Häxor iFokus

Häxor

Etikett: redskap-altare-och-tillbehör
Läst 3280 ggr
[Ackinna]
7

Min altarduk är nu klar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag efterlyste förut tips på vad jag kunde ha med på min altarduk förutom pentagramet. Jag hade då tanke på runor. Och så fick det bli.

Nu är min altar duk klar efter ungefär 3 dagars arbete (dock inte 24 timmar i sträck Flört )

Tänkte att jag skulle visa upp den…

FemFem
0

Jättefin! Glad

[Ackinna]
0

FemFem

Tackar.

Jag är ganska nöjd med den själv

OneEightZero
0

Vacker blir sufen på att göra en själv Glad

XxKimxX
0

Åhh så fin! Glad

Vad har du använt för tyg?

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

[trumman]
2

Nyfiken Fråga: varför har du valt ett pentakel istället för ett pentagram?

[Ackinna]
1

Ja du, vad är det för material? det är lite siden, nylonliknande material. svårt att sy i men blir snyggt.

Nja. jag stod och vägde mellan pentagram eller en pentakel. Men för det mesta valde jag pentakeln för jag känner mig mer "hemma" med det och det känns mest rätt för mig.

XxKimxX
0

Okej :) den blev väldigt fin ^^

[Ackinna]
0

tackar… tackar. jag är som sagt ganska nöjd med duken själv. Fast jag tror inte att när jag syr nästa duk (när det nu blir) artt jag inte ska ta samma material. Det var lite svårt att sy i det, framför allt det rosa, eftersom det var så lätt att repas upp medan man jobbar med det.

XxKimxX
0

#8 okej, det ska jag lägga på minnet Glad

[Baubo]
0

Fin duk!

#5 och #6 Har hört många olika meningar på pentagram och pentakel och är nu nyfiken på vad ni anknyter dem till och skillnaden mellan de två? Symboler och deras kraft är mycket  intressant!

Bappho
0

#10 Om det ska heta pentagram eller pentakel har Trumman tagit upp i en gammal tråd som du kan läsa här: http://haxor.ifokus.se/discussions/4d715f43b9cb46223306e60a-pentagram

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

EIectra
0

men vad är altarduk??

Bappho
1

#12 En duk man har på sitt altare :-)

EIectra
0

jasså duken var snygg ju men vad är då ett altare.. jag såg på Irenee huss-Glasdjävulen och där hade dom ngt liknande. Man gjorde "experiment" på ett bord med en duk på..

Kan det vara samma grej tror ni?

Bappho
0

Förenklat, ett altare kan vara allt från ett bord till en flat sten, ett heligt ställe där man kommunicerar med allt från de döda till gudomar.

EIectra
0

intressant jag är ny på sajten men skulle gärna vilja veta mer.. det verkar vara spännande!

LindaBeda
1

tycker att altarduken blev väldigt fin! min känsla är att det är bra att göra mycket själv, det blir din kraft på ditt altare toppen!

Sofiatinnert
0

mycket fin! synd att jag inte kan sy själv maskinerna tenderar å gå sönder när jag använder dem :S

http://beautywithsofia.wordpress.com/

[Ackinna]
1

Electra

Hejsan. Kul du gillar altarduken jag har gjort.

Såg du fick ett bra svar från Bappho, vilket var ett mycket bra svar.

Jag skulle dock vilja sticka in med min personliga erfarenhet eller arbete med altare.

Mitt altare/altarbord hjälper mig i allt magiskt arbete. Så jag använder altaret till mer än bara kommunikation med döda och gudommar. Jag gör nästan allt magiskt arbete vid det bordet. Kanske vissa tycker att det därför inte passar att kalla det altare. Jag vet inte. Men jag föredrar att kalla bordet för alltare.(hmm, nu fick jag en idé till en ny tråd-diskussion) Jag föredrar ett bord, så att magiska energierna kan samlas där.

Bappho
1

Jag har också ett arbets-altare (i brist på bättre ord). I köket på en gammal spis som ändå inte går att elda i längre. Där ställer jag flera av mina pågående trolldomsprojekt, dock inte alla. Det är inte dedikerat till någon gudom, men det händer att jag gör en och annan petition där till någon gudom jag arbetar med mer sällan och som inte har ett eget altare.

Och just nu borde det som vanligt, verkligen städas..

EIectra
0

Okej men hur får man då kontakt med andevärlden. Vi kanske ska göra en tråd om det :)

Typ för nybörjare??

[trumman]
1

#21 Kanske ska starta en tråd om det? Har du upptäckt Söka-funktionen än? :)

EIectra
0

Aa jag såg nu att det stog "sök på sajten" på sajten men vad ska jag söka på?

Nybörjare?

[trumman]
2

Jag sökte på "tips till nybörjare" och hittade det här.

Hoppas det hjälper :)

EIectra
1

Okej tack jag ska läsa igemon :)