få konsekvenser som inte alltid är så lätta att överblicka. Men det är ju så livet är, även till vardags. Vi har för det mesta ingen aning om hur det vi gör just nu kommer att påverka våra liv långt in i framtiden.

Jo, det har jag gjort. Jag har ofta svårt att se skillnaden mellan de olika tingen; vad som är gott och vad som är ont. Världen är ständigt skiftande, från en åsikt till en annan.
Så länge vi inte grötar ner oss i våra egon, i smärtan och jämret utan ser skeenderna i ett nyktert perspektiv, så utvecklas följderna gott och som tänkt istället för att dra sjukdom över sig själv. Vilket du blir, vilket du gör, när du går in i allt som gör ont i dig själv för att ge det till andra, fortfarande är det ditt.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#14. Tack för förklaringen!
Det är så att jag är i utvecklingsfasen och försöker få stöd från er lite mer erfarna.
"Vi människor är i många fall själviska även om vi är goda och hjälpsamma så kommer det stunder då man vill "skada" någon som skadat en själv eller såra någon för att man själv blivit sårad. âr det ingen som provat det elle som tänkt tanken?"
Mycket insiktsfullt sagt. Människor är ofta självcentrerade och narcissistiska. Åtminstone tills de har mätt klart sitt ego och fått reda på var gränserna går, ofta så finner vi då att de gränserna för vad vi klarar av egentligen var ganska snäva..
.. Men det finns också enklare vägar att ta gentemot sådan visshet. Marquis de Sade kan vara intressant att studera om du är intresserad av ämnet.
De flesta som svarar i denna tråd anar jag att de kanske saknar referenser till vad det innebär att "skada" någon som TS funderar över? Eller det kanske finns någon här som varit the oppressor gentemot ett offer eller kanske mer handfast slagits i ett krig eller på annat sätt befunnit sig på den våldsamma, aggressiva sidan gentemot en annan människa?
Det är inte nödvändigt att vara en vidrig människa för att kunna förstå vad det innebär att skada någon, men det hjälper. Många kanske tänker sig "svart magi" som något som utförs med hjälp av ljusmagi där den magiske utövaren läser över ett svart ljus och samtidigt önskar lagom hemskheter över sin fd pojkvän?
Men det bör kanske upplysas i sammanhanget att det då finns skillnad på svart och svart. Den videon som jag visar i inlägget ovan är mycket riktigt ren och skär ondska samt är närmast skoldefinitionen av "svart magi" (inte den som du ser i Hollywoodfilmer), även om den som det klumpigt antyddes i inlägg #8.., sker via okunskap och kanske trångsynthet. Men resultatet av detta brukar som synes vara väldigt effektivt om du ser dig omkring i världen och funderar över krigets effekter. Det är självklart väldigt vanligt att magi används i samband med krigsföring. Studera historien om ni inte tror mig. Härskare, härledare, presidenter.. har alltid använt ockulta krafter för att uppnå sina mål.
Min syn på ämnet "svart magi" är att om du väljer att gå den vägen för att nå framgång eller få hämnd så skall du vara medveten att ditt handlande förr eller senare kommer att tysta den vackra rösten inom dig som talar om kärlek och medmänsklighet. Rösten som berättar vackra hemligheter och glatt säger: "Jag älskar dig" kommer inte att tystna av sig själv, men du kommer till slut inte att höra den längre. Så ett varningens ord till dig som funderar över verklig "svart magi" för sådant arbete skall inte utföras utan allvarlig fundering om dess möjliga konsekvenser.
Quo vadis?

# 16 Läs, läs, läs, utbilda dig själv och skapa dig en egen uppfattning. Det finns nämligen lika många åsikter om detta som det finns människor.
#16 En av de bästa råden man kan få i början är just att komma ihåg att tänka själv och inte köpa färdiga koncept 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
hahaha är ni häxor eller
#21 ja :P Ganska uppenbart eller? ;)