Pengar
På grund av diverse omständigheter jag inte haft någon inflytelse över har jag kommit lite i knipa vad gäller pengar. En chef, en bank, en bostadsrättsförening och en finanskris har tillsammans sett till att jag inte har en inkomst och har tvingats göra en stor förlust vid försäljningen av min lägenhet.
Detta påverkar givetmis mest mig, men även personer i min omgivning som nu måste betala inte bara mat och husrum för mig, men även avbetalningar på detta underskott.
Det är kaos nu då jag riskerar konkurs, och det känns inte helt kul att vara så ung och bli utsatt för det, särskilt när jag inte kunnat ha någon som helst makt över vad som hänt.
Jag vill givetvis inte ha "hämnd" eller så på de som orsakat detta, och jag vill inte ha pengar direkt för mig själv. Mest för att jag ska kunna klara av att leva och inte ta för mycket från de härliga människor som vill hjälpa mig.
Så jag undrar, har ni några tips för vad man kan göra för att få inspiration eller lite mer tur vad gäller pengar? Jag har lite idéer själv, men tänkte att jag lika gärna kunde fråga flera.
BB
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Pengar är inte lätt, jag har väl egentligen inget att rekommendera men gjorde ett eget arbeta för en tid sedan.
:http://haxor.ifokus.se/discussions/4e2d739188f472106100ca42-jag-skulle-vilja-fraga-er#discussions-4
Det finns en hel del man kan göra. Tyvärr har jag tagit ner min site som tog upp penga magi en hel del men jag har en PDF på en ganska stor pengar, tur och framgångs ritual baserad på en mojo bag men med en massa andra inspirationer från andra system också som jag kan skicka till dig.
#2 har du lust att PM:a den till mig med =)
#1 Tack för länken! Det gav en massa bra idéer!
#2 Det vore underbart, tack!
Jag har aldrig frågat om något liknande, men just nu skulle jag verkligen behöva all hjälp jag kan få…
Enligt feng shui är pengahörnet det som ligger längst bort till vänster från dörren räknat. Se till att det är städat och fint där. Lägg dit lite mynt och annat som symboliserar pengar. Vatten är också bra. Vatten som rör på sig symboliserar pengaflöde.
Vidare, också det enligt feng shui, är det bra att ha något vattenaktigt innanför ytterdörren. Tänk på att vattenflödet ska gå in i hemmet, inte ut genom dörren. En kalebass med torkade kärnor i går bra, eftersom ljudet av en rasslande kalebass sägs påminna om vatten. Över sängen kan du hänga ett ihåligt bamburör (det finns kanske i någon blomsteraffär).
Ett annat tips är att ge det du vill ha. Skänk lite pengar till välgörenhet för att sätta fart på pengaenergin.
Jag läste i en bok för länge sen om att magnetisera pengar. Tänk dig att du är en magnet som drar till dig pengar, helt enkelt, men glöm inte stycket innan. Du måste ge också, när du får.
Gröna växter med runda blad är bra att ha hemma. Kineser ska också associera lyckobambu med välstånd: ju mer din lyckobambuplanta växer, desto mer växer din förmögenhet. Men tänk på att den är giftig, ifall du har katter som tycker om att tugga på dina växter.
Lycka till! Jag önskar dig välstånd och harmoni!
Själv har jag precis rökt min handväska med Trollkvinnas Money Drawing-rökelse, plus att jag vek in en sedel i ett vallörtsblad mot mig. Vi får se om jag får lite hjälp så jag klarar mig till den 18e 
Jag återkommer senare med lite pengabesvärjelsetips till den här tråden när jag kommit hem :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
# 5 Tack för insikten i feng shui! Det ska jag verkligen tänka på!
Jag ger inte så mycket pengar till välgörenhet längre, just för att jag inte har några att ge. Men jag hjälper till fysiskt. Bland annat är mina två hundar båda adopterade övergivna hundar, och jag fostrar en tredje som behövde hjälp. Men så sent som igår skänkte jag och sambon varsin lilla peng till välgörenhet, utan att tänka på att en liten peng i vårt fall är ganska mycket värt =)
Jag tycker också det är viktigt. Jag vill aldrig be om mer än jag förtjänar, och så ska det ges tillbaka.
Jag har också aldrig velat be om mer pengar än jag behöver så jag använder bara sån magi vid kris. När något måste betalas och jag inte har något. Men jag har på senare tid börjat att ifrågasätta mig själv. Varför tänker jag så egentligen? Varför skulle inte jag vara värd att någon gång få lite extra, så att jag skulle kunna göra något annat än att bara vara duktig och betala räkningarna.
#8 lite i sådana tankar går jag med, jag har kommit fram till att ett mindre överskott som ger plats för utveckling och det lite "goda" livet, samt sparande är rättfärdigt. Inget stort överskott alltså utan så det räcker till det man måste ha, mat,hyra etc + för lite lättnad och njutning i livet. Trygghet.
Jag gör inte heller sådant särskilt ofta, och jag tycker man ska ge också inte bara ta emot =)
#8 Klart du är värd extra:) Var ju därför jag skickade med lite prylar med böckerna ju! Du behöver verkligen börja använda St Expedite och St Simon:)
#5 Du talar ju faktiskt om ett par av huvudreglerna med sympatisk penga magi. En av grundreglerna är Pengar drar till sig mer pengar. Magneter är mycket användbara i den typen av magi då den är en naturlig dragkraft. Allt man behöver göra är att rikta dragkraften till dina mål. Ett penga altare för att dra till sig pengar är det utmärkt att använda en magnet i eller sånt magnetiskt pulver t ex.
