Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1968 ggr
villemo2
0

är detta alruna??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

för ett par månader sedan så planterade jag två - tre alrunefrön i en kruka på min altan.

nu har dom kommit upp ca 8-9 cm men jag tycker inte att det riktigt ser ut som alrunor…

jag ursäktar kvaliten men min kamera strejkar så jag fick köra med web kameran :)

Bappho
0

Jag har själv sått alrunefrön tidigt i våras och en av dem har nyligen dykt upp ovanför jord. Den liknar inte din utan är två blad som är ganska stora.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Isatis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på ung alruna.

Bappho
0

#0 Ser nu att du skrev 8-9 cm så då är det nog rätt storlek. Blev lite lurad på bilden :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

villemo2
0

okej :) men om det inte är alruna har ni någon aning om vad det kan va för något då?

spindelfot
0

Var köpte du fröna? Eller fick du dem?

Jag ser inte riktigt på bilden men alruna ser ut rätt mycket som Isatis bild.. När den väl växer växer den i kanonfart, mest blad och inte mycket stam, ganska saftiga blad. Sedan brukar den växa järnet för att sedan bromsa och itne växa alls/skendö. Den är lite lurig. Kan du ta en bild till, gärna från sidan tror du?

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

villemo2
0

#5 köpte fröna på en hemsida som många rekomenderat här på sidan, kommer inte ihåg vad den heter nu…

kan fixa en bild snart :) är inte hemma just nu…

Enlightened.wolf
0