Häxor iFokus

Häxor

Etikett: tarot-och-spådomskonst
Läst 1583 ggr
[Roiboos]
0

Sätta korten i rätt ordning?

Måste man sätta korten i rätt ordning efter att man använt dem, och finns det några risker med tarot, mer än att man kan få veta saker man inte vill veta?

Bappho
1

Det finns inga måsten, men en del tarotläggare brukar använda sig av olika personliga ritualer för att de själva tycker att det känns bra. 

Den enda risken jag kan tänka mig är dåliga råd, och att man följer dem mot sitt bättre vetande.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[M.Hassel]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar dra ett kort varje kväll medan jag ber och om Guden och Gudinnans vägledning.

Jag blandar dom tre gånger samtidigt som jag upprepar min fråga till Guden och Gudinan.

Frågan ska var koncis och tydlig.

Mvh
Yumie

Thistle
0

Jag har läst att det är ett sätt att rena korten. Man behöver inte lägga dem i rätt ordning varje gång man har använt dem, däremot om man käner att det behövs. Jag vet inte om korten ger dåliga råd, däremot tror jag att man kan kanske inte alltid vill se det korten säger. Jag menar att man kan se sådant man inte är beredd att ta in och därför ställa flera frågor om samma sak utan att faktiskt bli klokare av svaren. Det finns de som säger att man inte ska konsultera korten för ofta, men jag tror att man inte ska ställa liknande frågor för ofta eftersom man egentligen inte är beredd att förstå det ursprungliga svaret mn fått.

[Ravenna]
1

#0 "Måste man sätta korten i rätt ordning efter att man använt dem, och finns det några risker med tarot, mer än att man kan få veta saker man inte vill veta?"

Som det redan har sagts i tråden, så finns det inga "måsten". Det viktigaste är att du skapar en kontakt med dina kort och gör på det sätt som känns rätt för dig. Man får en relation till sina kort precis som en del har till andra redskap, som runor exempelvis.

Risker med tarot? Nej, men risken kanske skulle vara den att man rådfrågar korten för minsta lilla sak och blir beroende av det som redskap. Eller att man lägger och lägger tills man får de svar man vill ha istället för att våga se sanningen i vitögat.

[Roiboos]
0

Tack för alla svar!

Bara Anna
1

#0 Den enda risken jag kan tänka mig med tarot är att den är lätt beroendeframkallande! När du köpt en lek så måste du oftast köpa flera…. Foten i munnen

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se