Den enklaste formen av penga magi är att ta t ex en 1000 lapp och lägga i sin plånbok och bara låta den ligga där i minst 3-4 veckor. Den kommer dra till sig mer pengar. Sen kan man boosta det med t ex kaos sigil magi tänkande, astrologi från grimoarerna, money drawing oil som bappho nämner och mängder med andra saker.
Jag har använt den ritualen som Cunningham använder i en av sina böcker för att illustrera hur man drar till sig pengar, fast med ett par små ändringar. Den har alltid fungerat bra när jag har behövt det.
#10 Jag ska genast göra något åt saken.
Det finns ett intressant avsnitt i boken Growing up with Draja Mickaharic som går att läsa på books.google.com Börja att läsa på sidan 60 här: http://books.google.com/books?id=zOe7VEg6nfsC&printsec=frontcover&dq=growing+up+with+draja+mickaharic&hl=sv&ei=O5dFTtv9Hc3rsgbE1LHBBw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CCoQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false
Ett pengatrick att börja träna sig på ;-)
Tack allihop för tips och råd!
Jag har idag gjort ett altare till Ganesha. Av alla gudar (jag ber normalt alltid till gudinnor) tycker jag han talar till mig. Han är liksom så härligt lycklig och rund. Dessutom hade vi en trästaty av honom inköpt av min sambo i Indien för ett tag sen.
Han är nu vackert utsmyckad med mitt dophalsband i guld och ett silverhalsband som föreställer blomknoppar. Därtill har jag ställt en liten figur till min och min sambos "relationsgud" för att hålla det vackra vi har intakt trots pengaproblemen. Jag har två blommor från mitt apelsinträd (ger gyllene frukt) och en ametistkristall för insikt i vad jag gör. Därutöver en skål med vatten och salt för rening.
Imorrn ska jag börja jobbet med ritualer då det är fullmåne, och då ska jag be till Rhiannon och Hekate för beskydd och hjälp för vår lilla familj på sambo och två hundar att klara os helskinnade ur detta samt en bra lösning på problemen. Just Hekate känns bra då hon ofta föreställs som en hund, vilka jag har två av och dessutom jobbar jag mycket för att rädda övergivna hundar. Så jag hoppas hon kan ge lite extra kraft.
Vad tycker ni?
#14 Den enda gud av de du nämner där som jag har erfarenhet av är Hekate. Fick dock väldigt bra vibbar av henne. Sätt bara inte igång att offra vovvarna till henne som de gjorde förr i tiden så blir det nog bra:)
#15 haha aldrig i livet! Jag tror att en levande hund betyder mer för gudinnan än en död, dessutom.
#11: ja, visst är det intressant? Ge det du vill ha: le mot andra, så ler andra mot dig :-) Ditt tips om sedeln i plånboken får mig att tänka på fler knep. Vissa lägger en blodsten i plånboken, därför att blodsten sägs symbolisera pengar. En liten sådan sten är inte så dyr och brukar finnas att köpa i kristallaffärer. I Peru lägger de ett speciellt frö som är hälften rött, hälften svart i plånboken, därför att den anses vara en pengamagnet. Jag har ett par sådana frön i mitt pengahörn, tillsammans med en liten samling mynt. En del av mynten är utgångna (5-, 10-, 25- och 50-öringar exempelvis), men jag tänker mig att mynt ändå är mynt och de symboliserar fortfarande pengar för mig.
#17 Samma här, jag har också gamla mynt i mitt penga altare då de fortfarande har det symboliska värdet kvar. Jag brukar slänga till lite mynt och nån sedel ibland så att penga bädden växer. Man brukar kalla det för att "mata" altaret och det gör också att effekten fortsätter och håller altaret aktivt.
#18: åh, den upplysningen tackar jag för! Jag ska gå och mata mitt altare nu! (Jag har en liten lottorad och en liten stryktipsrad inne och hoppas på vinst, fniss!)

Här är en kanonrökelse som jag har blandat och bränt vid svåra paniktider. Det bästa är att den innehåller ting som finns i skafferiet/ditt lokala närlivs. Är du fattig och det är mitt i vintern är det ibland svårt att skaffa sig saknade örter, men den här är lätt.
1 vaniljstång
7 hela nejlikor
1 tsk muskot
1 tsk vallmofrö
1 bittermandel
Den kommer ifrån 'Häxans handbok' av Dannie Druehyld. Den har levererat varje gång. Mina traderaauktioner har sålt bra, försäkringskassan får tummen ur, osv.
Eller, ett annat bra tips för att få det att lossna i livet, är att komma nära en alrunerot. Ge den blod, spott, fina kläder, när du vill något - behöver arbete tex, ge offer och säg vad du vill ha, så kommer det på stört.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Vill bara säga att jag nu åtminstone lyckats få ett jobb! Nu börjar saker gå åt rätt håll 
Tummen upp!
Gud vad intressant..jag är ny här & kan ijäntligen inte mycket om just häxkonst, mycket med det där tycker jag ;) men sååå intressant. jag håller på med mina tarotkort, men med dessa kan man ju inte förändra något dessvärre, eller jo kan kan man om man helt & hållet förstår tolkningen.. tack för en fin sida <3
*Kärlek & lycka*
Putt