Så fruktansvärt desperat.
Ja, nu har jag lyckats kika in på denna sida igen, i hoppet om att någon av er kan hjälpa mig.
Livet känns hårdare än någonsin och pengaproblemen växer.Jag har försökt/försöker vara så sparsam jag kan. Köper knappt mat så vi klarar oss,Sambon har minskat över tio kg i vikt ,jag är gravid och har mått så dåligt man kan tänka sig både psykiskt och fysiskt. Jag önskar inget hellre här i världen att detta vänder för mig/oss. Båda två har haft det dåligt ställt sen den dag vi föddes och lika illa är det nu. Skulder upp över öronen och jaa,Jag ger snart upp allting.
Finns det någon snabb lösning på pengaproblemen?Något jag kan göra här hemma?Någon jag kan kontakta för att få en bra "lotto-rad" given till mig?Snälla någon hjälp mig. Jag tror helt klart på det övernaturliga och det vi inte "ser" och denna gång behöver jag verkligen hjälp.
Hjälp någon,hjälp.
Jag har inga pengar jag kan lägga ut på massa olika grejer direkt då jag måste vara mkt varsam med det jag har! Snabba och effektiva sätt behöver jag. Jag skall aldrig mer be om något om saker och ting löser sig för mig inom en snar framtid.Det svär jag på.
Det låter som om ni är i ett riktigt svårt läge och då ska du nog inte lägga energi på trolleri utan på reella lösningar som kan hjälpa er ur knipan. T.ex:
* Tala med din/er bank vilken hjälp som finns att få. Det finns fler lösningar än att bara låna pengar, även om ett stort lån (för att betala av alla de små) ibland är att föredra.
* Gå till Soc. Skämmigt och skuldbelagt av folk flest, men skit i det; de finns där för att hjälpa. Grejen är att inte fastna där.
* Ekonomisk utbildning; ni gör av med mer än ni har osv. Utbilda er i hur ni lägger upp en riktig hållbar budget och håll den!
* Fråga släkt och vänner. Någon kan säkert hjälpa med kanske ett lån, eller donation om ni visar och presenterar en riktig hållbar återbetalningsplan t.ex.
* Kommunen har (kan inte komma ihåg det korrekta namnet) folk som kan hjälpa med ekonomi och hur man lägger upp ekonomi osv. Hör med dom.
Lycka till!
Hej igen!Banken hjälper oss ej då vi båda har massa betalningsnmärkningar av olika anledningar. Socialen hjälper oss inte längre just för att sambon ligger precis över normen på vad man skall leva på minimum. Vi har även fått en ekonomi-snubbe som "utbildat" oss där. Hålla i pengarna ÄR inte det riktiga problemet. Släkt och vänner är dem som kräver tillbaka just nu vilket gör livet ännu jobbigare och jag hade behövt en "snabb" lösning, Allt för att få livet att vända. 60 tusen skall pungas ut snarast till "nära" och "kära" bara sådär och livet gör åt helvete känner jag och jag hade behövt hjälp från högre makter.Jag har nog prövat alla tänkbara sätt att försöka lösa problemen själv men det är omöjligt i detta läge.
Desperat ,ledsen och orolig..
Testa att gå till en skuld- och budgetrådgivare. De är ovärdeliga och kan bland annat hjälpa till med skuldsanering m.m.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Ja, kommunerna har budget- och skuldrådgivning. De i vår kommun är toppen på att hjälpa till med att på ett objektivt sätt samla ihop skulder och se vad som går att göra.
Sen lite info om normen, det har kommit en ny för 2012. Förstår inte riktigt vad du menar med att sambon är precis över normen… om man bor ihop söker man ju tillsammans. Har du inte inkomster så hamnar ni ju under norm, eller missförstår jag dig kanske? Kanske den nya normen gör er berättigade till försörjningsstöd?
Ibland om ekonomin är körd i botten kan faktiskt räddingen vara att låta allt gå till KFM och man får leva på deras "existensminimun" som är dryga tusenlappen högre än försörjningsstöds "skälig levnadsnivå".
Quickfix med pengar existerar inte. Nära och kära får ge sig till tåls om ni inte har några pengar att betala tillbaks med. Sluta låna pengar som ni ändå inte kan betala tillbaka! Det är ni själva som är ansvariga för er ekonomi, ta den hjälp ni behöver - gå till soc är ett bra steg.
Visst kan man vända sig till en högre makt, bygga sig ett penga-altare som man matar för att få igång ett flöde, men en förändring i hur ni hanterar pengar måste till för att något ska ändras. En snabb lösning är bara en snabb lösning, som kanske bara sänker er allt djupare i eländet.
Man kan vara riktigt, riktigt fattig, utan att ha skulder till höger och vänster. Varför inte ta hjälp att ta reda på hur ni hamnade i den här situationen så att ni kan vända på pannkakan.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag anser själv att få pengar med hjälp av magi inte är någon bra idé. För att använda mig av en klyckhe så; pengar växer inte på träd. Man måste alltid se konsekvenserna. Om du ska få pengar så måste någon annan bli av med dem först.
Lyssna på de råd du fått. Jag tycker att dem alla har varit bra 
"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Ett till tips: http://www.tv3.se/lyxfallan titta på de gamla programmen, lyssna och försök applicera på er familj, kanske söka till de framtida program som kommer?
Jag skulle verkligen inte rekomendera en snabb lösning på penga problem, Jag själv har haft stora problem med pegnar och aldrig har jag använt mig av magi, för det finns alltid en risk att det går åt skogen totalt även om man vet vad man gör.
Men jag skulle rekomendera att gå till Soc igen och tjata och tjata, gråt, böna och be. Brukar hjälpa tillslut. Och nära och kära kan vänta om man verkligen inte har pengar till mat eller det nödvändigaste.
/Night
Under förutsättning att man redan försökt alla de sätt samhället erbjuder hjälp i frågor som detta (och fortsätter att försöka under tiden man kompletterar med magiskt arbete) så är fritt fram att googla "Money Drawing Spells" och följa instruktionerna.
Dessutom finns det en uppsjö av varianter för att bli mer omtyckt av presumptiva arbetsgivare, för att få motsträviga handläggare att göra det där lilla extra för att hjälpa till osv.
Man får aldrig "money for nothing" dvs kvalificerad personlig hjälp utan motprestation. För amatörena som erbjuder hjälp utan motprestation är det möjligheten att få experimentera eller bli bekräftade i sin "roll" som hjälpare. Betalar man inte i reda pengar så betalar man oftast i uppmärksamhet och/eller tid.
Man kan heller inte diktera omständigheterna för hjälpen eller hur den ska komma;
Jämför; "Jag vill bli frisk blixsnabbt utan att behöva ta någon medicin. Iallafall ingen medicin som smakar illa.".
"Jag behöver inte bli undersökt, jag behöver bara bli frisk!"
Och på tal om effektiva lösningar:
"Jag är hungrig. Jag har prövat allt men jag kan fortfarande inte tugga sten. Hjälp mig att kunna tugga sten så att jag kan bli mätt. Vaddå bröd? Jag vill ha hjälp att tugga sten!"
Är man desperat och vill enbart ha snabba och effektiva lösningar, så har man snart ännu fler problem.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.