Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 2681 ggr
[trollskogen]
0

Systrar hjälp mej

Jag vill lägga en förbannelse över en man som skadar sina styvbarn dagligen .

Han skadar både psykiskt och fysiskt .

Det enda jag vill är att han skiljer sej o åker tillbaka dit han hör hemma .

Kan ni hjälpa mej?

plutopellis
8

Eller så ringer man socialen/polisen…

[trollskogen]
0

Om det hade hjälpt så var det så klart den första vägen men det är inte så det är fallet här.

[NeferNefer]
2

Det enda jag kan säga är att om en förbannelse är det rätta sättet i det här fallet kommer du att snubbla över lösningen snart. Den dyker upp när du minst anar det.

Fast kom ihåg att förbannelser brukar slå tillbaka, så överväg noga om det är värt det.

Wedni
7

Man kanske kan lägga en massa skyddsbesvärjelser på barnen, så han inte kan skada dem

[NeferNefer]
2

#4: Det var ett mycket bättre förslag!!

[stass]
0

Om du vill så kan du prova st marta. Hon är helgonet som hjälper till när det kommer till män, barn och familjeproblem.

dennas
7

Innan allt annat: TA BORT BARNEN FRÅN DEN SKADLIGA MILJÖN!

Sen kan du förbanna, välsigna och skydda allt du kan. Men det är ju tydligen inte lätt att få mannen att flytta sej, så lyft barnen ur den skadliga miljön!

Wedni
2

#1. Jag tycker att socialen låter som en bra idé att börja med.

[trumman]
10

Ja, istället för att ungarna ska fortsätta bli slagna medans du bränner rökelse och leker trollkarl så ring soc + polis direkt för tusan tomtar!

Zoraye
3

Instämmer helt med Trumman. Agera och gör det snabbt innan skadan blir större!

[stass]
5

Om ni har gemensam vårdnad om barnen kan du tyvärr inte åka med dom till en kvinnojour - eftersom de måste följa sveriges lag om umgengäs rätt. Om det är helt ohållbart så packa väskan när han inte är där - utan att han får några som helst indikationer på att du tar barnen och sticker. Och åk iväg till en släkting eller kvinnosjour om du kan. Det ska iaf vara någonstans där han inte kan få direktkontakt med dig och du kan vara trygg med barnen innan du klurar ut nästa steg. Alla dessa frågor kan socialen hjälpa dig med.

Om han misshandlar fysiskt, så ring polisen och gör en anmälan, det registreras och även om det kanske gör lite nytta här och nu så gagnar det dig i framtida vårdnadstvist. Om en sådan uppstår, det visar att du tog ansvar i en situation som vara farlig för barnen.

Ta inte på dig ansvaret för hans handlingar, stå för dina istället. Om han är oresonlig och inte alls kan fungera i en familj utan gör alla andra illa fysiskt och sykiskt så får det vara så. Men det du kan ta ansvar för är hur miljön ser ut omkring dig och dina barn. Som förälder måste du vara stark det kan du inte om du är sönder. Som förälder har du även direkt ansvar över vilken miljö dina barn vistas i och lämnas i. Om du tror att dina barn far illa och lämnar dom i situationen faller ansvaret på dig.

Det krävs aktiva handlingar nu för förändring, du bestämmer vilka. Sen kan du hålla honom borta med "annat" än tex besöksförbud som f ö v fungerar dåligt när den andra parten vägrar att respektera besöksförbudet.

Jag önskar dig verkligen kraft och styrka

[trollskogen]
0

Inte mina barn utan en väns , soc är inblandad o anmälningar gjorda men det går föör låångsamt i detta fall .

Tyvärr så försöker mamman o den nya karln ta barnen utomlands till ett land som inte lämnar ut ungarna sen till pappan som verkligen gör allt för att få ta hand om sina barn.

Mkt bra förslag om skyddsbesvärjelser !

Tack för att ni finns.

dennas
0

Varför inte stärka banden mellan fadern och barnen? För det är väl det du vill göra, att se till att de inte splittras? Jag skulle själv ha lagt krutet på det, ifall det är så det är. Oftast tycker jag att det är lättare att lägga in kraft och energi på det som är det som jag vill ha - och inte det som jag inte vill ha.

Det måste ju vara en hopplös situation att stå bredvid och behöva se på när barn lider. Önskar dej och barnen lycka till!

Bappho
6

Rent allmänt så är det svårt att ge bra råd så här i en tråd på ett forum. Det är så mycket man måste veta om ett fall innan man kan komma fram till vilka steg som är bäst att ta.

Det är oftast därför, jag själv sällan ger några svar i dylika trådar. Jag vet för lite för att ge ett vettigt råd. Bättre att söka råd privat hos någon som kan sina saker :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax