Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 3633 ggr
TheWitchSpirit
0

Bra idé med nässelstjälkar?

Jag har en klasskompis (eller två..) Som jag stör mig väldigt mycket på eftersom att dom baktalar mig och håller på, så jag funderar på att skicka nässelstjälkar till dom och lägga en förbannelse. Däremot är det så att en av dom är min kusin och jag undrar om det ändå är en bra idé att skicka dom. Kan man upphäva förbannelsen senare?

Jag har ett förråd med nässlor, dom är dock torkade men funkar det ändå?

Tacksam för svar!

Mvh Spirit

Bappho
0

Det är kanske bättre att få dem att sluta baktala dig istället för att bara förbanna dem.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Nenn]
0

Jag fick ett tips när det kommer till illvilja från andra; tänk "tillbaka till avsändaren" så ofta du känner det behövs, så ska den negativa energi de riktar mot dig slå tillbaka mot dem själva istället.  På så vis slipper du den negativitet som riktats mot dig och de lär sig förhoppningsvis att de inte mår bra av att utsätta dig för det.

Mauo
0

Jag skulle tipsa om just en "tillbaka till avsändaren"- spell, då allt du skickar ut kommer tillbaka, och du vill nog inte att en förbannelse kommer tillbaka till dig.

Så här gör du:

Ta ett svart ljus, och skriv/rista in "tillbaka till avsändaren" så många gånger du kan i ljuset.

Smörj sedan in det i flygande D olja (olivolja/jojoba eller liknande och rödpepparflingor.)

Om du har kan du även smula över lite Vetivert rot.

Låt sen ljuset brinna ner, det som blir kvar virar du in i en tidning och slänger.

Lycka till!

Sebastian
0

Flygande D olja?

Mauo
0

Flying D Oil

Kanske heter nåt annat på svenska?

[Nenn]
0

#3 Om jag t ex vill banish ohyra från katten, skriver jag bara "ohyra" på ljuset då eller vad skulle du rekomendera?

TheWitchSpirit
0

Gud, tack för alla tips!

Bappho
0

Du kan bära en liten påse med rödalmsbark, eller strö det i hörnen av ditt hem/rum som skydd mot baktal och skvaller.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[trumman]
0

Eller tejpa fast nejlikefrön bakom örat.

therootdoctor
4

Flygande D olja… Jag säger då det. Först spär man ut receptet och sedan själva namnet. Ja, den heter förstås "Flying Devils Oil" och är en Hoodoo formula. Eller turistvoodoo om man vill använda New Orleans terminologi.

"Linda in resterna i tidningspapper och släng". En urvattning av att man kan lägga resterna i tidningspapper och bära med sig till en korsväg osv…En del av process inte helt olik den gamla dängan om runor; "vet du hur du sända skall?" Den som skriver "bara kasta bort" har inte förstått poängen.

Att bara använda rödpeppar eftersom det gör den löjligt lätt att vända. Lägger man dessutom till svarta ljus har man snart en fin förbannelse på gång. Inga av nämnda sakerna förekommer i spells för att vända andras besvärjelser om man inte vill ge igen med ränta. Inget fel i det förstås. Ett traditionellt recept innehåller dessutom ett UDDA antal ingredienser.

Då är det bättre att göra en docka och döpa i baktalarens namn, stoppa truten full med Slippery Elm (Ulmus Rubra, Ulmus fulva), binda samman med svart tråd och gräva ner i deras trädgård.

[Baubo]
0

Oj, vilka tips från de som inte tycker man ska förbanna… Själv ser att sända tillbaka negativitet och nedgrävning av dockor som närapå samma sak som förbannelse. Bättre är väl att få dom känna sig bättre med sig själv så dom inte behöver vara elaka mot nån?