Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 2749 ggr
Paparazzi
0

Era altare

Skulle vara roligt att se bilder på era altare Glad Finns säkert en mängd olika därute..

LinaN
0

När jag flyttat och kommit iordning i nya hemmet kan jag skicak en bild på mitt altare. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Paparazzi
0

Skall bli roligt att se :D

Zabbio
0

jajja… kan väl visa ett foto.. Jag har fått en hel del kommentarer redan att det inte ''ser ut som det ska'' så om någon har den åsikten ber jag er helt att hålla fingrarna borta från tangentbordet et tag. Det ser ut som det ska för mig. Annars är kommentarer välkomna ;)

http://elftron.lysator.liu.se/img/drawing/61691_1163182040.jpg 

(vet ej riktigt hur länknings grejerna funkar här..öppna ett nytt internet fönster och klistra in adressen..>_>)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

LinaN
0

Det altaret är et taltare likaväl som något annat! Så låt ignen få dg att tro något annat! :D

Ett altare kan vara det lilla utrymmet ovanpå TVn där man ahr bilder av sina barn eller nära familj….. Så det behöver itne vara något stort som kan mäta sig med en katedralkyrkas altare….

Ett altare man alltid har med sig är ens själ… och det är så mycekt emr än ett altare….

Zabbio
0

Tack. :)

Paparazzi
0

Jag tycker det var jättefint!    Bry dig inte om de andra, du som bestämmer vad du tycker känns rätt eller är fint

Hennum
0

#3 jag tycker det var ett otroligt vackert altare :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

inca
0

#3 Säger detsamma ett otroligt vackert altare jag skulle kunna tänka mig något som ser ut så :) Tack för att vi fick se det.

Zabbio
0

Tack. :D Vad kul att få höra något positivt för en gångs skull.. (mer normalt är ''så ska det inte se ut, kom till mig så ska jag berätta hur ett RIKTIGT altare ska se ut''.. ) >.< Menmen…

Det är i varje fall kul att höra positiva saker. Tyvärr kommer jag inte at ta med mig själva stocken som allting ligger på upp till mitt nya rum..den väger lite för mycket…  Tror att den kommer hamna i öppna spisen..men jag får väl göra något för att ta avsked från den på ett lite mer värdigt sätt först..

SannaHolmgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inget altare, direkt. Men detta är min magiska plats i trädgården, alltihopa var från början en stor jordhög med påskliljor längst upp på toppen. Men efter några timmars grävande dök det här upp…

Plåtgrejen är ungarnas rutschkana, lekplatsen har vi byggt in i trädgården.

Spinnackerns
0

# 10

Hej!

Vill bara säga att du har ett underbart altare!

//spinnackerns Glad

Zabbio
0

#10 tycker det ser ut som ett altare i varjefall :P snyggt!

SannaHolmgren
0

Hm. Tack!GeneradSkrattande

Nu blev jag glad. Jag hade inte planerat att det skulle bli så här från början, utan det dök bara upp, och jag tycker mycket om min plats.

Iram
0

Zabbio, ditt altare är jättefint, hur mysigt och vackert som helst. Låt inte andra tala om för dig hur ett "riktigt" altare ska se ut! De som hackar på sådana saker har uppenbarligen inte förstått någonting om altare eller häxkonst överhuvudtaget.

Sanna, din uteplats ser också mysig ut. Är väldigt svag för stenar…Vad är det som står inne i "hålet", en kittel?

Jag ska också bidra med en altarbild så fort jag hittat nån bra. :-)

Zabbio
0

Tack, jag ska försöka ;)

Hoppas på att få ser fler altare här :P (när jag kommer tillbaka från min bror i Stockholm om en vecka..x) Tror inte att han ger mig mycket tid framför datorn..

Ha det gott allihopa och visa alla fina altare som ni har nu..:P

SannaHolmgren
0

Japp, en kittel. Den är tyvärr sprucken, hittade den på en loppis en gång.

Alwyn
0

Så fort jag flyttat ska ni få se mitt. Det ligger nedpackat nu hehe.

inca
0

#10 Ditt ute altare är också jätteläckert. Det är så kul att få se olika sorter vad tråkigt om alla skulle vara så stereotypa, härligt när fantasin och kreativiteten får flyta.

Paparazzi
0

Jättefint! Härligt med frisk luft vid altaret också ^^

SannaHolmgren
0

Jag lovar, jag har aldrig sett på mitt som ett altare innan, förrän jag såg denna tråden. Det har bara varit en prydnad i trädgården. Men förmodligen har jag använt platsen som altare, då jag gärna sitter där och samlar tankar och energi. Jag har lagt ner mycket jobb för att få den rätta känslan. Dock har en häxörtagård funnits i bakhuvudet, utan större framgång… Glad blir jag för era kommentarer iallafall..

