Har ni något förslag?
Jag ska hjälpa en bekant/kollega till mig. Jag har frågat och hon vill gärna att jag ska hjälpa till.
En kort förklaring X har en dotter som genomgår en väldigt jobbig period, det gör visserligen hela familjen. XX ska tillbringa tid på behandlingshem, och under en permission så kom hon inte tillbaka. Så hon är alltså försvunnen och ingen vet var hon håller till. Man misstänker att hon är i någon bostad där det finns narkotika.
De genomgår en väldigt svår period med en stor ovisshet och rädsla. Som sagt, jag har fått tillåtelse att hjälpa dem på magiskt vis.
Jag har tänkt att för det första göra en beskyddande formel/ritual på XX så att hon inte blir skadad.
Jag har också tänkt att göra en band förstärkande ritual så att bandet mellan XX och X stärks tillfälligt, för att på det sättet kanske driva henne att komma hem, så att hon kan fortsätta sin behandling.
Har ni kanske några andra förslag? Hur skulle ni ha gjort? Jag tar gärna emot förslag på andra eller flera ritaler/formel jag kan göra
En riktigt knepig situation.
Jag skulle tackla detta från en annan vinkel till att börja med. Jag skulle först ta reda på att den som är försvunnen mår bra i denna världen. Om du förstår. Så att du inte ger familjen felaktiga förhoppningar.
Därefter om du får positivt besked skulle jag använda mig av de ritualer och formler som du pratar om.
Jag tycker att du gör ett otroligt jobb och hoppas att all kunskap är med dig. Berätta vad som hände om du orkar med. Det kan vara intresant för oss andra att veta för framtiden.
Jag håller tummarna att allt går bra
Alla de formler jag tänker på skulle fungera bäst om de utfördes av en familjemedlem så de är inte aktuella. Men en enkel ritual där man ber någon utvald ande, gud eller annat väsen att vaka över henne skulle nog vara en bra början tror jag.
Kanske även göra en amulett av rönn men jag känner mig osäker på hur jag skulle sätta samman den så här direkt. Men det skulle kunna bli en kraftig skydds amulett om man utformade den rätt.
Jag gör något liknande för en person i min närhet och använder roten av en blodrot och en "honey jar" för att stärka blodsbanden i familjen. (Ett tips från Lucky Mojo-forumet.)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Det finns helgon att vända sig till för hjälp mot missbruk, t ex St Jude och St Maximilian Maria Kolbe.
#3 Det var just en honey jar som jag tänkte på. Har alltid lyckats med just dem, men hade inte en aning om att man kunde använda den "åt någon annan" så att säga.
Nu är det så att de har provat så många sätt för att få XX på "rätt bana" och bli bra. Alla möjliga behandlingshem och olika hem.
Om jag inte visste hur mycket de har jobbat med det så skulle jag inte erbjuda min hjälp i första taget. Men de har försökt och använta alla "vetenskapliga metoder" i nästan tre år… kanske mer ändå för att få henne på benen. så nu tänkte jag att jag skulle prova och se vad jag kan hitta på.
Absolut ska jag rapportera till hur det går….
Jo jag funderar på ande eller väsen jag också. Det är något åt det beskyddande ritualen som jag tänkte på. Något åt det hållet.
tack för tipset. ska kolla upp det.
För övrigt kan ja säga att jag tänker även göra en beskyddande amulett eller något sådant till XX
Jobbet är ju i uppbyggningsfasen…..
Om jag förstår dej rätt handlar det om en mor och en dotter?
Varför inte göra en magisk navelsträng?
Jag tycker att du är stark hoppas htt allt kommer att lösa sig
Kramar i massor till er alla
#7 en navelsträng hmmm…ibland kan ju en annan människa förstärka ett destruktivt betende i en. Så om den relationen lockar fram (provocerar) många starka känslor hos XX kan det ju även förvärra situationen och XX bli en mer destruktiv. Om vi pratar beteendemönster.
