Förslag till altarduk?
Ingen?
Jag har haft två/tre ideer
Det började med symbolerna för de fyra elementerna, Vatten, Jord, Eld och Vind. Men tänkte det är ganska drykt att sy på dem med tanke på att det är en del med många vinklar.
Sedan slog det mig att jag kanske skulle kunna finna Runornas betydelse för respektiva element. Vilket visar sig vara svårare än jag hade förväntat mig. den tydligaste kopplingen jag kunde hitta det var sympolen för eld. "Eldrunan" <
Sedan börjar jag tänka i banan att kanske "skippa" elementen och ha runskrift på duken. En runskrift som skulle kunna skänka ett budskap till duken. som beskydd mfl…
Behöver lite bollplank.. någon?
Jag vet att det skall finnas element korrespondanser i Lilar unboken av Ylva Trollstierna. Men var 17 har jag lagt den?!?!?! Ger mig en anledning att leda^^
Annars så finns det ju alltid en tanka att använda runor, men runor som du saker du vill förknippa med din tro och andliga utövande. Algiz för beskydd t. ex. Någon annan för Överflöd etc
Me. Myself & My Sims
Du skulle ju kunna hänga på en symbol per element i de olika hörnen. T.ex. en sten för jord etc. Sy fast ett snöre för att hänga dem i.
Eller kan man om man gillar månen sy månens fas-symboler.
Det låter som en rolig idé med runorna, men eftersom du famlar så kanske det inte är ett naturligt val för dej… Men ibland är det ju det man måste kämpa för som ger mest…
Inget vidare bollplank, men det studsar i alla fall tillbaka.
Algiz, tack… den hade jag glömt, jag hade kommit på en annan runa för beskydd Älgrunan är nästan bättre.. tack för att du påminde mig.
Jo ett naturligt val är det… för det är det som jag dras mest till att använda på duken. Tänkte det skulle vara kul att kunna höra om andra kanske hade andra idéer, som kanske skulle kunna ge mig andra idéer
Det med symbol hängandes i hörnen, det var en bra idé tack.

Ogham alfabetet kanske kan var någonting du kan använda, eller att göra någon form av "krusiduller" i hörnen, som ser ut som växter av något slag.
http://www.starsandherbs.se/ortagarden/ogham1.htm
Om inte växterna du använder har någon betydelse för dig skulle det i och för sig bara vara dekorativt. Annars kan man ju skriva/sy fast någon sort formel för skydd runt kanten på duken, antingen i runskrift eller någon annan skrift. Det beror helt på hur mycket arbete du vill lägga ner.