Jag tror att många har altare både inne och ute, som de inte "vet om".  Tex en snyggt ordnad hylla i vardagsrummet, där man har ställt saker som man tycker om, lite personliga tillhörigheter, ett par ljus. Ofta stannar man till och beundrar hyllan, ordnar och önskar sig saker. De här tankarna är ofta "rena" och kommer spontant, inte som att sitta och ansränga sig för att vara extra magisk, vid altaret med symboler och kommersiellt inköpta häxsaker med porslinsälvor och drakar.  Dessa är ju jättefina och ger en speciell stämning. Själv önskar jag mig ett, har bara inte kommit så långt ännu. Se er om där ni bor, nog finner ni minst ett sådant ställe?

cat-malou
0

#20 Så har jag aldrig tänkt på att det kan fungera… Vet inte riktigt om jag har något speciellt ställe, det får jag nog fundera mer på men däremot vet jag att jag gärna dras till stora, gamla träd. Sitter gärna så tidigt jag kan på våren (och hela sommaren och hösten såklart) så att jag kan se och "känna" träden, då får jag frid! Överhuvudtaget är naturen väldigt viktig för mig, försöker jag bo i en stad stänger jag in mig och blir folkskygg.

Ceriadwen
0

Jag har massa foton av mina altaren på min hemsida, ifall ni har lust att kika. Glad

http://freewebs.com/silverspiral

SannaHolmgren
0

Godmorgon! 

#22 Vilken jättefin och inspirerande sida. Glad Men jag hittade bara en bild på ett altare, dock inget foto.

inca
0

#22 Ja en jättefin sida :) Tror jag halkat in på den tidigare när jag sökt något på nätet :) Mycket intressant.

Ceriadwen
0

Kanske skulle ha sagt att bilderna ligger under "högtider"! Flört

nymfen
0

Det var ganska humoristiskt när jag gick i sjunde klass ungefär så hade jag ett jättefint altare där jag bodde förrut med ett svart sidenlakan under och det såg ju ganska mörkt ut och den katten jag hade då merlin hette han. han hade fångat en svart kråka ute i trädgården och släpat in i mitt rum och lagt framför altaret när jag var bortrest pappa berättade att det såg ut som värsta satanist ritualen stackars kråka dumma katt.

SannaHolmgren
0

#25 Det missade jag, förlåt. Flört

Fina bilder, nu blev jag inspirerad…

Iram
0

Jaa, intressant och bra sida och väldigt fina latare! Jag blev också inspirerad nu!

inca
0

# *hihi* fina latare Iram??

LinaN
0

*fnissar nysteriskt* Nymfen, din katt har då humor :D

Iram
0

Haha, "latare"…Såg det nu, ett dygn efterråt. Undrar vem som är latast? Räcka ut tungan

inca
0

#31 Jag säger inget Iram Hemlis

Hennum
0

ceriadwen - vilka fina altare du hade.. jag vill oxå göra så fina!!! men jag har inte plats :( bara böcker överallt… och där det inte är böcker, där är de inte plats till ett altare :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ceriadwen
0

Hennum: Tack!

Jag undrar om man inte skulle kunna göra ett ganska roligt altare med böcker som grund? Absolut ett plugg-altare eller ett altare helgat åt någon kunskapsgudom som Thoth eller Ganesha. Glad Kunde nog bli väldigt effektfullt!

SannaHolmgren
0

Efter all inspiration så blev det så här:

Ceriadwen
0

Jättefint Sanna! FörvånadGlad

LinaN
0

Sanna, bilden tagen med digitalkamera eller mobilkamera?

Såg mysigt ut! :D

Den 29e får vi nycklarna till lägenheten! :D Sen tar det mindre än en vecka så komemr allt vara på plats! :D

inca
0

Sanna ett sånt vackert altare!!! /Maja

SannaHolmgren
0

MobilkameraRäcka ut tungan

Äger ingen annan. Än.

Tack!Glad

inca
0

Här kommer en bild på mitt altare som jag har det nu :)

LinaN
0

inca, jag blev ju sjukt förälskad i din lilla uggla! :D

mandymoo
0

Ceriadwen Det här var det som jag fastnade för, många fina men det här var det jag återkommer att titta på….

hoppas det inte gjorde något att jag satte in bilden här?

