Hjälp på traven för att lyckas?
Hej! Jag ska på en provfilmning för en film senare denna månad, och undrar om någon har ett tips på vad jag skulle kunna göra för att "glänsa" mer. ;)
Det är ju inte så att jag måste ha rollen, för jag vill ju förtjäna det. men finns det typ något jag kan göra för att öka mina chanser?
tack för svar // NeonNea
Till att börja med hade jag tittat på det du själv skrev:
_"Det är ju inte så att jag måste ha rollen, för jag vill ju förtjäna det."
_
Börja med att tro på att du förtjänar rollen innan du ens går dit. Varför annars provfilma? Tror du inte att du är bra nog och är värd att få rollen?
#1 Jag förstår vad du menar, men jag ville inte att någon skulle tro att jag är desperat. Klart vill jag ha rollen, men jag vill inte att jag ska få den bara för att jag har gjort ngn ritual eller så.
#2, att få en roll för att man har gjort en ritual (även om jag nu inte tror att det funkar riktigt så) är ju egentligen inte konstigare än att man får den för att man har peppat sig själv eller sovit gott natten innan. Det är aldrig fel att förbereda sig på alla sätt man kan. Somliga kanske har turstrumpor, andra tursmycken och några andra igen "turritualer"! ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
#2 Fast du kan ju också se ritualen som en del av dig själv, som något du gör för att påverka just din upplevelse av en verklighet. Jag tror inte att du får rollen bara för att du gjort en magisk ritual, utan för att du förtjänar den. Men den magiska ritualen kan ju hjälpa till, lite som att se till att vinden blåser i rätt riktning för dig.
När det kommer till magi så märker jag att en del människor blir lite försiktiga. Man är rädd att det man drar till sig på magisk väg inte ska vara "på riktigt". Men vad är "på riktigt" då? Och hur avgör man det?
Om jag har möjlighet att påverka min dröm-verklighet, så varför inte, om det är vad jag vill? Jag gör det ju hela tiden ändå på olika sätt, t ex genom hur jag tänker och vad jag fokuserar på. Magi är ett annat medvetet sätt att påverka på, helt enkelt.
.
Du kan använda dig av liknande besvärjelser som du kan hitta om du söker på get a job spell och liknande. Socker och honung!
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
:-)
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
Om jag skulle gjort det själv, så att hade jag skapat ett band mellan mej och kameran. En kamera älskar skuggor mer än det som" glänser"?
# det var så jag menade. hm. jag är visst dålig på att formulera mig :P :/