Häx-treangeln
Hej.
Under några tillfällen jag har läst i faktaböcker har jag snubblat över begreppet:
Häx-treangel.
Är det någon som vet något om detta?
//Yrya
Kan det vara The Witche's Pyramid du menar tro.. eller the triangle of manifestation? Kan du beskriva mer vad du läst?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#2. När du säger det så är det nog "The Witche's Pyramid" jag menade. Jag översatte det dumt bara. Tack att du förstod vad jag menade i alla fall
.
// Yrya
Hur ska man översätta det till svenska?
Häxans pyramid?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jo, men tänkte om någon sa något annat :).
/Wedni :)
"Häxan Pyramid" eller på engelska då "The Witches' Pyramid". Om jag inte minns helt fel kallas den också för "De fyra hörnstenarna utav trollkonst" Eller dyligt. Blir så konstigt när man översätter det, Men något åt det hållet.
Är väl ingen direkt symbol. Det är en hjälplig mall för hur en "häxa" eller annan trollkunnig kan göra för att ens magi ska kunna fungera. Helt enkelt vad man ska tänka på att för att det arbete man ska göra ska kunna fungera så bra som möjligt.
Varje "hörn" på pyramiden har då en symbol/namn. Jag har sett att hörnens symbol/ namn, kan skilja sig lite. Det kan skilja sig lite vart efter tradition och lärdom. Så hördstenarnas namngivelse ska man nog inte se sig blint på….