Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 5761 ggr
Renee5
0

Hur blir jag av med min förbannelse?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver hjälp. Jag vet att hela min familj genomgår en hemsk förbannelse och den är inte liten. Alla kvinnor i min familj kan inte behålla lyckan vid liv. Oavsett vad så hamnar vi alltid ensamma i ett förhållande och vi är många i vår familj. Jag endast jag själv har 12 syskon och inte en enda har kunnat behålla en man. Och oftast det mannen säger 'är att" jag gillar dig såå mycket men jjag vet inte vad som är fel jag ahr en konstig känsla bara. Varenda en har sagt samma sak. De flesta män i vår närhet blir rädda efter en kort tid och de kan aldrig ge svar på varför. Detta gäller så långt bak i tiden som två generationer. Vi är alla kvinnor faktiskt nog utan att skryta otroligt vackra men ingen man kan stanna hos oss. Och jag menar inge alls. Och jag vet att det finns en förbannales över vår familj när det gäller kvinnor. Menf rågan är hur ska jag göra för att häva detta? Jag behöver verkligen hjälp jag orkar inte de flesta kvinnor i familjen eller jag menar alla kvinnor i min familj mår dåligt tack vare förhållanden till det motsatta könet. Det måste finnas nån slags hjälp att frå för att få bort detta. Just det glömde tala om att vi är romer också. lägger med en bild så ni får se att vi är attraktiva.. Som om vi är gjorda för att locka till oss män som flugor men att de stöts bort så att vi alltid blir kvar med det som gör mest ont..ett brustet hjärta.. hjälp

youcalled
1

Jag vet inte, men ibland kan det vara välgörande att gå i psykoterapi.

Renee5
0

hmm läst själv om psykoterapi och jobbat med det. Det är inget fel i psyket..sånt här vet man  bara. och dessutom var det en dam som sa att jag fått e förbannalse över mig när jag var 12 som än följer mig. du kanske ska gå till en psykolog sajt istället ….

therootdoctor
3

Alla kulturer har ett gäng karaktäristika förbannelser. Ovanstående är vanlig bland Romer och flera andra latinska kulturer. Den är ofta begränsad till ett visst antal generationer och om den lagts på rätt sätt måste den få löpa alla generationer ut.

För att bryta den överför man den till en annan släkt och ser till att den får löpa generationslinan ut där. Eftersom den anses lätt kunna överföras är det dumt för en annan kvinna att försöka ta bort den för någon annans räkning.

De flesta överför den på en generation av kvinnliga plantor eller djur och ser till att dessa överlever alla generationer ut. Med andra ord så tar den ett bra tag att bryta.

[NeferNefer]
4

Jag kan tänka mig att ni förutom vara vackra även är starka kvinnor, och sånt skrämmer tyvärr en del karlar. Därmed inte sagt att ni ska låtsas vara veka. Jag hoppas ni hittar riktiga män som inte känner sig försvagade av starka kvinnor.

Fylgja
2

Så länge ni VET att ni har en förbannelse kommer ni att ha det.

Om ni alla syskon sätter er tillsammans, gör en ritual med tända ljus kanske och rökelse, och bestämmer er för att ni INTE har en förbannelse, så kommer den försvinna.

Men ni måste alla vara med på det och alla måste verkligen tro på det ni säger.
Det har fungerat för mig. Hur ritualen ser ut bestämmer ni själva. Men det är viktigt att ni kommer i rätt stämning så "besvärjelsen" får tyngd.

Lycka till!

Zoraye
1

#3 Är den romska kulturen latinsk? Mig veterligen härstammar den väl från Asien och har blandats upp med andra kulturer i takt med att romerna reste över världen?

therootdoctor
0

#6 Nej. Det skulle vara ett kommatecken där emellan. Förbannelsetypen är vanlig bland Romer och diverse latinska kulturer. jag har sett exempel från Spanien, Mexico, Honduras och Chile hittills. Det ska jämföras exempelvis med grekisk och rumänska varianter där man oftare sätter förbannelsen på könet i sig - männen är konstant otrogna osv.

Zoraye
0

Då är jag med på noterna!