Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1538 ggr
Wedni
0

Ny medlem

Hej på er.

Jag är ny här och har lite frågor som ni gärna får svara på :).

* Hur länge har ni varit aktiva?

* Finns det god och ond magi?

* Har ni några förslag på litteratur som jag kan läsa?

* Följer ni någon speciell tradition, som wicca eller liknande?

Tack på förhand

Wedni

Coturnix
0

Läs  här på forumet! Vill Du verkligen, så finns det mycket att läsa,

Välkommen!<3

Zoraye
0

#0 ALLT det du frågar om diskuteras just nu i ett gäng trådar. Sök och läs.

Bappho
0

Välkommen!

Om du har tid och lust att att gräva runt här så kommer du få en massa svar på dina frågor och mycket, mycket mer Skrattande

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Wedni
0

Tack ska ni ha :).

Wedni
0

Nu har jag läst lite till och kommer med yttligare frågor…

*En del skriver om att det kommer tillbaka X3 och andra är kritiska mot detta. Min fråga är då? Kommer det tillbaka på något sätt?

*Är Silver RavenWolfs böcker bra att börja med. För mej spelar det inte så stor roll om det är svensk eller engelsk litteratur.

*Har ni alla någon form av altare?

Zoraye
0

#5 Bra, fortsätt läs. I tråden Svart magi skriver sajtvärden Bappho att det bästa rådet är att inte ta till sig färdiga koncept utan tänka själv. Gör så!

Det finns massor med trådar om både "trefaldighetslagen" och litteratur. Sök, läs mer, bilda dig en egen uppfattning.

Angående altarfrågan så är det nog högst individuellt. Jag har inget och saker och ting funkar lika bra ändå.

Praefatio
3

Ja, fortsätt läsa. Du hittar svar på din frågor i gamla trådar. Det här är trots allt ett diskussionsforum, inte ett "ställ en fråga - häxorna svarar!"-forum :)

Bappho
0

#5 Jag tror inte att det var meningen att ta trefaldighetslagen som något bokstavligt från början då den myntades. Se den mer som en symbolisk omskrivning av att "allt man gör får konsekvenser och att man ska ta med det i beräkningen." Antalet tre kommer säkerligen från en gammal tradition. Vi säger ju ofta att olyckor kommer i tre t ex. Även i sagornas värld så är tretalet viktigt. Sagor är ju också något man inte ska ta bokstavligt men som på ett symboliskt sätt talar till oss och ger oss visdom :)

Det är svårt att säga om RavenWolfs böcker är bra för just dig. Det beror alldeles på vad det är du vill lära dig och läsa om. Personligen har jag läst en av dem för länge sedan och den enda behållingen var en liten ramsa jag faktiskt lagt på minnet och en avslappningsteknik.

Jag skulle gissa att inte alla har altaren. Personligen har jag flera, inomhus och utomhus till div. gudomar/väsen.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Wedni
0

Tack ska ni ha för att ni svarar på mina frågor.

Jag vet att det är ett diskussionsforu. Jag är bara väldigt nyfiken på hur ni tänker.

Jag menar inte att jag ska ta efter allt vad RavenWolf säger. men jag tänkte om hon kunde hjälpa en på vägen.

Wedni

ThreeStars
0

jag har varit medlem sedan någon gång i somras, men har inte vatt aktiv förrän den senaste 1,5 månaden, och jag känner mig redan som hemma här ;)

Jag tror man får tillbaka det man gör x1 men att det dock uppfattas olika. ibland verkar det som mycket mer, ibland mindre.

Jag följer inget direkt, utan jag skapar själv, eftersom jag känner mig så låst i bestämda religioner. Jag väljer att tro och följa det jag känner mig bekväm med, för det är det som är naturligt för mig.

En bra bok alla borde ha, är "Häxans Handbok" av Dannie Druehyld (jag vet inte om ngn annan redan tipsat om den…) den är fullprobbad med det viktigaste, man kan säga att den är lite av en sammanfattning av allt "Häxeri" ;)