Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 3534 ggr
Rovanja
0

Sömnsvårigheter/insomnia

Naturlig hjälp mot sömnsvårigheter och insomnia?

Något som hjälper till med avslappningen vid insomnande som gör det hela lättare.

med tanke på alla goa tips jag fått av er innan tvekar jag inte en sekund att be om hjälp av just er!

Tack på förhand

Ha en härlig helg gott folk!

ExNihilo
1

"Något som hjälper till med avslappningen vid insomnande som gör det hela lättare."

Ja, det brukar underlätta om man är trött…

Nej, jag bara skoja… Men däremot att vara trött av rätt anledningar. Fysisk träning kan göra underverk. Lika så att kunna släppa taget om alla typer av vardagliga tankar och bestyr. Det är t.ex. inte lätt att somna om huvudet är fullt av planer för morgondagen, så man får helt enkelt lita till sin egen förmåga att lösa saker och ting när dom väl är där. En kort stund av meditation kan ibland hjälpa till att skingra tankarna.

dennas
0
Malinowska
0

Jag har haft sömnproblem över ett år.

Kan säga att förr var jag bra på att meditera, men när man genomgår en kris är det inte alltid så lätt. Lyssnar på avslappning osv, men likförbaskat har jag inte kunnat sova ordentligt.

Nu har jag lagt av med allt vad koffein och socker heter sen två veckor men det är likadant.

Nu har jag införskaffat en burk Asphalia for Natural Sleep.

Det är första kvällen som jag testar om det funkar. Ska prova några dar i rad. Återkommer med hur de fungerade.

Rovanja
0

Tack för alla tips!

Den aktuelle i fråga har oregelbundna arbetstider.. tror det kan vara en av de olika anledningarna..

meditation är något som alltid går att tillämpa. Men då gäller det att man klarar av det i den situationen man hamnar i också.

ExNihilo
0

#4 "Men då gäller det att man klarar av det i den situationen man hamnar i också."

Menar du att klara av att meditera eller att klara av att lösa sina uppgifter i vardagen?

XxKimxX
0

Här är några saker jag försöker att hålla mig till för att somna lättare Glad

1. Inte äta timmarna innan man går ock lägger sig för då börjar kroppen att arbeta och man får energi. Det är heller inte bra att vara mätt eller hungrig.

2. Drick kamomillte… koffeinfritt.

3. gör en avslappningsövning när du ligger ner i sängen. Att slappna av är något många inte tänker på att dem inte gör. Man kan t.ex. ofta spänna ansiktet utan att märka det. tappa hakan och släta ut pannan.

4. Lyssna på en cdbok där du måste koncentrera dig på någonting annat än dina tankar som snurrar runt.

Och sedan sisst, något som funkar för mig.

5. Gör en plats i ditt huvud. Själv har jag skapat ett stort slott med en stor trädgård utanför. När jag inte kan sova går jag runt i slottet, bygger ut och möblerar. jag skapar också personer som jag kan prata med…

Den sista handlar mycket om att distrahera sig själv från sina egna tankar.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

dennas
0

Åh, vad härligt med ett eget slott. Det ska jag testa nästa gång jag inte kan sova. Det låter jättekul!

XxKimxX
0

#7 Ja, det kan vara ganska kul Glad men det beror också lite på vad som händer när man väl är där. Jag har gjort det så länge att det blir som en fortsatt historia. Jag vill gå och lägga mig för att få veta vad som händer härnäst.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray