Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 2544 ggr
riella
0

Formel/ritual för att bli gravid

Jag och min man har försökt få barn i åtta år snart. Vi har en son och kämpar för att få nr två men inget händer. Har varit hos läkaren och fått bekräftat att min mans inte har så många spermier, han har men inte så många som "är normalt" eller vad man ska säga..

Känner mig så desperat.. vill så gärna ha ett barn till..Min son vill ha ett syskon.. âr såklart lycklig som har ett barn.

Tror dessutom att detta kan vara resultatet av en förbannelse jag fått på mig..

Snälla är det någon som kan hjälpa oss?

ThreeStars
0

Sålänge du inte tror på förbannelsen, finns den inte.  Inte lika starkt iallafall. Intala dig själv att den inte finns, så går det kanske bättre…

De va inte mycket, men något iaf.

Lycka till!

riella
0

Tack så mycket för att du svarat!

Men jag vet ju att den finns där.. Stämmer det att den inte "fungerar" så stark om jag inte tror på det?

Bappho
5

#2 Vilket svar du får på det beror på vad svararen tror. En trosfråga alltså. En del tror inte att magi är något mer än psykologiskt och då svarar man kanske att det fungerar att inte tro på förbannelsen.

Jag tillhör dem som tror på magi och att förbannelser fungerar vare sig man tror på dem eller inte.

Jag vet inte vad som får dig att tro att det verkligen är en förbannelse bakom era problem, men skulle jag själv misstänka det starkt så skulle jag ta hjälp av någon "expert" på området. Någon som kan se om den finns eller inte, och någon som kan ta bort den.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dennas
0

Jag förstår att det måste kännas tröstlöst att vara i din situation, och jag hoppas att du ska kunna känna dej gladare. Dock är det en del som jag funderar över, när jag läser vad du skriver.

Varför tror du att du har råkat ut för en förbannelse, och varför skulle den i så fall förts över till din man? Det är ju trots allt hans spermieproduktion som är för liten.

Har han för varma kläder kring sitt underliv? Har för mej att jag har läst om att sånt är väldigt viktigt. Hur ser hans tillvaro ut, är han stressad t.ex.? Hur är det nu jämfört med hur det var förra gången? Eller har det med ökande ålder att göra? Det kan även finnas olika saker som man kan behöva ändra i kosten, men jag antar att ni vet allt detta?

Sedan tänker jag också att det kanske kan finnas en vinst i att vara enbarnsföräldrar. Kan du se nån sån?

Du kanske skulle vilja vända dej till ett helgon eller en gudom för att be om hjälp?

enxo
2

hej har det gått en gång går det igen, gör ett altare hemma med någon av dina gamla leksaker eller din sons.Lägg saker som beskriver din längtan.Gör en meditation och se om du har något som hindrar dig mentalt rädsla för förlossning visualisera tänk dej att du får ett barn fantisera hur det kommer att se ut.rökelse oljor använd bara milda ros .kamomill, kristaller ametist jade rosenkvarts, ljus rosa eller pastell färgade välj en gudinna som du skriver en vers till om din längtan kasta cirkeln och lägg pasion i det när du stängt cirkeln försök tänka bara possitiva tankar och helst inte alls på det.Älska ofta,låt altaret stå tills önskan år uppfylld, gör en cermoni för att fira när du är gravid.

Casiopeia
0

Om det verkligen är en förbannelse du råkat ut för, så be någon kunnig på området hjälpa dig att lyfta den.

Om du vill ha lite hjälp med fertiliteten från gudomligt håll kan jag rekommendera Tor. Man kanske i första hand brukar tänka på vanerna (Frey och Freyja) när man tänker på fruktbarhetsgudar i norrön tradition, men även Tor och hans hustru Siv är inte heller så dumma att vända sig till. Tor är ju regnets gud, och Siv åkrarna och skördens gudinna, så det är ju logiskt att han är den som befruktar jorden. Särskilt hammaren har i folktron används för att ge god alstringskraft. Det är säkert ingen tillfällighet att man funnit torshammar-amuletter i kvinnogravar, och när den hänger med skaftet uppåt krävs det inte mycket snuskig fantasi för att räkna ut vad den kan symbolisera. I folktron finns traditionen att placera en hammare i brudsängen för att ge fruktsamhet, och med tanke på myten om Tors brudfärd i Trymskvädet där Tor får mjölner i knät på sitt bröllop så är det en tradition med mycket gamla rötter. Jag har personliga erfarenheter av att det fungerar aldeles strålande. Mitt råd är att ta ett snack med Tor och Siv, utforma en ritual där du låter en hammare eller en symbol för dito vara med i sänghalmen på ett sätt du finner lämpligt så har du goda chanser att utsädet börjar gro.

Lycka till!

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

riella
0

Tack så hemskt mycket för alla svar!

Det är tröstande att veta att det finns fina människor som vill hjälpa.

Anledningen att jag tror eller vet att det är en förbannelse över oss är att när jag träffade min man så umgicks jag väldigt mycket med en väninna. Vi stod varandra mycket nära ett tag men när jag blev ihop med mannen så blev hon väldigt avundsjuk. Avundsjuk för att vi hade det bra och hon som blev ihop med hans vän hade det mindre bra. Jag blev gravid snabbt och vi fick vår son. Vi tappade kontakten när jag var gravid men jag stötte på henne ibland och jag vet att hon mådde dåligt över att jag fått en son eftersom det var hennes största önska.

Nu i somras så träffade jag en Imam utomlands och utan att vi pratat så mycket så säger han att ja det finns en förbannelse över er och det är en kvinna på min sida som utfört den. Tydligen var den rätt så stark. Jag fick beskydd och det har kännts lite bättrens som att det behövs något mer.. Förstår ni känslan?

Enxo, när du skriver "kasta cirkeln" och "stängt cirkeln", hur menar du?

Jag är rätt så ny på detta med altare..

Tack igen!