Bli av med otuern!
Hej!
Jag behäver hjälp att bli av med min otroliga otur.
För att nämna bara det senaset, som hänt (inom 1 månad)
1. Jag köpte ett par hörlurara för att jag ville ha trackcontroll (kunna byta låt utan att plocka upp telefonen ur fickan), kommer hem och hörlurarna har ingen trackcontrol, åker och byter till en anna modell, kommer hem och den ena hörluren är trasig, så nu idag var jag uppe för tredje gången och bytt.
2. Jag köpte hem en Crosstrainer i början av december och fick hem den och körde 10 min sen hoppar en rem av, dvs hela crosstrainern är felmonterad, fel grejer inuti, och min sambo har mailat och ringt till dem säkert 10 ggr med dem har fortfarande inte kommit och fixat den.
3. Jag köpte en ny kappa för ca 2 veckor sen och 2 av knapparna har redan lossnat så jag har fått sy tillbax dem själv.
4. Har alltid varit en sådan person som är på plats för tidigt, t.ex bussar och möten, men sensate månaden har små outförsägbara saker hänt precis när jag ska gå så att jag har missat bussar och kommit försent till möten och det gör mig väldigt irriterad på migsjälv, men det är saker jag inte kan rå för.
Snälla, finns det mågon som kan hjälpa mig, vad som helst, ritual, formel, jag har letat men kan inte hitta nått, det börjar bli väldigt tröttsamt att alltid får byta saker eller laga dem sjlälv, eller komma försent hela tiden.
Bklessed be!
Weronica

Hm, låter som om du har för många järn i elden och behöver sakta ned..
Kanske du ska låta bli att konsumera prylar ett tag?
Eller egentligen frambringar din beskrivning minnen från när jag själv var på väg in i väggen/utbrändhet och jag lyckades tutta eld på min pappas micro och vår bänkdiskmaskin på samma dag - det var liksom klarspråk om att jag höll på att brinna upp helt!
Jo, jag har många järn i elden, har 1000 saker att göra jämt, men jag gillar det :)
Jag är student så enda gången jag köper är i december då jag fyller i 29 november och sen är det jul i december annars köper jag ingenting under hela året, har inte råd så därför unnar jag mig att köpa saker som jag verkligen vill ha och tre av dem sakerna har gått sönder, känns inte så roligt nä man gått i flera månder och suktat efter dem.
Jag har gått in i väggen och då va det inte såhär.
Ojdå, hoppas det gick bra meddin pappas micro o diskmaskin och med dig såklart.
Tack för svaret :)

Varken micro eller diskmaskin överlevde. 
Jag tog det lugnt, var sjukskriven på deltid ett halvår ungefär, kurerade mig och kom tillbaks som en ny människa!
Jag var inte så illa ute som en del varit, jag stoppade processen innan jag gick helt i väggen.
Stackars micro och diskmaskin, men det är bara ting, sånt gåt att köpa nytt.
Okej, jag va nog ungefär samma, hann nog inte gå hela vägen innan jag plockade bort några aktiviteter ur min almanacka, men jag har alltid haft mycket att göra och jag trivs med det, men just den peroden blev det lite väl mycket.
Jobbade på dagis 1,5 timma hemifrån, åkte kommunalt varje dag plus tränade och tävlade i dans och hade pojkvän ca 1 timme hemifrån mig, kommunalt.
Så en normal dag: upp o jobba, sen dansträna sen hem och äta middag med familj och sen hem till pojkvän för att umgås och sova kvar och sen upp ca 4.30-5-00 varje morgon för att hinna till jobbet när man då har 2,5 timme till jobbet.

Precis, det är bara ting. Tur att även du kände vart det bar av och bromsade i tid. Har pratat med flera som inte har hunnit göra det utan brakat rakt in i väggen, och de kommer inte ut på andra sidan speciellt smärtfritt. Utan har fått betala grymt mycket med sin hälsa och sina förmågor.
Jo, jag hade tur, men det är inte alla som kan känna av vart dem är påväg och då tar det väl tvärstopp. Känner ingen som har gått in i väggen, men min mamma har vänner som gjort det och det vra hon som varnade mig, men jag lyssnade inte och det var nog därför det ändå gick så långt som det gjorde, men hon va på mig föera gånger och tillslut så lynnade jag för att jag nog någonstans kände själv att det vart förmycket.
Det är tur man har nära och kära som kan tala om för en när man själv inte ser saker.
Jag tror inte att en besvärjelse mot otur skulle hjälpa i det här fallet. Tror det hela beror på att det sällan är någon kvalité på varken tekniska prylar eller kläder nu för tiden 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Bappho: Det kan hända men att det händer mig med tre olika, stora och dyra (och flera mindre) saker är väl otur i sig, men alla tre är från olika affärer, i olika hobbykretsar och från olika delar och olika butiker i Sverige. Plus att det är bara den senaste månaden, ända sen i somras har jag haft otur med saker och det är minst en grej i veckan och jag har aldrig haft otur förrut, snarare tvärtom.
Du kan pröva ett renande bad med någon renande ört, t ex isop. Se till att doppa ner hela kroppen, med huvud och allt och be att bli renad.
Ta sedan en del av vattnet med till en korsväg och gör av dig med vattnet och "oturen" där och säg högt med några ord att du lämnar det där. Vänd dig utan att se tillbaka och gå hem.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#8 Haha, det där var precis min tanke när jag läste inlägget. 
Oj, jag håller nog med om att det där är en frågan om otur. Tvivlar på att det kan ha göra med att du kanske har många järn i elden. Men men vem vet. Det kan ju vara problem som kan uppkomma med för mycket negativa energier omkring dig. Så rening kan nog vara på sin plats… för att vara på säkra sidan.
Det finns otaliga grejer du kan göra.
Som exempelvis Bappho rekommenderar. Jag tycker hennes förslag låter bra.
Jag skulle vilja lägga till att du kan ju gradera upp dig lite senare som kanske ökar skyddet mot otur.
Gör en form av amulett och bär med dig. Amulett med örter eller med kristall. Jag föreslår nog kanske kristall då kanske är lite lättare att bära med sig runt halsen i ett snyggt hänge. Både snyggt och fyller en funktion. Utan att folk runt omkring dig kanske själv vet om det. ;)
Aventurin (grön)är en sten jag kan rekommendera, den ger tur.
Om du vill försäkra sid lite mer i fall det är medveten otur, alltså om det kanske kan komma från någon annan person. Och att du vill vara lite "elak". Så kan du ju också använda:
Hemantit Den beskyddar och hjälper dig övervinna motstånd men den också skickar tillbaka illvilja till avsändaren.
Bappho: Tack, jag ska teste det.
Ackinna: tack, har faktist ett hänge som jag kan lägga in stenar i så jag ska beställa hem både Aventurin och Hemantit och tseta, kanske t.o.m har dem hemma :) tack för tipset!
Kom ihåg att "ladda" dem, annars kanske de inte gör någon stor nytta ;)
Jodå, det glömmer jag inte, håller på lite med kristaller :)
Hur "laddar" ni kristallerna?
Bappho: Jag tog tt bad med isop i lördags och tog med mig en del och hälde ut det vid en korsvög på kvälle och det verkar funka, har inte haft någon otur sen dess. så jag hoppas det håller i sig, jag köpte hem ganska mycket isop så jag kan ta ett par bad till om jag skulle behöva.
Trollskogen: kolla den här sidan så kan du ladda dem på olika sätt för olika användning.