Måste tilläga att jag faktiskt inte vet någonting om deras familjerelationer, det var bara en reflektion.
Det är alltid svårt att ge vettiga tips i sådana här frågor på forum, just för att man vet så lite om situationen.
alltså problemet är inte mellan X och XX eller de andra i familjen. Utan problem är hos XX då hon har då bland annat problem med droger och dessutom varit med om våldtäkt.. m.m.
Det att stärka bandet mellan XX och X har jag kommit fram till kan vara en lösning så får henne de känslan starkare "än drogerna" om man säger så. Så det bandet kan tillfälligt ge en boost för att vilja stanna och inte rymma iväg… detta då för att hon ska kunna få hjälp på behandlingshemmet.
Beroenden av de där slagen är svåra att handskas med på magiskt vis om man inte har gott om tid, stort tålamod och är beredd att jobba under längre tid med personen.
Bland de enkla metoderna kan du exempelvis göra en docka med hennes personliga spår. Sedan kan du stöpa över den med syfte att finna ut varifrån hon fått sitt beroende. Det rätta stöpet tar du sedan med dig till en kyrkogård och gräver hos den döde som kan och vill ta emot det. Förfäder eller förmödrar till flickan är exemplariska om du kan hitta en sådan.
Sen kan du fortsätta med rening, skydd och dragning hem till familjen med hjälp av en dockan.
- www.therootdoctor.se - Hoodoo Spells, Trolldomsritualer, Readings & Spådom.
- Medlem av AIRR- associated Independent Readers & Rootworkers - Kvalitetessäkring för klienter.
#12 vad betyder "stöpa"? kollade i ordbok o dom talade bara om ljus :D
Blystöpning? Eller tenn, möjligtvis..
följande utdrag kommer från Svenska Akademiens Ordbok på webben:
6 ] (numera i sht om ä. förh.) i fråga om magisk verksamhet: hälla smält bly (l. vax l. tenn l. rå äggvita) i vatten antingen för att av de figurer som därigm uppstår spå för ngn l. för att bota ngn för sjukdom; dels intr., särsk. i uttr. stöpa över ngn, dels tr., dels med obj. betecknande bly l. tenn o. d., dels i uttr. stöpa (nyårs)lycka, gm att stöpa (i ovan anförd bet.) söka utröna ngns öde (under det kommande året). Men stackarn han blef rädder, måste löpa, / Ty thet tå halp ey signa eller stöpa. MORÆUS Schonæus 386 ( c. 1685 ). Hafwen j icke stöpt Teen eller Bly i watn, at få se af hwad Profession edar tilkommande Man eller Gallant wara skal? SCHERPING Cober 2: 34 (1737 ). Stöpa bly öfver sjukt folk. ALMQVIST Går an 137 (1839 ). Hon var hvad man kallar ”klok gumma”, som läste och stöpte öfver sjuka, både människor och djur. RÖNNBERG Brovakt. 127 (1904 ). När hon nyårsaftonen 1842 stöpt lycka, och stöpet liknar en penningpung, skrifver hon, att en sådan visst kan vara bra. VASENIUS Top. 2: 497 (1914 ). VALLGREN ABCBok 13 (1917 : nyårslycka ). Kyrkbyns pigor stöpte bly i Tibble kök för att röna ut vem som skulle bli gift det året. SPONG Tavl. 182 (1946 ). -- jfr BLY-STÖPNING.
[STÖPA.v 8]

ville bara tillägga att om en del av orsaken till missbruket är ett obearbetat trauma efter våldtäkt, så finns det stödföreningar att vända sig till, när hon återvänder.
Har själv personlig erfarenhet av hur pass mycket mer effektivt det fungerar att bearbeta sig i grupp, med andra utsatta.
#15 Tackar! Nu tror jag nog jag förstår, Jag trodde du menade som att stöpa liksom ovanför dockan och undrade :D