Häxor iFokus

Häxor

Etikettnyheter
Läst 1463 ggr
Bappho
0

Tur man bor i Sverige.

Det har precis skett ett uppmärksammat mord på en häst i Cornvall, England. Det tog inte många timmar förränns pressen pekade ut wiccaner och paganer som mer eller mindre skyldiga.

Jag är med i samma grupp på facebook som de två "häxorna" i artikeln, Laetitia och Cassandra Latham-Jones, och när pressen knackade på dörren så vägrade de att tala med dem. Ändå får de pryda artikeln med sina ansikten.

Känner att jag är ganska glad att jag bor i Sverige trots allt. Vi har ju också varit drabbade av dessa hästmord och hästskurningar och hittills har jag inte sett några pekfingrar mot varken häxor eller hedningar i våra tidningar.

Här har ni länk till artikeln:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/features/4060369/Cornwalls-fear-after-ritual-slaughter-of-horses.html

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Zoraye
1

Hemskt! Typiskt iofs skvallerblaskan i kubik, The Sun, att göra en sådan ful grej av det. Hoppas verkligen att folk är kritiska till vinkeln och inte börjar anklaga wiccaner, paganer eller andra hedningar åt alla håll och kanter.

dennas
1

Har förvisso bara skummat, men vilken salig röra. "Här slår vi vilt omkring oss bäst vi kan, för inte ska vi hålla oss till nån sort journalistisk hederskänsla om att vara objektiva och välgrundade?" Jisses! Dessvärre dröjer det nog inte länge förrän vi är här i Sverige. Fast egentligen är vi nog det, det är bara det att det är andra grupper som är syndabockar hos oss. Men det är ju rent skamligt att publicera bilder på personer som inte har med händelsen att göra, och endast marginellt med artikeln. Men mest upprörs jag ändå av att människor kan skada, tortera och döda djur på detta hemska vis. Tvi vale, säger jag!

Bappho
1

Ja, det slog mig senare. Det är så här också, fast andra grupper.

Upprörande är också att sådana här brott prioriteras lågt så det är sällan någon skyldig åker dit. Och straffet är upprörande lågt. Människor som kan göra sånt här på djur har nog inga svårigheter att göra detsamma på en människa.

[Ravenna]
0

Fruktansvärt på flera sätt! Själva dådet i sig finns det inte ord naturligtvis…

En riktigt usel artikel (men som ni säger, vad kan man vänta sig av den skvallerblaskan). Noterade hur man fetstilat och använt stora versaler till ordet BROOMSTICK…

Artikeln är ju så medvetet skapad för att spela på folks känslor, fördomar och rädslor för häxor och det ockulta. Hoppas bara att människor som läser artikeln tar ett steg tillbaka och inte sugs in i fördomarna och dravlet.

Bappho
0

Jag var inne på en sida på nätet för en hästtidning där man kan kommentera efter artiklarna. Fyra dagar innan det här dådet hände samma sak en annan häst, fast i Wales. Under den artikeln kommenterade alla att det var en psykopatisk människa som gjort dådet. Även under artikeln med hästen från Cornwall började kommentarerna liknande, att det var en sjuk människa av något slag. Men de allra senaste inläggen har börjat att prata om satanistiska och rituella offer, så nog har tidningar och press makt att påverka, än hur dumt man tycker att de skriver.

Zoraye
0

Jo, tyvärr är "medelsvensson" inte det minsta källkritisk utan sväljer det mesta med hull och hår, så visst har media makt - på gott och ont.

Hoppas som sagt de får fast förövaren/rna illa kvickt så att inte fler djur blir skadade och fler oskyldiga blir anklagade.