Drakblodsört!
HEJHEJ!
Är den någon som vet var man kan få tag på drakblodsört?
Hejsan :)
Jag köpte min på tradera förut, såg att det ligger auktioner ute nu också. Du kan ju kolla på det:
http://www.tradera.com/Drakblod_billigt_i_miniburk-auktion-42914390

Drakblod utvinns av drakblodsträdets kåda. Det går att få tag på lite här och var. Lättast är nog på olika nätbutiker som typ dessa.
http://starchild-international.com/
Vad ska du har drakblod till?
Ja vad använder man det till?? Berätta!!

Drakblod lär ge extra kraft och energi till rökelseblandningar. Lite som att ge rökelsen turboeffekt, typ.
Drakblod är också vanligt förekommande inom mörkermagin då den har kopplingar till de vilda krafterna, kaos, eld, dunkla världar, drakar och sådant av sexuell natur.
Bra att använda i ex. sexmagi och åkallan av drakar, demoner och mörka gudar/gudinnor.

Drakblodsträd vet jag vad är men drakblodsört är okänt för mig. Latinskt namn om jag får be.

Jag tror hon menar drakblodträd. Känner inte heller till något drakblodsört, och jag känner till en del.
Någon som testat åkalla drakar? Det vore ju ngt för mig!! Jag älskar ju drakar och har en hel samling där hemma!! =0)

Jag har och gör.
Hur fungerar det…? Alltså vad gör man? "Hur" kommer draken… Varför gör man det? Kan du inte berätta lite? Jag blir ju lite nyfiken, skulle vilja testa =0)

Ja varför gör man ceremonier och ritualer över huvud taget? Hur drakarna närmar sig är olika och beror på draken själv och på magikern. Man kan även låta en draka träda in i sin kropp. Men det är inte att rekomendera för nervsvaga. Det är kraftfulla saker. Drakar över huvud taget är mycket kraftfulla väsen, och ofta urgamla. En del från tidernas begynnelse. Kända drakar i mytolgin är den nordiska Nidhög och Fafnir, Tiamat i Babylon och den bibliska Leviathan.
Att arbeta rituellt och ceremoniellt med drakar är ingen dans på rosor. Alltså ingen mjukt new age fluff fluff. Kraften är enorm och kan slå hårt och brutalt. Inget gulligull här inte. Pang på bara. Att tro man kan bestämma över drakarna är idiotiskt. De gör som de vill. Därför måste man vara noga med vad man vill när man arbetar med dessa väsen. Har man byggt upp ett bra förtroende och sammarbete så är det underbart. Man kan få drakar som bundsförvanter.
Ja varför gör man ceremonier och ritualer över huvud taget? - Ja det beror ju på lite vad man vill åstadkomma… Det var det jag menade… alltså lite som:
Därför måste man vara noga med vad man vill när man arbetar med dessa väsen - ja det var det jag menade, vad vill man…när man åkallar den..?
Har man byggt upp ett bra förtroende och sammarbete så är det underbart. Man kan få drakar som bundsförvanter - det är det jag skulle vilja uppnå i så fall =0)
Men alltså, hur kommer den? Jag antar att det handlar om visualisering här också? Ja, du får förlåta en dumsnut, jag är ny på det här 

vad vill man…när man åkallar den..? Ja vad vill du? Oftast handlar det om att söka kunskap eftersom de är uråldriga och besitter stor visdom. Ibland för att få kraftfull hjälp vid magiskt arbete med ett syfte man vill uppnå.
Man kan få drakar som bundsförvanter - det är det jag skulle vilja uppnå i så fall. Varför vill du ha en drake som bundsförvant/hjälpare? Det är inget man skaffar sig. Det är snarare draken som väljer om den vill vara hos en människa. det är inte ens säkert att du vill arbeta med dessa krafter och väsen när det kommer till kritan.
Men alltså, hur kommer den? Jag antar att det handlar om visualisering här också? Den kommer om den vill. Det är inget man visualiserar fram.

Min första kontakt med drakar kom när jag för många år sedan arbetade ceremoniellt med de olika riktningarna och dess väktare. Det var inget jag hade planerat, utan de dök upp av sig själva.
Min nyfikenhet kring dessa väsen uppstod ju så klart och jag fick lite vägledning av en prästinna från en wicca-coven. Sedan dess har de till och från varit en del av mitt andliga liv och magiska arbete. Drog även till mig en drake som stannade som en sorts bundsförvant och är hos mig än idag.
Jag vet faktiskt inte varför jag skulle vilja ha en drake som bundsförvant. Det är bara något jag känner på något vis… Jag har alltid varit fäst vid drakar och känt att de är mitt kraftdjur… ja, jag kan inte riktigt förklara, men det känns bara så helt enkelt. Jag skulle i alla fall vilja testa. Vet du någonstans man kan lära sig mer om det? Eller skulle du vilja berätta lite mer?
Jag har hört talas om att man kan ha "fantasidjur" som kraftdjur, så drakar borde väl höra dit? Eller vad säger du, skogsgubben? Men som jag förstår det så gäller det väl alla kraftdjur att de väljer dig, inte att du väljer dem.

Precis man väljer inte sina kraftdjur.
Föresten så vet jag inte om man ska säga fantasidjur om drakar. Då kan man lika gärna kalla spöken för fantasispöken. Gudar för fantasigudar. Naturväsen för fantasiväsen.
Det finns många som är intresserade av drakar, men få som vill komma dom nära när det gäller då de får en liten uppfattning om vilka krafter det rör sig om.
När det gäller att lära sig om drakmagi så finns det inte många ställen att vända sig till. Små anvisningar kan man hitta här och där. Mycket får man söka själv. Jag har fått uppfattningen om att man lättast kan hitta utövare av drakmagi bland kategorin mörkermagiker.

En bok som jag blev rekomenderad av prästinnan i ett wicca-coven när jag var ny inom detta är D.J. Conways bok Dancing with Dragons. Det kan nog anses som en bra nybörjarbok med lite tips om hur man kan arbeta med drakar.
Men som med alla böcker så behöver man ju inte följa ritualerna slaviskt. 

ja du kan besöka Lotusblommans hemsida där köper jag mitt drakblodsört./Hia
Tack för tipsen =0)

Jag har också haft kontakt med drakar och det vill jag inte göra om på mycket länge. Precis som du skriver, Skogsgubben, så får man verkligen passa sig när man har att göra med dessa väsen. Något som kan vara svårt eftersom draken som sagt väljer dig. Jag fick uppfattningen att de egentligen bara ser till sig själva och bara accepterar dig om du tjänar deras syften.
Visst har de charm, intelligens och kunskap, men som det blev så litar jag inte på dem för fem öre och söker mina bundsförvanter någon annanstans. De är nog de starkaste väsen jag har stött på, men jag beundrar dem mycket hellre på avstånd! 

Vet inte om man kan kalla drakar egoistiska. Men det gör som de själva vill och bryr sig inte så mycket om vad vi människor vill. De vet vilken plats i universum de har och vilken funktion de har och aggerar utifrån det.
Om man ber dem om en sak så gör de det på sitt eget vis. Så det blir kanske inte alltid på det vis man förväntat sig.
Ceriadwen, nu blir jag så klart nyfiken på vilka erfarenheter du har eftersom du skriver att du inte litar på dem.