Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 3185 ggr
XxKimxX
5

Böcker om Häxkonst

Hej! Glad

Jag kunde inte hitta någon diskutionstråd om det här så jag gör en.

Jag är inte religiös så istället för att vända mig till gudar eller gudinnor så väljer jag att vända mig till mig själv och naturen.

Kan någon ge tips på böcker om häxkonst som inte har någonting med Wicca att göra och någon affär där den finns att köpa?

Jag tycker att det är jättesvårt och har letat jättelänge.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

MadnessReturns
0

Lev in nuet för det tjänar ändå ingenting till att tänka på framtiden för den har inte skapats och det som har varit har varit.

Ganna
0

Vill du ha böcker om häxkonst så tipsade jag i en annan tråd om "Satans raseri" av Ankarloo.

Eller är det böcker med någon form av naturandlighet du letar efter?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

XxKimxX
0

okej, tack så mycket Glad

Bappho
5

Hoppa över böcker och gå ut, och stanna ute så mycket som möjligt. Är det något ämne som dyker upp eller något du undrar över, läs en bok i själva det ämnet och hoppa över all modern häxlitteratur.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Baubo]
2

Jag håller med Bappho, för som du själv sa "…väljer jag att vända mig till mig själv och naturen". Så börja där. Sen tycker jag det mesta av den moderna litteraturen e ganska blaj, läs antropologiska och etnografiska böcker, och gamla sagor, dom är de bästa läroböckerna enligt min åsikt.

XxKimxX
0

#5 Jättebra tips. Tack! Glad