Ceriadwen
0

mandymoo: Det är lugnt. Kul att du gillade det.

inca
0

#41 Lina det var lite lustigt med den, den satt i oljebrännaren med pentagram som jag köpte på gudinnetemplet. Jag såg den på hyllan och hon som sålde den hade tagit just den och sa * och en liten uggla vill du ha också* men det hade inte varit i mina tankar från början så det var den som valde mig Skrattande

LinaN
0

*L*

Ugglor är itnressanta och ibland gör saker också val…… det är skumt emn det är itne bara människor o djur som kan göra aktiva val… även saker gör det….

[Eichan]
0

här är mitt trevånings altare Räcka ut tungan

[Eichan]
0

och en bild till:

SannaHolmgren
0

Jätteläckert!!

[Eichan]
0

tack! Skrattande

mosterMimmi
0

#46 Vad fint det var och vilken smart lösningar att bygga den i olika plan!

[Eichan]
0

hehe Glad allt fick inte plats på en hyllas så det blev tre

Rymdkanin
0

Jag hade ett altare med ljus och rökelse på, men det fick jag plocka ner när tvn kom :( Men jag längtar efter att få upp det på nytt!

LinaN
0

Så, nu har saker o ting börjat haman ordnetlgi på plats….. :P

Altaret är på g, änsålänge är där bara 3 tavlor o min kristallkula. En bild på mig i sv/v en bild p min mamma i sv/v och en färgbild p åen gammal indiankvinna som eg är ett vykort…. Me nför mig är hon modern den åldriga och visa.

Har inte hittat mina kristaller ännu, och som läget är nu kommerjag itne kunna ha några ljus ädr då jag antagligne kommer elda upp mina böcker ananrs :P

Mitt altare får tills vidare en egen hylla i min billy-bokhylla från ikea ^^

Alwyn
0

Mitt som jag har det nu

inca
0

#54 Åh vad läckert :) mycket fint!

Alwyn
0

Tack, det är lite mycket på det, men allt har sin symbolik :)

Idun
0

Fina altare ni har allihop. har inte gjort något än (mina katter skulle bara riva ner det) Fundersam 

22: Jättesnygg hemsida, stilren och lätt att hitta saker på! Skrattande

LinaN
0

Idun, säg inte det….. En del katter känner av att det är en särskild plats och låter den vara. :D

Idun
0

LinaN: Ok, ska nog kanske testa göra ett. Fast man vet aldrig, de är ju inte så gamla =)

Ceriadwen
0

Tack så mycket Idun! Kyss

skogsgubben
0

Så här enkelt kan mitt altare se ut. Mina redskap finns naturligtvis inte med på bilden.

LinaN
0

skogsgubben,

otroligt stilrent och vackert…. :D

trampolin
0

Hm.. min bild blev inte så bra :) jag har kanske inget traditionellt altare, j ag har saker jag tycker om, och min kruka med alruna bland annat.. jag ändrar altaret efter årstiderna.

trampolin
0

En närbild också :)

skogsgubben
0

Jag gillar sophia_doos altare. Skrattande

När det gäller mitt altare så är det en sak som fattas på bilden och det är en benknota. Sedan har jag mitt på altaret en kristallkula men som inte får vara med på bilden.

Ceriadwen
0

Så här såg mitt altare ut vid imbolc. Jag kan inte säga att det alltid ser ut på ett visst sätt för jag ändrar det inför varje högtid. Glad

Älskar att se alla era, de är jättefina!

varulven
0

en liten avstickare: uttalar man imbolc presis som det står eller uttalar man det på något annat sätt?

trampolin
0

#67 jag vet inte jag heller :) har undrat över det. Jag säger imbålc, men vet inte om det är rätt. Jag säger jul om yule och samhajn, fast jag träffade en häxa som sa samhejn, men nä r man är van vid att säga en viss sak så är det svårt att ändra :) haha. Men det spelar inte så stor roll egentligen :)

Alwyn
0

Tack skogsgubben! Men katterna som jag tar hand om nu har rivit runt bland grejorna på mitt altare nu så där e helt rörigt, haha. Får fixa det sen när dom hittat nya hem :o)

Vinga
0

Zabbio:! Jag håller helt med de andra härinne: Strunta i alla negativa kommentarer! Ditt altare ser ut så som du vill ha det och jag tycker att det är såååå oerhört vackert att jag får gåshudGladGlad

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

zeretki
0

samhain är ett Keltiskt ord och ska EGENTLIGEN uttalas [sawin] men…jag tvivlar att de flesta uttalar det så. Flört

http://en.wikipedia.org/wiki/Samhain