Hoppa eller inte hoppa?
Jag drömde en dröm, det var väldigt verklig och det kändes som att den ville säga någonting, har kikat runt lite på olika sajter men förstår ändå inte riktigt innebörden.
Det börjar med att jag och en vän (kanske lite mer än en vän) åker i en bil. Han kör och jag sitter i baksätet. Vi kör till ett ställe och parkerar, sen går vi ut till havet. Vågar inte riktigt säga hur vi kom upp men vi gick upp i något slags hopptorn. Vattnet var lugnt men i långt borta kunde vi se en våg. Jag blundar och håller mig tätt intill min vän. När jag öppnar ögonen är himlen mörkblå men också ljusblå, som att solen gått ner. Då säger min vän att vågen inte kom, fast jag själv såg den. Jag ser ner från hopptornet till vattnet och min vän uppmanar mig att hoppa, för man var tvungen att simma för att komma till land igen. Men jag vågar inte hoppa, så vi står där och kramas uppe i hopptornet, tills jag vaknar.
Det kanske var lite flummigt beskrivet men den kändes väldigt jobbig, då det var just min vän som var med. För mitt ex och jag planerar att bli tillsammans inom en snar framtid igen… Känns som att drömmer har någonting med mitt förhållande till mig vän.